  • 1. Data: 2003-10-04 10:44:42
    Temat: Wniosek o ukaranie-porada
    Od: "jar-jar" <j...@w...pl>

    Witajcie.
    Jestem tu po raz pierwszy, gdyz mam do Was pytanie.

    Dostalam wezwanie do sadu grodzkiego (nie przyjecie mandatu-okolicznosci
    szczegolne).
    Dostalam rowniez z zawiadowmieniem 'wniosek o ukaranie', w ktorym w rubryce
    "miejsce zatrudnienia" wpisano bledne dane, tzn. policjant podal tam adres
    moich studiow a nie pracy :).

    Czy w takim razie, wniosek jest wazny, mimo blednego wpisu?
    Czy to ma jakies znaczenie?

    Blagam, nie kazcie mi buszowac po archiwum, nie mam na to czasu-pisze
    wlasnie mgr (trzymajcie kciuki).

    A tak wogole, wezwanie mam 16.10, dzien pozniej 17.10 bronie mgr (w swoje
    imieniny) :) hmmm

    Pozdrawiam

    jar-jar

  • 2. Data: 2003-10-04 10:49:24
    Temat: Re: Wniosek o ukaranie-porada
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "jar-jar" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w takim razie, wniosek jest wazny, mimo blednego wpisu?
    > Czy to ma jakies znaczenie?

    Tak.Jeśli dwaj policjanci podadzą (na twój protest) że tak im podałeś to
    dostaniesz dodatkowy zarzut.Wprowadzenie w błąd funkcjonariuszy;))

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-10-04 12:41:21
    Od: "jar-jar" <j...@w...pl>

    > Tak.Jeśli dwaj policjanci podadzą (na twój protest) że tak im podałeś to
    > dostaniesz dodatkowy zarzut.Wprowadzenie w błąd funkcjonariuszy;))

    :) bardzo zabawne.

    dane spisywal jeden policjant i wyraznie mial powiedziane, ze jestem
    studentka w (tu nazwa szkoly).
    Ale nadal nie wiem, czy to cos zmienia formalnie we wniosku o ukaranie?

    jar-jar

  • 4. Data: 2003-10-04 12:50:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > :) bardzo zabawne.

    Co tu widzisz zabawnego? Podałaś że studiujesz więc wpisali że
    studiujesz.Jeśli pytali o miejsce pracy a ty podałaś że studiujesz a w
    sądzie chcesz to użyć jako argumentu na swoją niewinność to jest to
    rzeczywiście zabawne.

    > dane spisywal jeden policjant i wyraznie mial powiedziane, ze jestem
    > studentka w (tu nazwa szkoly).
    > Ale nadal nie wiem, czy to cos zmienia formalnie we wniosku o ukaranie?

    A jak myślisz? Co może to zmieniać? Dlaczego nie podałaś że pracujesz?
    Jak urzędnik państwowy może wywróżyć że pracujesz? Czy doszukiwanie się
    dziury w całym jest twoją jedyną linią obrony? Nie lepiej było wziąć mandat?

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-10-04 13:22:50
    Od: "jar-jar" <j...@w...pl>

> [...]
    > studiujesz.Jeśli pytali o miejsce pracy a ty podałaś że studiujesz a w
    > sądzie chcesz to użyć jako argumentu na swoją niewinność to jest to

    chyba sie nie rozumiemy :(
    nie zamierzalam i nie zamierzam kombinowac. Podalam miejsce pracy, pozniej
    byla mowa o moich studiach. Czemu akurat tak wpisal, nie mam pojecia.

    > A jak myślisz? Co może to zmieniać? Dlaczego nie podałaś że pracujesz?
    > Jak urzędnik państwowy może wywróżyć że pracujesz?

    Nie ukrywalam miejsca pracy, znam zasady mandatowania i spisywania danych.
    Do glowy mi nie przyszlo, ze facet sie pomyli.
    Nie patrzylam mu w notatnik sluzbowy.

    >Nie lepiej było wziąć mandat?

    To okaze sie pozniej, wtedy sie nie zgodzilam i uwazam, ze mialam
    wytlumaczenie swego wykroczenia.

    pozdrawiam

    jar-jar

  • 6. Data: 2003-10-04 14:16:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > To okaze sie pozniej, wtedy sie nie zgodzilam i uwazam, ze mialam
    > wytlumaczenie swego wykroczenia.

    "Wytłumaczenie" nie ma żadnego znaczenia.Wykroczenie albo jest albo go nie
    ma. Chyba że jako "wytłumaczenie" rozumiesz okoliczność wyłączającą winę lub
    karę.

  • 7. Data: 2003-10-04 14:22:06
    Od: "Wojciech Ujwary" <u...@p...onet.pl>

    Wniosek jest ważny. Jeżeli nie stwisz się do sądy może zostać wydany wyrok
    zaoczny, który będzie Ci doręczony. Możesz także wnosić o odroczenie
    rozprawy z uwagi na obronę. Istnieje także mozliwość byś złozyła wniosek o
    skazanie bez rozprawy - musisz zaproponować karę. Wówczas sąd sprawę
    skieruje na posiedzenie i wyda wyrok skazujący zgodnie z twoim wnioskiem o
    ile sad i oskarzyciel publiczny zaakceptują twoją propozycję. W takim
    wypadku także otrzymasz wyrok. Kolejna mozliwość to usprawiedliwione
    niestawiennictwo nas rozprawie bez wniosku o jej odroczenie. Wówczas sąd
    otworzy przewód sądowy, przesłucha świadków i wyznaczy kolejny termin na
    który zostaniesz wezwana bądź zawiadomiona. Pozdrawiam Wojtek.