  • Data: 2004-05-22 10:51:18
    Temat: Re: Wolne od wad prawnych ? - dlugie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:c8nam8$it6$1@news.onet.pl...

    > Jeżeli to bank odebrał SWOJE auto to po kiego sprzedawał przez
    komornika !?
    > Większej głupoty nie potrafię sobie wyobrazić.

    Szkoda. Bank musi to sprzedać przez komornika, bo reszta pieniążków jest
    dla kredytobiorcy. jakby sam sprzedał, to kredytobiorca miał by zarzut, że
    specjalnie to zrobili tanio. Opisany przez Ciebie scenariusz byłby możliwy
    przy leasingu, gdy jedynym właścicielem jest leasingodawca. Wówczas może
    sobie samochód sprzedać. W wypadku kredytu co prawda bank jest
    właścicielem, ale nie samodzielnie. Jest współwłaścicielem. I stąd musi
    korzystać z pomocy komornika.

    > Tego akurat nigdzie nie doczytałem i nadal nie potrafię doczytać.

    Bo prawdę mówiąc nigdzie nie napisano. Dotąd nie wiemy, czy egzekucja była
    na wniosek podmiotu, na rzecz którego ustanowiono zastaw. Jeśli nie to
    komornik popełnił błąd. Ale nabywca jest i tak kryty. Kłopot ma komornik.