  • 1. Data: 2004-10-26 21:38:31
    Temat: Wojsko - szkolenie w czasie studiów
    Od: "Tomek" <m...@W...gazeta.pl>

    To może nie jest najodpowiedniejsza grupa na tego typu pytanie, ale lepszej
    nie znalazłem ;)
    Jestem studentem III roku na Wydziale Prawa i Administracji. W tym roku
    pojawiła się możliwość odbycia szkolenia wojskowego podczas trwania studiów.
    Trwa ono tylko do marca i w tym też miesiącu odbywa się końcowy egzamin.
    Jeśli się go zda wojsko ma się z głowy już na zawsze.
    Nie wiem jednak czy warto żebym poszedł na to szkolenie bo ludzie często
    mowią, że studentów i tak po zakończeniu przez nich studiów nie będą brać do
    wojska i od razu zostaną skierowani do rezerwy - z powodu braku pieniędzy.
    Czy to prawda? Bo jeśli tak to nie ma większego sensu żebym chodził na to
    szkolenie. Z drugiej jednak strony chciałbym mieć wojsko już za sobą i nie
    martwić się tym co będzie w przyszłości.
    Mam czas na zastanowienie się do końca października - do tego czasu muszę
    złożyć wniosek do dziekanatu jeśli się zdecyduję uczestniczyć w tym
    szkoleniu.

  • 2. Data: 2004-10-27 07:09:36
    Temat: Re: Wojsko - szkolenie w czasie studiów
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > wojska i od razu zostaną skierowani do rezerwy - z powodu braku pieniędzy.
    > Czy to prawda?>

    Tak to prawda. Po skończeniu studiów podlegasz przez bodajże 18 miesięcy
    możliwości wezwania do służby. Obecnie biorą tylko ochotników na 3
    miesięczne przeszkolenie. W rezultacie po 2 miesiącach od uzyskania dyplomu
    magistra (jeżeli o to zabiegasz) otrzymujesz przeniesienie do rezerwy. To
    tyle w tym temacie.

    Pozdrawiam
    Omen

    &&&& MOBILIS IN MOBILI &&&&

  • 3. Data: 2004-10-27 07:17:32
    Od: "brat_trollin" <k...@o...die.here.pl>

    Użytkownik "Omen" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dyplomu
    > magistra (jeżeli o to zabiegasz) otrzymujesz przeniesienie do rezerwy. To

    Jednym slowem z jego punktu widzenia nie oplaca sie.

    brat_trollin

  • 4. Data: 2004-10-27 07:56:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    brat_trollin wrote:

    > Użytkownik "Omen" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > pieniędzy.

    > dyplomu

    > Jednym slowem z jego punktu widzenia nie oplaca sie.

    Tia...
    Problem polega na tym że o tym przenoszeniu do rezerwy, to decyzja jest
    podejmowana co roku.
    Nie wiadomo jak będzie w przyszłym... a za 2-3 lata to już wogóle
    diabli wiedzą.
    Może dorwac się do władzy jakiś desperat, co da więcej kasy wojsku, i
    juz tak różowo nie będzie...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2004-10-27 08:01:11
    Od: "brat_trollin" <k...@o...die.here.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > diabli wiedzą.
    > Może dorwac się do władzy jakiś desperat, co da więcej kasy wojsku, i

    W tej sytuacji, kiedy Naród nie ma co jeść, a pensje w większości uwłaczają
    godności człowieka i jego wykształcenia, gdyby dać duzo wojsku, to tak jakby
    wymordować w Oświęcimiu tylu ilu wymordowali hitlerowskie smyjory w czasie
    wojny. Jaka różnica? Dać więcej wojsku i aparatowi przymusu i przyzwolić aby
    niedożywione dzieci umierały z głodu, czy wymordować te dzieci jak robili to
    faszyści.

    Myśli pan o nadejściu Leppera, albo tego z PO, co chce ponownego
    przywrócenia kary śmierci w Polsce aby pomóc przyszłej duktaturze? Od tego
    krok do aresztowań za wolność słowa i politykę.

    brat_trollin

  • 6. Data: 2004-10-27 08:53:13
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    brat_trollin wrote:

> [...]

    > przywrócenia kary śmierci w Polsce aby pomóc przyszłej duktaturze? Od
    > tego krok do aresztowań za wolność słowa i politykę.

    Tak, masz rację, to moja wina.

    Kurde, ja tylko napisałem że to zwolnienie z odbywania służby to nic
    pewnego...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2004-10-27 09:21:56
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > diabli wiedzą.
    > Może dorwac się do władzy jakiś desperat, co da więcej kasy wojsku, i
    > juz tak różowo nie będzie...
    To prawda nie wiadomo jak będzie za 2-3 lata. Jednak biorąc pod uwagę
    opłakany stan wojska polskiego, likwidację wielu jednostek w Polsce i to że
    co roku tylko połowa poboru idzie w kamasze to raczej mało realne.
    Zresztą jak gdzieś ktoś napisał ( nie pamiętam już za bardzo gdzie)
    podnieśmy wiek poborowy do 50 lat i wzwyż a głupie wojenki się skończą
    Pozdrawiam
    Omen

    &&&& MOBILIS IN MOBILI &&&&

  • 8. Data: 2004-10-27 09:57:12
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > Jestem studentem III roku na Wydziale Prawa i Administracji. W tym roku
    > pojawiła się możliwość odbycia szkolenia wojskowego podczas trwania

    a co ci szkodzi iść na to szkolenie ?
    czegoś się nauczysz, może postrzelasz :)

    nie jest dobre to, że to w zimie - źle się strzela jak ręce przymarzają do
    karabinu

    no a przynajmniej będziesz miał sprawę z głowy i zaświadczenie o odbyciu
    służby wojskowej - a to podstawa dla każdego pracodawcy i banku
    kredytującego.
    jak powiesz w banku, że być może przeniosą cię do rezerwy, to kredytu nie
    dostaniesz

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 9. Data: 2004-10-27 15:18:35
    Od: "simon_" <s...@s...pl>

    > no a przynajmniej będziesz miał sprawę z głowy i zaświadczenie o odbyciu
    > służby wojskowej - a to podstawa dla każdego pracodawcy i banku
    > kredytującego.

    dla tego zaswiadczenai warto :-),
    no chyba ze nie zamierzasz pracowac
    w czasie studiow i starac sie o jakies karty kredytowe (to moze przejsc)
    kredyty (to juz trudno bez wojska) wtedy bez roznicy, ale zawsze lepiej
    byc przezornym. Ja bardzo zaluje ze nie mialem takiej okazji :-(

    pozdr

    Simon_

  • 10. Data: 2004-10-27 15:24:33
    Od: "Tomek" <m...@N...gazeta.pl>

    > a co ci szkodzi iść na to szkolenie ?
    > czegoś się nauczysz, może postrzelasz :)

    W sumie troche szkoda byloby nigdy nie doswiadczyc na wlasnej skorze czym
    jest wojsko ;)

    > nie jest dobre to, że to w zimie - źle się strzela jak ręce przymarzają do
    > karabinu

    Oj watpie, ze w ogole dadza mi karabin do reki :P

> [...]
    > kredytującego.
    > jak powiesz w banku, że być może przeniosą cię do rezerwy, to kredytu nie

    Dokladnie, nie lubie niepewnosci, kto wie jak bedzie za 3 lata. Cos mi
    podpowiada zeby wziac udzial w tym szkoleniu i miec juz swiety spokoj z
    wojskiem i chyba tak zrobie. Mam nadzieje, ze nie jest za pozno.