    From: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspolnym majatek a rozwod
    Date: Thu, 28 Feb 2002 22:34:35 +0100

    witaj Ewo
    w prawie polskim wystepuje podział majątku w sprawie rozwodowej i drugi
    rodzaj zniesienie wspolnosic majatkowej są to dwie różne sprawy ... przy
    rozwodzie sąd podzieli majatek ... gdy jest to wnioskowane w pozwie lub
    można to zrobić po prawomocnym orzeczeniu na drodze cywilnej gdy sie tego
    nie zrobiło w trakcie sprawy rozwodowej...
    Zniesienie wspolnosci majatkowej wnosi sie do Sądów Rodzinnych z podaniem
    dokładnie daty z jaką datą chcesz zniesc ta wspolność .... po prawomocnym
    orzeczeniu od dnia zniesienia wspolnosci nie odpowiadacie za swoje
    zobowiazania wobec innych ...np. gdy zaciagnie kredyt w banku po zniesieniu
    cie to nie obchodzi ... i nie ty bedziesz w ostatecznosci zobowiazana go
    spłacić ... Jesli chodzi o zabezpieczenie dzieci ...wnosi sie w trakcie
    sprawy rozwodowej wniosek o zabezpieczenie alimentow do czasu zakonczenia
    postepowania ...jaka kwota na kazde z dzieci ? i w sumie ... uzasadniajac
    ,dolaczajac dokumentacje np... gdy dzieci czesto chorują , czy oplacasz im
    jakies lekcje jezykow ,czy chodzą na kółka ... sprawy miedzy rodzicami nie
    mogą wpływać ujemnie na rozwój dzieci ...
    Sandra