    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wolne od wad prawnych ? - dlugie
    Date: 21 May 2004 15:39:22 +0200

    > Ruchomość, a dokładnie samochód został zajęty przez komornika sądowego, a
    > następnie sprzedany na licytacji. Jak się później okazało na pojeździe jest
    > ustanowiony zastaw bankowy na kredyt, który został spłacony (8 lat temu).

    od 1998 roku nie ma instytucji zastawu bankowego, zostal zmieniony art.
    308 k.c. i obecnie nazywa to sie zastawem rejestrowym, ktory reguluja
    przepisy ustawy z dnia 6 grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze
    zastawów (Dz.U. 1996 nr 149 poz. 703 ze zm.)

    > Teraz jest problem przy rejestracji samochodu, gdyż urząd twierdzi, że ma
    > on wadę prawną. Całość sprawy rozgrywa się o zaświadczenie, że kredyt
    > został spłacony.
    > Jak można się domyślić poprzedni właściciel, któremu ten pojazd
    > zarekwirowano nie jest zainteresowany tym aby taki dokument uzyskać. Bank
    > takiego dokumentu nie wyda osobie, która kupiła samochód, bo nie jest on
    > kredytobiorcą. Urząd nie wyśle pisma do banku, bo bank chce za to opłaty, a
    > "urząd jest biedny".

    w przypadku wygasniecia zastawu rejestrowego, podlega on wykresleniu z
    rejestru zastawow (art. 19 ustawy), ale wykreslenie nastepuje na wniosek,
    a nie z urzedu. wnioskowac moga: zastawnik (bank), zastawca (dluznik) albo
    osoba, ktora nabyla przedmiot obciazony zastawem w taki sposob, ze nastapilo
    wygasniecie tego zastawu.
    w Twoim przypadku do wniosku musisz dolaczyc zaswiadczenie od komornika o
    nabyciu przedmiotu w postepowaniu egzekucyjnym.
    (art. 19 pkt 3 litera "b" ustawy)

    wniosek powinien byc napisany na odpowiednim formularzu, zalacznik nr 3,
    (czerwony) http://tinyurl.com/2b3c7 w przeciwnym wypadku podlega zwrotowi.

    od wniosku pobiera sie wpis staly, chyba 50 zl.

    > Z tego co wiem rzecz sprzedawana przez komornika sądowego na licytacji jest
    > wolna od wad prawnych. Jak dalej postępować ? Czy wada prawna istnieje, czy
    > nie ?

    zastaw na rzeczy ruchomej wygasa w kilku przypadkach, miedzy innymi w
    przypadku sprzedazy rzeczy obciazanej zastawem w postepowaniu egzekucyjnym
    (art. 879, 874, 1025 k.p.c.). jasno wiec widac, ze nabyty przez Ciebie
    samochod jest wolny od wad prawnych.
    aby jednak go zarejestrowac musisz przejsc wyzej opisana droge.
    pozdr.
    marcin

    ps. mam nadzieje, ze o to chodzilo :)