  • 1. Data: 2002-10-10 14:13:14
    Temat: Re: Zaległości a restrukturyzacja
    Od: "Tomasz Wojciechowski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
    news:29218-1034256962@213.17.138.62...
    > Ostatnio prawo nam się pozmieniało i nie wiem (to pytam)
    >
    > Czy jeżeli mam zaległości w ZUS (sprzed 6 lat ok 600zł) to mogę to
    > zadłużenie podpiąć pod ustawę abolicyjną?
    niet, ustawa dot. podatku dochodowego - choc byl projekt by dolaczyc takze
    zalegly VAT. Ale zus, to formalnie nie jest podatek, wiec ni ma szansy :-C
    pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-10-10 14:39:45
    Temat: Zaległości a restrukturyzacja
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Ostatnio prawo nam się pozmieniało i nie wiem (to pytam)

    Czy jeżeli mam zaległości w ZUS (sprzed 6 lat ok 600zł) to mogę to
    zadłużenie podpiąć pod ustawę abolicyjną?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 3. Data: 2002-10-10 14:42:51
    Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl>

    szukaj na str.www.mf.gov.pl i na str. ZUS
    masz czas do 15.11.02
    marika

  • 4. Data: 2002-10-11 08:37:40
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Chyba trochę namieszałeś.
    usatawa abolicyjna mówi m.in. o jednorazowym opodatkowaniu nieujawnionych
    dochodów.
    1. zus to nie dochód
    2. nie może być tu mowy o niujawnionym skoro przyznajesz ze są to twoje
    zaległości (domniemam iż ynikające z odpowiednich deklaracji)

    Natomast 1 października weszła w życia ustawa z 30 sierpnia 2002 o
    restrukturyzacji niektórych należnoci publicznoprawnych
    I tutaj jeżeli spełnisz określone w ww ustawie wymagania możesz się starać o
    restrukturyzcję tego zadłużenia (całkowite umorzenie)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-11 09:50:43
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > I tutaj jeżeli spełnisz określone w ww ustawie wymagania możesz się
    starać o
    > restrukturyzcję tego zadłużenia (całkowite umorzenie)

    A jeżeli moja firma (spółka cywilna) uległa rozwiązaniu z mocy ustawy
    a zaległości dotyczą pierwszych paru miesięcy jej działania to
    mieszczę się w tych warunkach?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 6. Data: 2002-10-12 21:03:13
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

> [...]
    > mieszczę się w tych warunkach?
    >
    > Niesteyy nie miescisz sie gdyz ustwa ta nie dotyczy przedsiebiorcow
    znajdujacych sie w stanie likwidacji lub upadlosci. chociaz ......... Ty
    jestes juz po likwidacji :)) warto sprawdzic czy nie ma zadnych przeszkod
    WT

  • 7. Data: 2002-10-14 21:18:59
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> napisał w wiadomości

    > znajdujacych sie w stanie likwidacji lub upadlosci. chociaz ......... Ty
    > jestes juz po likwidacji :)) warto sprawdzic czy nie ma zadnych przeszkod

    Ale bedac po likwidacji nie jestes juz przedsiebiorca a ustawa dotyczy
    przedsiebiorcow

  • 8. Data: 2002-10-16 00:00:30
    Temat: Re[2]: Zaległości a restrukturyzacja
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 14 października 2002 o godzinie (23:18:59) napisano:

    WT> Użytkownik "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> napisał w wiadomo?ci

    WT> Ale bedac po likwidacji nie jestes juz przedsiebiorca a ustawa dotyczy
    WT> przedsiebiorcow

    A w przypadku gdbyy byla spolka cywilna zlozona z co najmniej dwoch
    przedsiebiorcow, a spolka zostala rozwiazana? Wtedy spolka nie jest w
    stanie likwidacji czy upadlosci, a jest co najmniej jeden
    przedsiebiorca, ktory nie dziala co prawda w spolce, ale ma
    zobowiazania - fakt, ze obecnie traktowane jako "prywatne", ale jednak
    z tytulu DG. Ciekawe...
    Chyba ogranicza tu jeszcze art. 1.2 - ale bardzo niekonkretnie. No
    chyba, ze jakis haczyk kryje sie w ustawie o dzialalnosci gospodarczej,
    a tej akurat nie mam pod reka.

    P.S. Pewnie i tak urzednik powie, ze to niemozliwe, bo nie :(

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl