  • 1. Data: 2003-03-29 17:13:03
    Temat: Windykacja należności
    Od: "buki" <b...@l...net>

    mam sprawe w Intrum Justitia. chca sciagnac 800 PLN za zerwanie umowy z
    centertelem.
    zerwanie umowy nastapilo poniewaz z powodu braku gotowki nie zaplacilem za 2
    faktury (ok 200 PLN kazda)
    zawiesili mi oczywiscie polaczenia wychodzace a potem nawet przychodzace.
    napisalem prosbe o rozlozenie na raty i odblokowanie polaczen (powolywalem
    sie na 35-sto miesieczny staz jako klient Idei - po 24 miesiacach podpisalem
    kolejna umowe i skorzystalem z promocji)
    poniewaz mozliwosc korzystania z telefonu byla mi bardzo potrzebna
    deklarowalem natychmiastowe wplacenie jednej z rat, druga i zarazem ostatnia
    chcialem uregulowac po miesiacu
    na raty uzyskalem zgode, na odblokowanie telefonu - nie. wplacilem pierwsza
    rate.
    poniewaz jak wspomnialem musialem korzystac z telefonu a w idei nie moglem,
    korzystalem z ofert innych operatorow wydajac na ten cel pieniadze.zatem
    drugiej raty juz nie uregulowalem. ze strony idei byla cisza przez jakies 10
    miesiecy. mnie to bylo na reke, bo przestalem ja lubic. po tym okresie
    zglosilo sie cos o nazwie Intrum Justitia i zarzadalo pieniedzy.
    wplacilem kwote wysokosci drugiej raty.
    obciazony jestem jeszcze kwota za zerwanie umowy, ktorej nie chcialbym
    wydawac (jestem bezrobotny) i nie jestem przekonany do slusznosci takiego
    rozwiazania
    stad moje pytanie do osob znajacych sie na takich sprawach badz nimi
    doswiadczonych: co moge zrobic, aby odniesc jak najmniej strat, lub jak
    najwiecej korzysci?
    za rady, wskazowki bede wdzieczny

  • 2. Data: 2003-03-29 19:28:46
    Temat: Re: Windykacja należności
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "buki" <b...@l...net> napisał w wiadomości

    > stad moje pytanie do osob znajacych sie na takich sprawach badz nimi
    > doswiadczonych: co moge zrobic, aby odniesc jak najmniej strat, lub jak
    > najwiecej korzysci?

    Zapłacic za zerwanie umowy, którą wcześniej podpisałes. W końcu chyba jestes
    doroslym człowiekiem, który wie co podpisuje - w chwili aktywacji numeru
    zobowiazałes sie do bycia abonentem Idei przez okreslony okres czasu lub w
    przypadku zerwania umowy na uiszczenie owej opłaty. Teraz jedyne co mozesz
    zrobić, to zrobic to do czego się zobowiazałes własnym podpisem

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-03-29 20:35:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Możesz wpłacić bezpośrednio na konto Centertelu odszkodowanie za zerwanie
    umowy. Może uda Ci się w ten sposób uniknąć kosztów tego windykatora. Odmowę
    zapłaty tych kosztów możesz umotywować tym, że należność z tytułu kary
    umownej uregulowałeś po pierwszym wezwaniu. Wcześniej Cię nie wzywali, a nie
    ma obowiązku wpłaty bez wezwania. Wówczas ich koszty stanął się
    bezpodstawne. (zakładam, że wezwanie do zapłaty kary umownej przyszło jakoś
    niedawno).

    Niestety, w chwili podpisywania umowy dostajesz do ręki od operatora za
    kilkadziesiąt złotych aparat warty kilkaset. No i operator chciałby odzyskać
    te pieniążki, bo firma jest po to, by przynosiła zysk.

  • 4. Data: 2003-03-30 00:10:57
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > za rady, wskazowki bede wdzieczny
    > Szlag mnie trafia na takich kombinatorów !Jak w tym kraju ma być dobrze ?
    Gdybyś coś komuś sprzedał chyba chciałbyś za to zapłaty , a może jesteś
    filantropoem ?

  • 5. Data: 2003-03-30 18:06:29
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Nie przejmuj się tym. Mój znajomy kupił telefon w Idea, sprzedał aparat nie
    płacił rachunków. Po Jakimś czasie firma Intrum Justica zaczęła przysyłać mu
    śmieszne pisemka, nawet nie podpisywane przez kogoś tylko podpis drukowany.
    Oni jeszcze zadnej sprawy nie skierowali do sądu i tej też nie skierują. A
    domagali się od gościa 1600 zł. Już od roku nic nie przysyłają. Potrafią
    tylko wysyłać pisemka, ewentualnie dzwonic i tyle. Także się nie przejmuj.

  • 6. Data: 2003-03-30 18:09:02
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    No ale to jest niezgodne z prawem. Podpisałeś umowę to teraz trzeba bulić.
    :-)