  • 1. Data: 2003-07-01 16:38:03
    Temat: Umowa o pracę + umowa zlecenie
    Od: "Sebastian Murawski" <l...@g...pl>

    No właśnie chodzi o takie dwie podpisane umowy u jednego pracodawcy. W sumie
    to jest jedna umowa tylko płaca rozbita jest na normalną umowę o pracę
    (najniższe wynagrodzenie + wszystkie składki) oraz na umowę zlecenie (tak
    widnieje na kwitach otrzymywanych od księgowej). Cały zabieg ma chyba za
    zadanie zmniejszyć obciążenia podatkowe płacone przez pracodawcę. W związku
    z taką umową jak wygląda odprowadzanie składek. Dodam że nie ma
    zróżnicowania wykonywanych czynności w umowie zleceniu, poprostu są one
    identyczne jak w przypadku umowy o pracę.
    Pytania:
    1) Słyszałem że jest w tej sprawie wyrok Sądu Najwyższego. Ale czy jest?
    Jeśli jest to może ktoś mi przesłać ów wyrok na priv.
    2) Jak traktować taką umowę? Jako sprawa podlegająca pod prawo pracy czy
    kodeks cywilny? Czyli jak wygląda dochodzenie swoich ewentualnych roszczeń?
    W umowie jest zapis o sądzie polubownym ale jak wiem sąd polubowny nie
    roztrzyga sporów dotyczących stosunku i prawa pracy.
    3) Czy zapisy różnicujące okresy wypowiedzenia za takie same uchybienia czy
    odstępstwa od umowy dla pracownika i pracodawcy są w zgodzie z literą prawa?
    4) Czy pracodawca może zakazać w umowie świadczenia pracy dla innego
    podmiotu? I co z tego wynika w wymienionym przypadku?

    Z góry serdeczne dzięki za rzetelne, merytoryczne odpowiedzi
    lazik_s

  • 2. Data: 2003-07-01 20:06:02
    Temat: Re: Umowa o pracę + umowa zlecenie
    Od: "News" <h...@i...pl>

    ad1) jest kilka orzeczeń w tej sprawie - moge podesłać.
    ad2) tutaj niech wypowiedzą się Ci, co wiedzą :-) - myślę, że to zależy od
    tego jakie będzie ustalenie- jaki stosunek wiązał pracodawcę i pracownika
    ad3) jasne, że tak - par. 101 (1) kp - pod warunkiem, że jest to umowa
    odrębna o zakazie konkurencji
    Pozdrawiam - Hardoxxx