    From: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspolnym majatek a rozwod
    Date: Fri, 1 Mar 2002 14:52:17 +0100

    Użytkownik "news.faq.net.pl" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a5m7fj$nsi$1@news.bsi.net.pl...
    > witaj Ewo
    > w prawie polskim wystepuje podział majątku w sprawie rozwodowej i drugi
    > rodzaj zniesienie wspolnosic majatkowej są to dwie różne sprawy ... przy
    > rozwodzie sąd podzieli majatek ... gdy jest to wnioskowane w pozwie lub
    > można to zrobić po prawomocnym orzeczeniu na drodze cywilnej gdy sie tego
    > nie zrobiło w trakcie sprawy rozwodowej...

    W mojej sprawie rozwodowej nie bedzie podzialu majatku - tak mi wyjasnila
    pani adwokat. Skoro nie mozemy porozumiec sie z mezem co do tej kwestii (jak
    tez innych - np. alimentow), to po rozwodzie mam zlozyc wniosek - czyli
    druga sprawe jak rozumiem - o podzial majatku.
    Troche mnie to przeraza, bo przeciez to koleja sprawa, znowu jakies oplaty i
    kilka lat zmarnowanych ........
    Nie rozumiem tego, bo wydawalo mi sie, ze w sprawie rozwodowej powinnam
    uzyskać podział majątku - po co kolejna sprawa???
    Gdyby w pozwie umieszczone byl zapis o podziale majatku, to odbyłby się on
    równocześnie z rozwodem? Czy moge jeszcze teraz rozszerzyc pozew? (bo
    rozumiem, ze tego tam nie ma chyba ...).

    Mam juz wyjete z zycia 4 lata, zadnego majatku (maz sprytnie wszystkim
    "zarzadza") - zostalam sama z dziecmi, bez pracy.
    No i wszystko odbywa sie zgodnie z obowiazujacym prawem? Ja juz nic z tego
    nie rozumiem .... . Czy mam pisac do Rzecznika Praw Obywatelskich?

    Pozdrawiam
    Ewa