    From: "Przemek" <p...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wspólnota mieszkaniowa łamie prawo?
    Date: Thu, 24 Jul 2003 11:14:21 +0200

    Witam
    Teraz sprawa dotyczy mnie - krew mnie zalała, stąd prośbba do Was o pomoc.
    Mianowicie mieszkam prawie 3 lata w wynajmowanym od właściciela mieszkaniu
    należącym do Wspólnoty Mieszkaniowej. Niestety moje stosunki z
    administratorką są dosyć kiepskie - z wielu powodów. Jest ona
    administratorką a zarazem teściową właściciela firmy kótry budował bloki i
    wszyscy sąsiedzi starają się być bardzo "mili" wobec niej, gdyż jak wiadomo
    można wtedy taniej sobie "załatwić" malowanie mieszkania, zabudowę balkonu,
    ogródek pod balkonikiem itp. Mnie takie rzeczy deliktanie rzecz mówiąc
    "rażą" i raczej nie staram się z nikim spoufalać, nawzajem klepać po plecach
    mówiąć jak jest fajnie itd, itp. Kobietę tą strasznie denerwuje fakt
    sadzenia na balkownie przez moją żoną kwiatków w doniczkach, "kichanie"
    mojego psa(?) który pluje jej na balkon(!)- mieszkamy nad nią, pies jest
    dorosły i nigdy tego typu przypadłości u niego nie zaobserwowałem :). Ale
    do rzeczy.
    Otrzymałem dziś uchwalony przez wspólnotę reguliamin, który mam wrażenie że
    zawiera kilka zapisów dot. bezpośrednio naszej rodziny. I tak np. zabronione
    zostało :
    - wieszanie kwiatków na balkonach po zewnętrznej stronie balustrady(mimo że
    pod spodem nie znajdują się chodniki, przejścia itp, jak i nie bawią się
    żadne dzieci.
    - rozwieszanie na suszarkach prania - blok nie ma suszarni, a ja zimą
    musiałem wykonac remont mieszkania , gdyż z racji nadmiernej wilgociu
    zaczęły pękać sufity(płyty regipsowe) i za radą firmy budującej ten budynek
    usłyszałem aby pranie wieszać nie w łazience tylko na balkonie
    - wystawiania na balkon jakichkolwiek przedmiotów typu -(np. wózek,
    jakiekolwiek kartony, i itp.)
    - wprowadzony został zakaz prowadzenia działaloności gospodarczej(!) - mam
    podpisana umowe najmu z właścicelem i z żoną prowadzimy sklep internetowy -
    hałasu nie ma żadnego, w niczym nie utrudniamy życia innym mieszkańcom( ale
    widocznie to ją boli - "bo co oni tam pakują w te paczuszki?")
    - wprowadzony został zakaz trzymania niebezpiecznych zwierząt(np. psów z
    listy zwierząt niebezpiecznych). Mamy 4 letniego rottweilera który przeszedł
    szkolenia i sami mamy w domu 19 miesięczne dziecko i nigdy ten pies nie była
    agresywny wobec kogokolwiek z domowinków czy też gości naszego domu. Pies
    jest nieuciązliwy, nie szczeka, nie ząłatwia się na terenie i posesji - mamy
    bliosko do lasu.
    I tu moje pytanie:
    Czy jest możliwa tak daleka ingerencja Wspólnoty w prawo własnosciowe
    lokalu? Czy można zabronić prowadzenia(oczywiście nieuciązliwej) działaności
    gospodarczej?Czy powyższe zapisy z regulaminu sa zgodne z prawem?
    Takich kwiatków jest w regulaminie jeszcze sporo - jeśli ktoś będzie skłonny
    mi pomóc podam kilka innych - nie wiem co robić, żona jest załamana, mówi że
    Wspólnota doprowadzi do naszej wyprowadzki.
    Za wszytskie odpowiedzi serdecznie dziekujemy - nasz Zorba również :)

    Pozdrawiam

    Przemek