  • 1. Data: 2003-07-24 09:14:21
    Temat: Wspólnota mieszkaniowa łamie prawo?
    Od: "Przemek" <p...@u...pl>

    Witam
    Teraz sprawa dotyczy mnie - krew mnie zalała, stąd prośbba do Was o pomoc.
    Mianowicie mieszkam prawie 3 lata w wynajmowanym od właściciela mieszkaniu
    należącym do Wspólnoty Mieszkaniowej. Niestety moje stosunki z
    administratorką są dosyć kiepskie - z wielu powodów. Jest ona
    administratorką a zarazem teściową właściciela firmy kótry budował bloki i
    wszyscy sąsiedzi starają się być bardzo "mili" wobec niej, gdyż jak wiadomo
    można wtedy taniej sobie "załatwić" malowanie mieszkania, zabudowę balkonu,
    ogródek pod balkonikiem itp. Mnie takie rzeczy deliktanie rzecz mówiąc
    "rażą" i raczej nie staram się z nikim spoufalać, nawzajem klepać po plecach
    mówiąć jak jest fajnie itd, itp. Kobietę tą strasznie denerwuje fakt
    sadzenia na balkownie przez moją żoną kwiatków w doniczkach, "kichanie"
    mojego psa(?) który pluje jej na balkon(!)- mieszkamy nad nią, pies jest
    dorosły i nigdy tego typu przypadłości u niego nie zaobserwowałem :). Ale
    do rzeczy.
    Otrzymałem dziś uchwalony przez wspólnotę reguliamin, który mam wrażenie że
    zawiera kilka zapisów dot. bezpośrednio naszej rodziny. I tak np. zabronione
    zostało :
    - wieszanie kwiatków na balkonach po zewnętrznej stronie balustrady(mimo że
    pod spodem nie znajdują się chodniki, przejścia itp, jak i nie bawią się
    żadne dzieci.
    - rozwieszanie na suszarkach prania - blok nie ma suszarni, a ja zimą
    musiałem wykonac remont mieszkania , gdyż z racji nadmiernej wilgociu
    zaczęły pękać sufity(płyty regipsowe) i za radą firmy budującej ten budynek
    usłyszałem aby pranie wieszać nie w łazience tylko na balkonie
    - wystawiania na balkon jakichkolwiek przedmiotów typu -(np. wózek,
    jakiekolwiek kartony, i itp.)
    - wprowadzony został zakaz prowadzenia działaloności gospodarczej(!) - mam
    podpisana umowe najmu z właścicelem i z żoną prowadzimy sklep internetowy -
    hałasu nie ma żadnego, w niczym nie utrudniamy życia innym mieszkańcom( ale
    widocznie to ją boli - "bo co oni tam pakują w te paczuszki?")
    - wprowadzony został zakaz trzymania niebezpiecznych zwierząt(np. psów z
    listy zwierząt niebezpiecznych). Mamy 4 letniego rottweilera który przeszedł
    szkolenia i sami mamy w domu 19 miesięczne dziecko i nigdy ten pies nie była
    agresywny wobec kogokolwiek z domowinków czy też gości naszego domu. Pies
    jest nieuciązliwy, nie szczeka, nie ząłatwia się na terenie i posesji - mamy
    bliosko do lasu.
    I tu moje pytanie:
    Czy jest możliwa tak daleka ingerencja Wspólnoty w prawo własnosciowe
    lokalu? Czy można zabronić prowadzenia(oczywiście nieuciązliwej) działaności
    gospodarczej?Czy powyższe zapisy z regulaminu sa zgodne z prawem?
    Takich kwiatków jest w regulaminie jeszcze sporo - jeśli ktoś będzie skłonny
    mi pomóc podam kilka innych - nie wiem co robić, żona jest załamana, mówi że
    Wspólnota doprowadzi do naszej wyprowadzki.
    Za wszytskie odpowiedzi serdecznie dziekujemy - nasz Zorba również :)

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2003-07-24 10:09:59
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa łamie prawo?
    Od: Marek <d...@x...wp.pl>

    Przemek wrote:

> [...]
    > Mianowicie mieszkam prawie 3 lata w wynajmowanym od właściciela mieszkaniu

    Jeśli wynajmujesz lokal od właściciela to wiąże Cię umowa najmu.
    Mieszkanie nie należy do wspólnoty nieszkaniowej - jest odrębną własnością
    tego od kogo wynajmujesz.

    Marek

  • 3. Data: 2003-07-24 10:18:47
    Od: "Przemek" <p...@u...pl>

    Czy jest do tego jakaś podstawa prawna? Na co ewentualnie sie powołac?

    Przemek

  • 4. Data: 2003-07-24 12:40:51
    Temat: Odp: Wspólnota mieszkaniowa łamie prawo?
    Od: "brett" <b...@i...pl>

    Regulamin, o którym piszesz nie może nakładać na Ciebie żadnych obowiązków -
    obowiązki te mogą wynikać jedynie z przepisów prawa albo z umowy najmu.

    Nawet w przypadku, gdybyś był włascicielem lokalu, żadne uchwały wspólnoty
    nie mogłyby Ci zakazać tego, co jako właścielowi prawnie się należy, n.p.
    prowadzenia działalności gosp.

    Regulaminem tym więc się nie przejmuj, i tak Ci nic nie mogą zrobić -
    najwyżej plotkować, jaki z Ciebie "drań".
    Ale takie plotki i tak są na porządku w każdym bloku i zawsze jeden sąsiad
    będzie nadawał na drugiego.

    Sposób: zamieszkać w osobnym domu :)

    BS

  • 5. Data: 2003-07-24 12:45:13
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najwyżej plotkować, jaki z Ciebie "drań".
    > Ale takie plotki i tak są na porządku w każdym bloku i zawsze jeden sąsiad

    Wtedy tez sie ma sasiadow.....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-07-24 13:11:03
    Od: "brett" <b...@i...pl>

    Sposób: zamieszkać w osobnym domu :)

    Wtedy tez sie ma sasiadow.....

    Ale nieporównanie do sąsiadów z bloku...
    Ja sam mieszkam we wspólnocie, i sąsiadka oskarża mnie m. in. że używam
    pralki o 1 w nocy, i ona nie moze spać przez ten hałas - a mi się nigdy nie
    zdarzyło użyć pralki po 22 :)

    BS

  • 7. Data: 2003-07-24 14:11:24
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > pralki o 1 w nocy, i ona nie moze spać przez ten hałas - a mi się nigdy
    nie
    > zdarzyło użyć pralki po 22 :)

    A ja mam odwrotnie - chyba mi sie nie zdazylo uzyc pralki wczesniej niz o
    22:-) korzystam z tzw drugiej taryfy i chyba po 22 mam taniej prad - a przy
    niemowlaku pralka chodzi praktycznie codziennie:) za to mam wyrozumialych
    sąsiadow:-)

    HaNkA

  • 8. Data: 2003-07-24 23:51:07
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Przemek" <p...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest do tego jakaś podstawa prawna? Na co ewentualnie sie powołac?
    >
    > Przemek

    Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
    Tekst jednolity opublikowany w Dz. U. Nr 80 z 26 września 2000 r., poz. 903
    Warto jeszcze się zapoznać z ustawą o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
    zasobie gminy i o zmianie
    Kodeksu cywilnego. Dz. U. Nr 71, poz. 733 z dnia 10 lipca 2001 r.

    Marek

  • 9. Data: 2003-07-25 07:12:01
    Od: "Przemek" <p...@u...pl>

    Dziękuje bardzo.

    Przemek

  • 10. Data: 2003-08-06 08:18:11
    Od: "marcus_mgs" <m...@p...onet.pl>

    > Regulaminem tym więc się nie przejmuj, i tak Ci nic nie mogą zrobić -

    A jak to ma sie do art 13 Ustawy o Wlasnosci lokali - w szczegolnosci
    "korzystac (...) w sposob nie utrudniajacy korzystania przez innych
    wspolwlascicieli (...)"?? Regulamin musial byc uchwalony na zebraniu -
    musial byc glosowany - i musial przejsc wiekszoscia glosow ... Uchwale
    zawsze mozna zaskarzyc (chyba ma sie na to 6 tygodni od jej ucwalenia) ...

    A moze po prostu idz to tej pani "z flaszka" i spytaj sie o co chodzi bo nie
    bardzo rozumiesz ...

    Pozdrawiam
    Marcus MGS