  • 1. Data: 2003-07-01 17:43:36
    Temat: Wspólnota Mieszkaniowa - pytanko - proszę o pomoc
    Od: "KK" <n...@n...com>

    Witam,

    Z dniem 23.06 nabyłem aktem notarialnym od developera mieszkanie - jak
    rozumiem od tego dnia stałem się też członkiem wspólnoty mieszkaniowej w tym
    budynku (budynek już trochę stoi i wspólnota funkcjonuje od dłuższego
    czasu).
    Moje pytanie jest takie - przed 23.06 wspólnota uchwaliła, że wykona pewną
    inwestycję i należy wpłacić do 15.09 1000 zł - czy jestem zobowiązany do
    zapłaty tej kwoty? Jeśli nie - na jakie przepisy się powołać?

    Pozdrawiam
    KK

  • 2. Data: 2003-07-02 00:59:50
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bdsh8d$d0h$1@news.polbox.pl>, KK wrote:
> [...]
    > inwestycję i należy wpłacić do 15.09 1000 zł - czy jestem zobowiązany do
    > zapłaty tej kwoty? Jeśli nie - na jakie przepisy się powołać?

    MZ nie jesteś, bo nie odpowiadasz za zobowiązania poprzedniego
    właściciela/członka wspólnoty tj. dewelopera. Art. 18 Ustawy o Własności
    Lokali, mówi co prawda że:
    2. W razie sukcesywnego wyodrębniania lokali przyjęty przez
    dotychczasowych wspólwlaścicieli sposób zarządu nieruchomością wspólną
    odnosi skutek także do każdego kolejnego nabywcy lokalu.

    Ale MZ pojedyńcza uchwała wspólnoty nie jest sposobem zarządu.
    (no chyba że w tym akcie notarialnym jest mowa o przejęciu na siebie tego
    typu zobowiązań)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-07-02 05:40:37
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > Ale MZ pojedyńcza uchwała wspólnoty nie jest sposobem zarządu.
    > (no chyba że w tym akcie notarialnym jest mowa o przejęciu na siebie tego
    > typu zobowiązań)

    IMHO to zalezy jeszcze jaki ma akt not. U mnie stoi, ze nabywam lokal ze
    wszystkimi dobrodziejstwami i zobowiazaniami. A jesli tak to przejmuje rowniez
    zobowiazania po poprzedniku...

    Roland

  • 4. Data: 2003-07-03 06:51:48
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Roland" <r...@p...fm> wrote in message

    > IMHO to zalezy jeszcze jaki ma akt not. U mnie stoi, ze nabywam lokal ze
    > wszystkimi dobrodziejstwami i zobowiazaniami. A jesli tak to przejmuje
    rowniez
    > zobowiazania po poprzedniku...

    ok, dzięki - posznupię w akcie co tam pisze :-)

    Pozdrawiam
    KK