  • 1. Data: 2002-10-10 17:26:15
    Temat: Wojsko i studia?
    Od: Proximm <p...@i...pl>

    WItam Szanownych Grupowiczow:)
    Mam pytanie, na ktore nie znam jednoznacznej odpowiedzi, gdyz co sie
    kogos o to zapytam, to dostaje rozne odpowiedzi.
    A wiec:
    Urodzilem sie w 1980 r i mam 22 skonczone w maju. Skonczylem
    podstawowke (8 lat), liceum (4 lata) i teraz jestem na 3 roku AGH
    zaocznie (docelowo 4, 5 roku - inzynier). W roku ubieglym wzialem
    sobie urlop dziekanski. Powinienem byc na 4, lecz jestem na 3 roku.
    Pracuje rowniez na stale w pewnej firmie.
    Nie mam na utrzymaniu nikogo, nie jestem zonaty, mam kategorie A z
    trzema paragrafami :) Nie przechodzilem jeszcze zasadniczej sluzby
    wojskowej - zostala mi ona odroczona na okres studiow.
    Jestem zdruzgotany wysokim poziomem nauki, tym, ze ucze sie czegos
    innego, niz bylo w informatorze i w ogole nie ucze sie tego, co lubie.
    Ale dosc smutkow.
    Chce sie przeniesc do innej szkoly, byle jakiej, byle najdalej od
    mojego wydzialu (nie brac doslownie:).
    Chcialbym sie zorientowac, jakie mam mozliwosci przejscia do innej
    szkoly. Podobno nie moge juz, poniewaz zakonczylbym edukacje po 26
    roku zycia. Ile w tym prawdy?

    Bardzo prosze o jakakolwiek odpowiedz, wazne to jest dla mnie.
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Proximm
    "Dlaczego wszyscy w kolo narzekaja na zycie??"
    GG: 34929; Tlen ID: Proximm; IRC: #nowysacz
    p...@i...pl - usun USUN :)

  • 2. Data: 2002-10-10 17:34:14
    Temat: Re: Wojsko i studia?
    Od: Proximm <p...@i...pl>

    Dnia Thu, 10 Oct 2002 19:26:15 +0200, Proximm <p...@i...pl>
    napisał(a):

    >Chce sie przeniesc do innej szkoly, byle jakiej, byle najdalej od
    >mojego wydzialu (nie brac doslownie:).

    Moze nie tyle przejscia, co zmiany szkoly, moze byc nawet od
    poczatku.. A moze jakies 3 letnie studia? licencjat? aby zdazyc przed
    26 rokiem zycia..

  • 3. Data: 2002-10-10 18:40:07
    Od: "motherboard" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Proximm" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Chcialbym sie zorientowac, jakie mam mozliwosci przejscia do innej
    > szkoly. Podobno nie moge juz, poniewaz zakonczylbym edukacje po 26

    ustawa daje ci prawo do odroczenia ze wzgledu na nauke w szkole wyzszej do
    uk. 26 roku zycia.
    nie ma w niej mowy nic o tym ze musza byc to studia, ktore ukonczysz przez
    uplywem wieku, ktory cie odracza.
    faktem jest ze wiele wku odmawia udzielenia odroczenia w przypadku gdy np.
    ktos w wieku 24 lat rozpoczyna studia dajmy na to 5 letnie lub gdy w wieku
    20 lat rozpoczynasz sutudium policealne 3-letnie. wg mnie jest to
    nadinterpretacja obowiazujacych przepisow.
    po zaobserwowaniu kilku realnych przypadkow wiem ze w wielu przypadkach
    napisanie odwolania z prosba o wskazanie podstawy prawnej odmowy zalatwia
    sprawe pozytywnie dla poborowego.
    zapewne nie musi to byc regula (w zaleznosci od twardoglowia panujacego w
    danym wku).

    moze glebsze, teoretyczne uzasadnienie podadza rasowi prawnicy :)

  • 4. Data: 2002-10-10 20:26:29
    Od: Proximm <p...@i...pl>

    Dnia Thu, 10 Oct 2002 20:40:07 +0200, "motherboard"
    <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Uzytkownik "Proximm" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci

    [ciach]
> [...]
    >sprawe pozytywnie dla poborowego.
    >zapewne nie musi to byc regula (w zaleznosci od twardoglowia panujacego w

    gdzie moge znalezc te przepisy?

    >moze glebsze, teoretyczne uzasadnienie podadza rasowi prawnicy :)

    licze na to :)

  • 5. Data: 2002-10-11 06:42:10
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Proximm" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie moge znalezc te przepisy?

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/woj0109.html

    Filip Piotrowski

  • 6. Data: 2002-10-11 13:04:51
    Od: "motherboard" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Proximm" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 10 Oct 2002 20:40:07 +0200, "motherboard"
    > <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > [ciach]
    >
    > gdzie moge znalezc te przepisy?

    jak widze ktos podal ci linak do ustawy o poborze.
    troche wiecej mozesz znalezc pod https://hyperreal.info/pku - choc strona
    nie byla od pewnego czasu wcale aktualizowana.
    ale chcialem ci jeszcze uswiadomic, ze to nie ty masz obowiazek znac
    przepisy (choc dobrze 4u jesli tak jest), ale to wku ma obowiazek znac te
    przepisy i dzialac w zgodzie z nimi i na zyczenie "petenta" ma obowiazek
    wskazac podstawe prawna swych dzialan.
    to krotka porada jak nawet nie znajac przepisow mozna sobie dobrze radzic z
    nieukami za biurkami nie tylko w wku.