  • 11. Data: 2006-02-15 22:21:01
    Temat: Re: Wniosek o zmiane Sedziego. Pomocy !
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    news:dsv4ia$bhr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Sądy podchodzą do kwestii wyłączenia poważnie. To wnioski są zazwyczaj
    > bezsensowne.

    Dobry zart tynfa wart.

    Bronia swoich kolegow jak tylko moga. No ale co sie dziwic zmowy
    korporacyjne rodem z PRL to norma.

  • 12. Data: 2006-02-16 11:15:03
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2006 23:21:01 +0100, Maverick31 napisał(a):

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dobry zart tynfa wart.
    >
    > Bronia swoich kolegow jak tylko moga. No ale co sie dziwic zmowy
    > korporacyjne rodem z PRL to norma.

    Racja, jeżeli sędzia jest stronniczy należy go wyłączyć, wszystko powinno
    być obiektywnie ocenione, niestety mała szansa na to...

  • 13. Data: 2006-02-16 12:00:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał Święch napisał(a):

    > Racja, jeżeli sędzia jest stronniczy należy go wyłączyć, wszystko powinno
    > być obiektywnie ocenione, niestety mała szansa na to...

    Nie wiem na czym operacie te swoje pomówienia i stereotypy ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 14. Data: 2006-02-16 14:03:39
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Nie wiem na czym operacie te swoje pomówienia i stereotypy ...

    Stereotypy to postawa sadu, ktory dziala w sposob niezgodyny z k.p.c. lub
    k.p.k. dziwnym zbiegiem okolicznosci uznawanym przez prawnikow. Nawet tego
    forum uznawane jest za nie przyjete w praktyce. Widac ustawodawca
    przewidzial taki tok postepownia, a panstwo prawnicy twierdza, ze jest
    inaczej. przykre to to bo prawi obywatele cierpia poprzez lenistwo sedziiow
    i prokuratorow. Mi sie nie chce powielac watku i innych zarzutow, ale jest
    tak, ze sedzia jest stronniczy a nie powinien i prokuratorzy tez nie sa
    bezstronni - a to juz dziwne. A 98 procent spoleczenstwa zdaniem panstwa
    prawnikow jest niekompetentna lub dziwna bo przeciez w wymniarze
    sprawiedliwosci korupcji nie ma.
    Oczywiscie w moim przypadku sedzia nie zna prawa- o korupcji nie smie mowic.
    Popzdrawiam Maver

  • 15. Data: 2006-02-17 00:19:52
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2006 13:00:01 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nie wiem na czym operacie te swoje pomówienia i stereotypy ...

    Na czym? Na tym jak często wygląda przebieg rozprawy, jak wygląda
    protokołowanie, dyktowanie zeznań świadków w ten sposób by uzasadnienie
    dobrze wyglądało, do tego dochodzi częsty brak znajomości sprawy
    (nieczytanie akt), brak znajomości często nawet prawa (zwłaszcza w SR w
    małych miastach), nadużywania dowodu w postaci opinii biegłych - często
    zdarza się że sędzia powołuje biegłego w prawie, to jest kuriozum, jeżeli
    już biegły jest potrzebny, to sędzia nie ocenia często jego subiektywnej
    opinii, nie korzysta z prawa do swobodnej oceny dowodów, tylko ślepo wydaje
    orzeczenie zgodne z opinią. Długo możnaby jeszcze wymieniać...

  • 16. Data: 2006-02-17 12:48:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maverick31 napisał(a):

> [...]
    > sprawiedliwosci korupcji nie ma.
    > Oczywiscie w moim przypadku sedzia nie zna prawa- o korupcji nie smie mowic.

    I znów bzdury "na okrągło" bez konkretów.

  • 17. Data: 2006-02-17 12:53:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał Święch napisał(a):

> [...]
    > opinii, nie korzysta z prawa do swobodnej oceny dowodów, tylko ślepo wydaje
    > orzeczenie zgodne z opinią. Długo możnaby jeszcze wymieniać...

    Zapewniam cię że bywałam w sądach dużo, dużo częściej niż ty i jakoś nie
    zauważyłem tego co piszesz jako zasady, to raczej wyjątek który zdarza
    się bardzo, bardzo rzadko. A trudno przypisywać wyjątki wszystkim sądom.
    Myślę że opisujesz nie swoją praktykę, tylko to co widzisz w TV lub
    czytasz w gazetach. I jeśli nie odróżniasz rzeczywistości od
    "rzeczywistości medialnej" to masz problem.

  • 18. Data: 2006-02-17 17:47:46
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2006 13:53:14 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    > czytasz w gazetach. I jeśli nie odróżniasz rzeczywistości od
    > "rzeczywistości medialnej" to masz problem.

    Opisuję swoją praktykę, a nie rzeczywistość medialną... Niektóre ze zjawisk
    o których pisałem są niestety regułą...

  • 19. Data: 2006-02-17 18:27:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał Święch napisał(a):

    > Opisuję swoją praktykę, a nie rzeczywistość medialną... Niektóre ze zjawisk
    > o których pisałem są niestety regułą...

    A które są regułą i gdzie? Jakieś przykłady?

  • 20. Data: 2006-02-18 11:24:04
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Maverick31 napisał(a):
    >
    > I znów bzdury "na okrągło" bez konkretów.
    >
    > --

    Konkrety znajdziesz w mediach podczas publikacji dziwnych i niejasnych
    wyrokow.
    Ostatnio w Katowicach zgineli ludzie - prawdopodobnie dlatego, ze kilka lat
    wczesniej sad uznal, ze administrator obiektu dachu odsniezac nie musi. To
    konkrety Spoleczenstwo jest coraz bardziej swiadome i to WAS prawnikow
    boli.- woleliscie bande niedouczonych krzykaczy po zawodowkach jak za PRL-u.
    Czasy sie zmieniaja i to cieszy.