  • 51. Data: 2005-10-02 10:21:40
    Temat: Re: Włamanie do pokoju hotelowego podczas snu
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-10-02 04:24 samanta napisał(a):
> [...]
    D698

    ???????????????????????????????????

    > Moze to cos technikowi hotelarstwa podpowie?
    > http://www.golebiewski.pl/pokoj3m.php
    > Skobla za 20 zlotych nie ma. Przypomnijmy, w hotelu 667 pokoi. Rzadko na
    > swiecie zdazaja sie takie molochy.

    Co Wy z tym skoblem? Nocowałem w wielu hotelach, również tych
    średnio-wyższej jakości (np. Accor), w Polsce i za granicą i skobla
    nigdzie nie widziałem. Fakt, nie spałem w Ritzu czy Sheratonie, ale...
    Nie wiem, czy omawiany w wątku hotel jest tej klasy, ale nie wydaje mi
    się, żeby taki skobel był "światowym standardem".
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 52. Data: 2005-10-02 11:45:29
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Moze to cos technikowi hotelarstwa podpowie?
    > http://www.golebiewski.pl/pokoj3m.php

    skad kurwa mac wiesz ze pytajacy pisal o hotelu Golebiewskim?
    Nie pytam si ejakie zabezpieczenia sa w golebiewskim a jaki to byl hotel.

    > Mozna jeszcze podepnac oszustwo, bo Golebiewski oferuje (Wisla):
    >
    > http://www.golebiewski.pl/hotel.php?hot=wis&lg=pl&tr
    esc=pok

    > "Na naszych gos'ci czeka 560 pokoi jedno- i dwuosobowych o *najwyz.szym
    > standardzie* ..."
    >

    > Pokoj bez skobla najwyzszym standardem?

    standard okresla ilosc gwiazdek, nie chce mi sie szukac jakie kryteria musi
    hotel spelnic
    by uzyskac taka gwiazdke (na pewno nie jest to uzalenizone od skobla) , ale
    jezlei ja uzyska to
    jak najbardziej ma prawo tak sie nazywac.

    > Znasz prawna definicje niedlabstwa? Kiedy strona zaczyna miec *obowiazek*
    > zapewnienia minimum bezpieczenstwa gosciowi?

    i kiedy jest zamek w drzwiach to te minimum jest w 100% spelnione, podaj
    podsatwe prawna w ktorej
    " z racji braku takiegiej blokady/lancucha
    pomimo iz dzrwi posiadaly zamek narzuca na hotel obowiazek zwrocenia za
    nocleg."

    > Hotel Golebiewski w Mikolajkach zawarl umowe z gosciem o nocleg i
    > obowiazkiem strony bylo zapewnienie *minimum bezpieczenstwa* stronie. To
    > minimum bezpieczenstwa mozna bylo zapewnic wydajac juz przy budowie
    > dodatkowych 10-20 zlotych na skobel. Stac bylo na hotel-moloch, a nie satc
    > bylo na pare zlotych na skobel.

    jest zamek jest minimum bezpieczenstwa, podaj podsatwe prawna w ktorej
> [...]
    nocleg."

    > Skoro do *bezpiecznej* nocy goscia nie doszlo, to strona naruszyla warunki

    a jakby ktos z dachu przeciwleglego budynku przez okno zastzrelil goscia
    hotelowego to bys twierdzila
    ze hotel mial obowiazek wstawic kuloodporne okna albo umozliwic zasuniecie
    prze goscia kuloodporinych
    zaluzji ?

    Czy Ty przypadkiem nie zmieniasz ciagle nicka i CZY przyapdkiem nie jestem
    tym psycholem
    z watku o kradziezy oproramowania co tak pluje na Microsoft i inne
    korporacje zarabiajajace konretne pieniadze?

    P.

  • 53. Data: 2005-10-02 11:45:29
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

  • 54. Data: 2005-10-02 12:01:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wiem, czy omawiany w wątku hotel jest tej klasy, ale nie wydaje mi się,
    > żeby taki skobel był "światowym standardem".

    to chyba ten psychol co tak pluje na korporacje zarabiajace konretne
    pieniadze.

    P.

  • 55. Data: 2005-10-02 13:06:48
    Od: big <k...@n...mx>

    Wojtek Szweicer wrote:

    D698

    ???????????????????????????????????

    > Co Wy z tym skoblem?

    Najtansza metoda zapewnienia bezpieczenstwa gosciowi.

    > Nocowałem w wielu hotelach, również tych
    > średnio-wyższej jakości (np. Accor), w Polsce i za granicą i skobla
    > nigdzie nie widziałem.

    Moze usuneli specjalnie dla Ciebie? ;-)
    W kazdym wiekszym jest.

    > Fakt, nie spałem w Ritzu czy Sheratonie, ale...
    > Nie wiem, czy omawiany w wątku hotel jest tej klasy,

    Za noc bierze jak Sheraton. W dodatku ma 3 razy wiecej pokoi niz sredni
    Sheraton. Trzbe nie lada unikow, zeby skobli nie bylo.

    > ale nie wydaje mi
    > się, żeby taki skobel był "światowym standardem".
    > w.

    Jest.

  • 56. Data: 2005-10-02 13:11:38
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > ale nie jest to obowiazek i nie widze powodu by z racji tego hotel
    > ponosil odpowiedzialnosc a nie zlodziej.

    Wiesz, DOBRY usługodawca ceni sobie pozytywne wrażenie wywarte na
    klientach, i nie zważa, czy jest obowiązek, czy nie, tylko po prostu
    zabezpiecza sie przed smrodkiem wywołanym przez zwykłe olewactwo i
    wątpliwe oszczędności.

    > Nadal podtrzymuje ze zwrot za nocleg to byla by dobra wola hotelu nic
    > wiecej.

    A mi to lotto, ja tylko w kwesti możliwosci założenia zamka od wewnątrz,
    pomimo cudów od zewnątrz.

    Justyna
    "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo tutaj obowiązuje."
    Johnson

  • 57. Data: 2005-10-02 13:15:40
    Od: big <k...@n...mx>

    Przemek R... wrote:

    > skad kurwa mac wiesz ze pytajacy pisal o hotelu Golebiewskim?
    > Nie pytam si ejakie zabezpieczenia sa w golebiewskim a jaki to byl hotel.

    Przeciez sam napisal, detektywie z Wachocka. :-P

> [...]
    > jezlei ja uzyska to
    > jak najbardziej ma prawo tak sie nazywac.

    Gwiazdka jest wewnetrznym standardem hotelarstwa, a nie przepisem prawa.
    Dotyczy oferowanych uslug (lazienki w pokojach, restauracja itp.)

    > i kiedy jest zamek w drzwiach to te minimum jest w 100% spelnione,

    Tak. Wtedy pileczka jest odbita na pole przeciwnika, tj. goscia. Od
    niego zalezy, czy skobel zamknal. Hotel zapewnil dobre i tanie zamkniecie.

> [...]
    > " z racji braku takiegiej blokady/lancucha
    > pomimo iz dzrwi posiadaly zamek narzuca na hotel obowiazek zwrocenia za

    Nie z racji braku blokady, a z racji niewywiazania sie z umowy, czyli
    zapewnienia gosciowi *spokojnego wypoczynku*.

    > jest zamek jest minimum bezpieczenstwa,

    Nie. Zreszta zamki tez sa rozne. Sam zamek nie stanowi o
    bezpieczenstwie. Dlatego kazdy hotel ma pracownika od bezpiecznestwa gosci.

> [...]
    > hotelowego to bys twierdzila
    > ze hotel mial obowiazek wstawic kuloodporne okna albo umozliwic zasuniecie

    Gdyby babcia miala wasy, to by byla dziadkiem.

    Ile razy w tygodniu snajperzy strzelaja do gosci w hotelu Golebiewski? A
    ile razy w ostatnim roku probowano wlamac sie w Golebiewskim?
    Rozwaz: ryzyko-korzysci.

> [...]
    > z watku o kradziezy oproramowania co tak pluje na Microsoft i inne
    > korporacje zarabiajajace konretne pieniadze?

    Alez skad! Ja sie z psycholami nie zadaje.

  • 58. Data: 2005-10-02 15:57:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przeciez sam napisal, detektywie z Wachocka. :-P

    cytuje: "Dobry hotel." , "Hotel jest dobrze znany. Jesli ktos choc raz byl
    w Mikolajkach, to
    nie mógl go nie zobaczyc (podobnie jak uczestnicy wszystkich chyba
    wycieczek z Niemiec)," , "w jednym z najlepiej znanych
    hoteli w Polsce."

    Widzisz tu cos o golebiewskim? Najbardziej znany jest Orbis. (teraz zreszta
    pod troszke zmienona nazwa)

    > Gwiazdka jest wewnetrznym standardem hotelarstwa, a nie przepisem prawa.
    > Dotyczy oferowanych uslug (lazienki w pokojach, restauracja itp.)

    I one wlasnie okreslaja ten standard. Mowisz o prawie, zacytuj prosze art
    ktory mowi o skoblu.

    > Tak.

    tyle wystarczy *)

    > Nie z racji braku blokady, a z racji niewywiazania sie z umowy, czyli
    > zapewnienia gosciowi *spokojnego wypoczynku*.

    takie wlamanie to mozna powiedziec ze to sila wyzsza, hotel nie jest w
    stanie przewidziec takich skutkow.

    > Nie.

    zdecyduj sie dziecinko ok? *)

    >Zreszta zamki tez sa rozne. Sam zamek nie stanowi o bezpieczenstwie.
    >Dlatego kazdy hotel ma pracownika od bezpiecznestwa gosci.

    ktory stoi przy wszystkich drzwiach? Stuknij sie w czolko.
    Wejdz do duzego ORBISa i powiez mi jak sobie to wyobrazasz.

    > Gdyby babcia miala wasy, to by byla dziadkiem.
    > Ile razy w tygodniu snajperzy strzelaja do gosci w hotelu Golebiewski? A
    > ile razy w ostatnim roku probowano wlamac sie w Golebiewskim?
    > Rozwaz: ryzyko-korzysci.

    zadalem konkretne pytanie i prosze o konkretna odpowiedz.
    Jak bylo wczesniej pisane istnieja odpowiednie przecinaki do tego, dlaczego
    zlodziej mialby nie miec takiego?
    A gdy napadnie zlodziej na korytarzu najednym z pieter hotelu to tez bedzie
    wina hotelu?

  • 59. Data: 2005-10-02 15:59:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > klientach, i nie zważa, czy jest obowiązek, czy nie, tylko po prostu
    > zabezpiecza sie przed smrodkiem wywołanym przez zwykłe olewactwo i

    o tym napisalem n apoczatku, ze jak dobry to z wlasnej woli powinien procz
    zwrotu to jeszcze
    ajakis bonus zapewnic, ale mowimy o prawie

    > A mi to lotto, ja tylko w kwesti możliwosci założenia zamka od wewnątrz,
    > pomimo cudów od zewnątrz.

    to chodzi glownie o odpowiedzialnosc prawna hotelu a nie o mozliwosci
    technicze,

    P.

  • 60. Data: 2005-10-03 01:00:05
    Od: cardia <n...@p...it>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > hoteli w Polsce."
    >

    > Widzisz tu cos o golebiewskim? Najbardziej znany jest Orbis. (teraz zreszta

    W Mikolajkach? Z wycieczkami z Niemiec?

    > I one wlasnie okreslaja ten standard. Mowisz o prawie, zacytuj prosze art
    > ktory mowi o skoblu.

    niedbalstwo. Wiesz co to takiego i kiedy zachodzi odpowiedzialnosc
    cywilna z nie?

    > takie wlamanie to mozna powiedziec ze to sila wyzsza,

    W XIX wieku wszelkie wypadki statkow czy pociagow zwalano na sile
    wyzsza, choc w wiekszosci byly to wypadki powodowane niedbalstwem
    operatorow. Teraz zyjemy w XXI wieku takie tlumaczenia juz nie przechodza.

    > hotel nie jest w
    > stanie przewidziec takich skutkow.

    Nie jest? Twierdzisz ze kierownictwo Golebiewskiego nie jezdzi na
    konferencje hotelarzy i nie otrzymuje pism branzowych, gdzie o tym sie
    pisze?

    Przy okazji, w duzych sieciach hoteli jak Hilton zdarzaja sie czesto
    zgwalcenia kobiet. Hotele panicznie ukrywaja ten fakt.

    Jezeli w hotelu byly 3 zgwalcenia w przeciagu roku, to zgadnij, czy 4 da
    sie przewidziec.

    > zdecyduj sie dziecinko ok? *)

    Moze zdecyduj sie nie ucinac kontekstu dziecinko.

    > ktory stoi przy wszystkich drzwiach? Stuknij sie w czolko.

    Nie stoi. Od tego sa kamery przy strategicznych drzwiach i nagrywanie na
    video.

    > Wejdz do duzego ORBISa i powiez mi jak sobie to wyobrazasz.

    Im wiekszy hotel, tym latwiej.

    > zadalem konkretne pytanie i prosze o konkretna odpowiedz.

    Nie. Zadales durne pytanie. Operator hotelu powinien ocenic ryzyko
    stwarzane klientowi przeciwko korzysciom.

    Cena (korzysc) skobla jest banalnie niska a jego niezamontowanie to
    ryzyko szkody wieksze niz koszt skobla.

    > Jak bylo wczesniej pisane istnieja odpowiednie przecinaki do tego, dlaczego
    > zlodziej mialby nie miec takiego?

    Bo zbudzi goscia i sprawa spali na panewce, detektywie.

    > A gdy napadnie zlodziej na korytarzu najednym z pieter hotelu to tez bedzie
    > wina hotelu?

    Jezeli wiedzial o ryzyku napadow i nie zapobiegl w przyzwoity sposob, to
    tak. Wlasnie dlatego montuje sie kamery w korytarzach i wyjsciach
    awaryjnych hoteli.