  • 1. Data: 2003-03-29 13:38:08
    Temat: Jaka struktura prawna do ASK? (stowarzyszenie raczej odpada)
    Od: "StyppaH" <s...@g...pl>

    Do tej pory moja mala siec dzialala na zasadzie - lacze na
    mnie + klika osob z pieniedzmi do rak jesli chcieli miec internet. Czy moze
    mi ktos polecic jakas strukture prawna nie wymagajaca specjalnych pieniedzy
    (o ile pamietem stowarzyszenie kosztuje i to niemalo, wiec odpada), a dajaca
    malkontentom jakas tam gwaranacje legalnosci (wazne jest rowniez zebym
    mogl/moglibysm zarejestrowac dzialalnosc operatorska (tak to sie nazywa?) w
    URTiP'ie poniewaz planuje wykorzystanie sprzetu na 2.4 GHz)
    Ewentualnie czy w mysl polskiego prawa moge udostepniac ludziom lacze (ktora
    to czynnosc nie jest zabroniona w regulaminie mojego dostawcy) a to czy bede
    mieli dostep warunkowac nieformalna umowa i po prostu odcinac w przypadku
    nieoplacenia skladki? Ale wtedy o ile dobrze mysle nie moge zglosci
    wykorzystywania 2.4 bo nie mam dzialalnosci :-/
    Bede bardzo wdzieczny za rady ludzi, ktorze tez przechodzili przez to pieklo
    zwane "polskim prawem"
    pozdrawiam
    Jedrzej Tepper

  • 2. Data: 2003-03-29 16:57:12
    Od: "SapeR" <s...@i...pl>

    "StyppaH" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > wykorzystywania 2.4 bo nie mam dzialalnosci :-/
    > Bede bardzo wdzieczny za rady ludzi, ktorze tez przechodzili przez to

    Wydaje mi sie, ze jadnak trzeba zalozyc dzialanosc gospodarcza, aby stac sie
    przedsiebiorca -
    chociaz to jest twoim obowiazkiem, jezeli robisz to dla zysku, tzn pobierasz
    wplaty przeznaczone
    nie tylko na obsluge, konserwacje czy udostepnienia uslugi, ale i bedziesz z
    tego sam czerpal -
    znaczy z tych wplat - na wlasne potrzeby !!!

    Jezeli stowarzyszenie jest drogie dla ciebie, to pewnie i inne formy tez
    beda drogie, bo w zasadzie
    ciezko cos zrobic bez inwestowania pieniedzy (chociazby na sama
    biurokrajce).

    Osobista dzialalnosc gospodarcze jest chyba najtansza - no i najbardziej
    'odformalizowana'.

    A z tym 2.4 Gjhz to wogole ie czaje tematu !

    Pozdro

    sap

  • 3. Data: 2003-03-29 18:39:41
    Od: "StyppaH" <s...@g...pl>

> [...]
    > tego sam czerpal -
    > znaczy z tych wplat - na wlasne potrzeby !!!

    Zalozenia sa takie ze to jest non profitowa siec. Byc moze zmieni sie za
    jakis czas w cos innego - wiec dobrze by bylo zeby ta struktura prawna ktora
    ostatecznie wybiore umozliwiala albo latwe przekstalcenie siec w zarobkowa,
    albo mieszaczaca w swoich ramach zarobkowe udostepnianie internetu.

    > Jezeli stowarzyszenie jest drogie dla ciebie, to pewnie i inne formy tez
    > beda drogie, bo w zasadzie
    > ciezko cos zrobic bez inwestowania pieniedzy (chociazby na sama
    > biurokrajce).

    No wlasnie chodzi mi o minimalizacje biurokracji - a ze stowarzyszenie jest
    drogie wyczytalem na stronach trzepaka (i wypowiadziach ludzi od ASK) - przy
    max 30 uzytkownikach i skladce 50 zl miesiecznie jest w ogole jakis sens w
    bawienie sie w stowarzyszenie?

    > Osobista dzialalnosc gospodarcze jest chyba najtansza - no i najbardziej
    > 'odformalizowana'.

    A czy moge dowiedziec sie czego wiecej? Tzn jesli nie chcialbym zarabiac -
    to jak musze dokumentowac wplywy/wydatki, czy musze cos placic co miesiac
    itp. Zalezy mi na tym zeby nie przeznaczac znaczej czesci skladek na samo
    funkcjonowanie prawne ! Ale jednoczesnie uzytkowanicy pytaja sie o urzad
    skarbowy (w "trosce" o mnie) itp.

    > A z tym 2.4 Gjhz to wogole ie czaje tematu !

    Urzadzenia pracujace w tym pasmie (chodzi o sprzet WiFi) nie wymagaja
    koncesji bodajze od lipca/sierpnia 2002. Jednakze trzeba zglosic do utripu
    pismo "ZGŁOSZENIE DZIAŁALNOŚCI TELEKOMUNIKACYJNEJ" zeby mozna je bylo
    legalnie wykorzystywac. Wyslalem panu wzor pisma - byc moze zgloszenie takie
    moze wyslac osoba fizyczna nie posiadajaca zarejestrowanej dzialalnosci...

    Bardzo dziekuje za odpowiedzi

  • 4. Data: 2003-03-30 11:20:26
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jako prywatnej osobie zastanowił bym się nad umową użyczenia Popatrz w KC od
    art. 710 do 719 Działalność gospodarcza jest znacznie droższa jeśli chcesz
    by łącze rozdzielać bez profitów (podpadasz zaraz pod zusik i podatek od
    dochodów, a na koniec VAT i całą biurokracje z tym związaną).

    Stan_Z

  • 5. Data: 2003-03-30 19:09:04
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jako prywatnej osobie zastanowił bym się nad umową użyczenia Popatrz w KC
    od
    > art. 710 do 719

    ale uzyczenie odnosi sie do rzeczy a dostep do internetu jest raczej usluga,
    pozatym uzyczenie jest bezplatne, a tu wchodza w gre skladki.

    --
    kasza

  • 6. Data: 2003-03-30 19:31:23
    Od: "StyppaH" <s...@g...pl>

    > ale uzyczenie odnosi sie do rzeczy a dostep do internetu jest raczej
    usluga,
    > pozatym uzyczenie jest bezplatne, a tu wchodza w gre skladki.

    Ktore bylyby w calosci pochlaniane przez oplaty = zero zysku dla mnie.

  • 7. Data: 2003-03-31 04:30:31
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "kasza" <k...@2...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > ale uzyczenie odnosi sie do rzeczy a dostep do internetu jest raczej
    usluga,

    Przecież można użyczać łącza, a to jest rzecz

    > pozatym uzyczenie jest bezplatne, a tu wchodza w gre skladki

    Art. 713 Biorący do używania ponosi zwykłe koszty utrzymania rzeczy
    użyczonej.

    A zatem skoro używa kawałka łącza to ponosi kawałek kosztów.

    Stan_Z

  • 8. Data: 2003-03-31 11:42:31
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    > usluga,
    >
    > Przecież można użyczać łącza, a to jest rzecz

    umowe z dostawca podpisujesz jako usuge. skad nagla zmiana? nie jestem
    pewien czy tak mozna

    --
    kasza

  • 9. Data: 2003-04-01 06:41:03
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    A to zależy niektórzy sprzedają łącze o określonych parametrach nie usługę
    dostępu do Internetu.

    Stan_Z

  • 10. Data: 2003-04-01 10:40:09
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    > A to zależy niektórzy sprzedają łącze o określonych parametrach nie usługę
    > dostępu do Internetu.

    to ciekawe. jak w takim wypadku nazwana jest pozycja na fakturze?

    --
    kasza