  • 1. Data: 2002-02-23 10:26:17
    Temat: Wspolnym majatek a rozwod
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, a wlasciwie dwa:
    1.Jesli maz zalozyl z kims spolke cywilna i wniosl do niej nasz wspolny
    samochod bez mojej zgody, to gdzie powinnam to zglosic? Wg mnie jest to
    rownowazne z umowa sprzedazy (bez mojej zgody). Z tego tytulu czerpie
    korzysci (amortyzacja, mniejszy podatek itd.), a w sadzie wykazuje minimalne
    dochody (przeprowadzamy rozwod no i wlasnie caly majatek jest w jego
    rekach).
    2. Czy sp. z o.o., ktora zalozyl maz (z kims) jest takze w czesci maja
    wlasnoscia? (tzn. przy podziale majatku po rozwodzie) i czy moze on zakladac
    dowolna ilosc spolek roznego rodzaju bez mojej zgody? - w ten sposob ukryl w
    nich caly nasz dorobek ....

    I jeszcze jedno pytanie - czy rozdzielnosc majatkowa w trakcje trwania
    sprawy rozwodowej moglaby byc dla mnie korzystna czy nie? - bo niestety
    dwoch roznych adwokatow przedstawilo mi to zupelnie odmiennie :(
    Dodam, ze sama zostalam z dwojka dzieci i bez srodkow do zycia

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2002-02-23 11:32:25
    Temat: Re: Wspolnym majatek a rozwod
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 23 Feb 2002, Ewa_W wrote:

    > 1.Jesli maz zalozyl z kims spolke cywilna i wniosl do niej nasz wspolny
    > samochod bez mojej zgody, to gdzie powinnam to zglosic? Wg mnie jest to

    Na razie umowa spółki jest warunkowo nieważna (tzn. negotium claudicans -
    kulejąca) i zależy od potwierdzenia przez ciebie; pozostali wspólnicy
    powinni ci w tym celu wyznaczyć termin, po upływie którego do zawarcia
    umowy nie dojdzie (art. 37 KRO).

    > rownowazne z umowa sprzedazy (bez mojej zgody). Z tego tytulu czerpie

    Wniesienie wkładu do spółki z majątku wspólnego niewątpliwie przekracza
    zwykły zarząd, ale nie jest sprzedażą w tym sensie że majątku nie
    uszczupla (przynajmniej na razie).

    > 2. Czy sp. z o.o., ktora zalozyl maz (z kims) jest takze w czesci maja
    > wlasnoscia? (tzn. przy podziale majatku po rozwodzie) i czy moze on zakladac

    Nie, ale jeśli kapitał założycielski pochodzi z majątku wspólnego to patrz
    wyżej.

    > dowolna ilosc spolek roznego rodzaju bez mojej zgody? - w ten sposob ukryl w
    > nich caly nasz dorobek ....

    Bez twojej zgody nie może.

    > I jeszcze jedno pytanie - czy rozdzielnosc majatkowa w trakcje trwania
    > sprawy rozwodowej moglaby byc dla mnie korzystna czy nie? - bo niestety
    > dwoch roznych adwokatow przedstawilo mi to zupelnie odmiennie :(

    Więc i ja nie mogę się wypowiedzieć nie znając sytuacji. Nie ma to jednak
    wpływu na sam wyrok rozwodowy, bo sąd nie orzeka z urzędu o podziale
    majątku. Może jednak mieć znaczenie przy ustalaniu alimentacji. Zawsze też
    możesz żądać od męża zwrotu bezpodstawnego wzbogacenia, jeśli majątek
    podzielono niezgodnie z udziałami.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-23 17:08:29
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    Jeżeli nie masz środków do życia i trwa sprawa rozwodowa, a Twój mąż nie
    płaci alimentów złóż wniosek o nałożenie na męża obowiązku przyczyniania się
    do zaspokajania potrzeb rodziny w czasie sprawy rozwodowej (art. 443 kodeksu
    postępowania cywilnego).

    Pozdrawiam.
    Marcin.
    Użytkownik Ewa_W <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a57qoj$oft$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-02-23 21:10:09
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cinek" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > do zaspokajania potrzeb rodziny w czasie sprawy rozwodowej (art. 443
    Jedyna korzyść z wniesienia sprawy rozwodowej to wlasnie to, ze zaczal
    placic alimenty wyznaczone przez sad. Wczesniej nic nie dawal.

    Ewa

  • 5. Data: 2002-02-28 21:34:35
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    witaj Ewo
    w prawie polskim wystepuje podział majątku w sprawie rozwodowej i drugi
    rodzaj zniesienie wspolnosic majatkowej są to dwie różne sprawy ... przy
    rozwodzie sąd podzieli majatek ... gdy jest to wnioskowane w pozwie lub
    można to zrobić po prawomocnym orzeczeniu na drodze cywilnej gdy sie tego
    nie zrobiło w trakcie sprawy rozwodowej...
    Zniesienie wspolnosci majatkowej wnosi sie do Sądów Rodzinnych z podaniem
    dokładnie daty z jaką datą chcesz zniesc ta wspolność .... po prawomocnym
    orzeczeniu od dnia zniesienia wspolnosci nie odpowiadacie za swoje
    zobowiazania wobec innych ...np. gdy zaciagnie kredyt w banku po zniesieniu
    cie to nie obchodzi ... i nie ty bedziesz w ostatecznosci zobowiazana go
    spłacić ... Jesli chodzi o zabezpieczenie dzieci ...wnosi sie w trakcie
    sprawy rozwodowej wniosek o zabezpieczenie alimentow do czasu zakonczenia
    postepowania ...jaka kwota na kazde z dzieci ? i w sumie ... uzasadniajac
    ,dolaczajac dokumentacje np... gdy dzieci czesto chorują , czy oplacasz im
    jakies lekcje jezykow ,czy chodzą na kółka ... sprawy miedzy rodzicami nie
    mogą wpływać ujemnie na rozwój dzieci ...
    Sandra

  • 6. Data: 2002-03-01 13:52:17
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.faq.net.pl" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > można to zrobić po prawomocnym orzeczeniu na drodze cywilnej gdy sie tego
    > nie zrobiło w trakcie sprawy rozwodowej...

    W mojej sprawie rozwodowej nie bedzie podzialu majatku - tak mi wyjasnila
    pani adwokat. Skoro nie mozemy porozumiec sie z mezem co do tej kwestii (jak
    tez innych - np. alimentow), to po rozwodzie mam zlozyc wniosek - czyli
    druga sprawe jak rozumiem - o podzial majatku.
    Troche mnie to przeraza, bo przeciez to koleja sprawa, znowu jakies oplaty i
    kilka lat zmarnowanych ........
    Nie rozumiem tego, bo wydawalo mi sie, ze w sprawie rozwodowej powinnam
    uzyskać podział majątku - po co kolejna sprawa???
    Gdyby w pozwie umieszczone byl zapis o podziale majatku, to odbyłby się on
    równocześnie z rozwodem? Czy moge jeszcze teraz rozszerzyc pozew? (bo
    rozumiem, ze tego tam nie ma chyba ...).

    Mam juz wyjete z zycia 4 lata, zadnego majatku (maz sprytnie wszystkim
    "zarzadza") - zostalam sama z dziecmi, bez pracy.
    No i wszystko odbywa sie zgodnie z obowiazujacym prawem? Ja juz nic z tego
    nie rozumiem .... . Czy mam pisac do Rzecznika Praw Obywatelskich?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2002-03-01 15:35:57
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, Ewa_W wrote:

    > Nie rozumiem tego, bo wydawalo mi sie, ze w sprawie rozwodowej powinnam
    > uzyskać podział majątku - po co kolejna sprawa???

    Ponieważ obowiązuje zasada że nie należy przewlekać tego postępowania, a
    kwestie majątkowe mają to do siebie że znacznie to utrudniają.

    > Gdyby w pozwie umieszczone byl zapis o podziale majatku, to odbyłby się on
    > równocześnie z rozwodem? Czy moge jeszcze teraz rozszerzyc pozew? (bo
    > rozumiem, ze tego tam nie ma chyba ...).

    Sąd uwzględniłby ten wniosek _tylko_ jeśli nie spowodowałby on nadmiernej
    zwłoki z postępowaniu. Co do roszerzenia pozwu - jest to możliwe
    (oczywiście przed zamknięciem rozprawy), jednak taka zmiana nie może
    wpłynąć na właściwość rzeczową sądu. W szczególności, jeśli
    sprawa rozwodowa toczy się przed sądem rejonowym, niedopuszczalne jest
    dzielenie majątku którego wartość przekracza 30 tys. zł, bo to leży w
    gestii sądu okręgowego.

  • 8. Data: 2002-03-02 08:57:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > druga sprawe jak rozumiem - o podzial majatku.
    > Troche mnie to przeraza, bo przeciez to koleja sprawa, znowu jakies oplaty

    A czy wole pani te lata marnowac NADAL jako mezatka ?
    A moze pani nie che rozwodu?
    No to wtedy nalezysie starac o rozszerzenie powodztwa.
    Moze sad uwzgledni...
    ale czy to bedzie taniej - chyba nie.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-03-02 13:39:19
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > A czy wole pani te lata marnowac NADAL jako mezatka ?
    > A moze pani nie che rozwodu?

    chce - po to wnioslam sprawe do sadu

    > No to wtedy nalezysie starac o rozszerzenie powodztwa.
    > Moze sad uwzgledni...

    chyba tak zrobie

    > ale czy to bedzie taniej - chyba nie

    tego to nie rozumiem - skoro jedna sprawa ....
    mysli Pan o wynagrodzeniu adwokata?

    pozdrawiam
    Ewa