  • Data: 2004-05-21 21:26:51
    Temat: Re: Wolne od wad prawnych ? - dlugie
    Od: "bd" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z drugiej
    > strony uderzyć w komornika pismem, że poświadczył nieprawdę sprzedając
    > samochód z zastawem i twierdząc, ze jest wolny od praw osób trzecich.

    zaraz zaraz. a w jakim celu i na jakiej podstawie w tego komornika
    sugerujesz Robercie uderzac? komornik ma za zadanie ruchomosc zajac
    i nastepnie sprzedac. komornik nie poswiadcza nieprawdy w tym wypadku.
    on poprzez sprzedanie tej ruchomosci "daje jej nowe zycie", uwalnia ja
    od wszelkich wad prawnych. najprawdopodobniej samochod zostal zajety
    na wniosek banku z racji nie placenia rat kredytu i sprzedany na aukcji.
    w ten sposob postepuje sie w takich sytuacjach, a wykreslenie z rejestru
    zastawow nie nastepuje automatycznie, lecz na wniosek.

    mowiac krotko, komornik zajmuje, sprzedaje, dzieli kaske komu trzeba.
    w interesie nabywcy jest zadbac o dopelnienie formalnosci zwiazanych z
    zastawem. w dowodzie rej. zapewne ma adnotacje, ze na aucie jest zastaw.

    > Może
    > któraś z tych instytucji będzie mądrzejsza od Wydziału Komunikacji. :-))

    wydzial komunikacji nie jest taki glupi w tym przypadku. o ile pamietam,
    jest jakies zarzadzenie ministra transportu i gospodarki morskiej w tej
    sprawie, ale nie chce mi sie szukac teraz w M.P.

    pozdr.
    marcin