    From: "buki" <b...@l...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Windykacja należności
    Date: Sat, 29 Mar 2003 18:13:03 +0100

    mam sprawe w Intrum Justitia. chca sciagnac 800 PLN za zerwanie umowy z
    centertelem.
    zerwanie umowy nastapilo poniewaz z powodu braku gotowki nie zaplacilem za 2
    faktury (ok 200 PLN kazda)
    zawiesili mi oczywiscie polaczenia wychodzace a potem nawet przychodzace.
    napisalem prosbe o rozlozenie na raty i odblokowanie polaczen (powolywalem
    sie na 35-sto miesieczny staz jako klient Idei - po 24 miesiacach podpisalem
    kolejna umowe i skorzystalem z promocji)
    poniewaz mozliwosc korzystania z telefonu byla mi bardzo potrzebna
    deklarowalem natychmiastowe wplacenie jednej z rat, druga i zarazem ostatnia
    chcialem uregulowac po miesiacu
    na raty uzyskalem zgode, na odblokowanie telefonu - nie. wplacilem pierwsza
    rate.
    poniewaz jak wspomnialem musialem korzystac z telefonu a w idei nie moglem,
    korzystalem z ofert innych operatorow wydajac na ten cel pieniadze.zatem
    drugiej raty juz nie uregulowalem. ze strony idei byla cisza przez jakies 10
    miesiecy. mnie to bylo na reke, bo przestalem ja lubic. po tym okresie
    zglosilo sie cos o nazwie Intrum Justitia i zarzadalo pieniedzy.
    wplacilem kwote wysokosci drugiej raty.
    obciazony jestem jeszcze kwota za zerwanie umowy, ktorej nie chcialbym
    wydawac (jestem bezrobotny) i nie jestem przekonany do slusznosci takiego
    rozwiazania
    stad moje pytanie do osob znajacych sie na takich sprawach badz nimi
    doswiadczonych: co moge zrobic, aby odniesc jak najmniej strat, lub jak
    najwiecej korzysci?
    za rady, wskazowki bede wdzieczny