    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wolne od wad prawnych ? - dlugie
    Date: Sat, 22 May 2004 01:27:08 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc10.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:503c.00000363.40ae741b@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > on poprzez sprzedanie tej ruchomosci "daje jej nowe zycie", uwalnia ja
    > od wszelkich wad prawnych. najprawdopodobniej samochod zostal zajety
    > na wniosek banku z racji nie placenia rat kredytu i sprzedany na aukcji.
    > w ten sposob postepuje sie w takich sytuacjach, a wykreslenie z rejestru
    > zastawow nie nastepuje automatycznie, lecz na wniosek.
    >
    > mowiac krotko, komornik zajmuje, sprzedaje, dzieli kaske komu trzeba.
    > w interesie nabywcy jest zadbac o dopelnienie formalnosci zwiazanych z
    > zastawem. w dowodzie rej. zapewne ma adnotacje, ze na aucie jest zastaw.

    Ja go nie chcę uderzać, tylko sprowokować do przeciwdziałania głupocie
    ludzkiej. Komornik zaatakowany najprawdopodobniej podejmie kroki zaradcze
    iz adzwoni do kogo trzeba, by urzednicy przestali się wygłupiać. Zresztą
    to komornik powinien wystąpić do sądu o uchylenie zastawu.

    :-))
    > wydzial komunikacji nie jest taki glupi w tym przypadku. o ile pamietam,
    > jest jakies zarzadzenie ministra transportu i gospodarki morskiej w tej
    > sprawie, ale nie chce mi sie szukac teraz w M.P.

    No właśnie. rzecz w tym, że mnie się wydaje, że to Komornik powinien
    uchylić ów zastaw.