  • 11. Data: 2007-05-23 07:05:26
    Temat: Re: Windykacja. Umieszczenie danych. Czy maja prawo?
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    żytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > ale czy to aby sie juz nie przedawnilo?

    Po dwoch latach nastepuje przedawnienie.

    Neko

  • 12. Data: 2007-05-23 07:07:02
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > Generalnie można podawać dane osobe dłużników w przypadku oferty
    > sprzedaży wierzytelności i na tę własnie sytuację powołują się twórcy tej
    > strony.

    A jesli dlug przedawnil sie, albo faktycznie nie ma dlugu,
    tylko jest jakis wymysl durnej firmy ?

    Neko

  • 13. Data: 2007-05-23 07:15:45
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał

    > a z jaką sytuacją mamy do czynienia w tej sprawie? :)

    Nie odpowiada sie na pytanie pytaniem.

    Z listu poczatkowego mozna wywnioskowac,
    ze dlugu nie ma. Nie trzeba byc Sherlockiem Holmesem.

    Neko

  • 14. Data: 2007-05-23 07:16:49
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał

    > tyle że jak na razie to jedna ze stron twierdzi że długu nie ma... jeszcze
    > musiałaby to wykazać

    Brednie. Z ta logika to kazdego obywatela
    tego kraju mozna gdzies tam wpisac i niech
    udowadnia ze dlugu nie ma. Co za kretynizm.

    Neko

  • 15. Data: 2007-05-23 07:18:00
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > jest niezgodne z prawem, pomijajac kwestie platnosci, chodzi o ochrone
    > danych osobowych i chocby z tego powodu mozna ich signac

    Jest wyrok SLD-owskiego NSA.
    Popatrz: http://www.ppr.pl/artykul.php?id=125325

    Neko

  • 16. Data: 2007-05-23 07:37:15
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > A jesli dlug przedawnil sie,

    Fakt przedawnienia długu nie oznacza, że nie można go dochodzić, sprzedawać itp.

    >albo faktycznie nie ma dlugu,
    > tylko jest jakis wymysl durnej firmy ?

    Co do zasady danych nie można przetwarzać, kiedy długu nie ma. Niemniej
    jednak, skoro dłużnik twierdzi, że długu nie ma, należy - przy ewentualnej chęci
    ukarania firmy - mieć dowód nieistnienia zobowiązania, np. wyrok sądowy. Skoro
    bowiem wierzyciel twierdzi, że dług jest, a dłużnik - że długu nie ma - mamy
    spór, który jedynie sąd jest w stanie zgodnie z prawem rozpatrzyć.

    Ze strony wierzyciela dowodem takim może być przegrana sprawa o zapłatę w sądzie.

    Ze strony dłużnika dowodem może być wygrana sprawa o stwierdzenie nieistnienia
    zobowiązania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2007-05-23 07:37:39
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

  • 18. Data: 2007-05-23 07:52:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mamy
    > spór, który jedynie sąd jest w stanie zgodnie z prawem rozpatrzyć.

    no wiec dopoki nie ma wyroku, dlugu nie ma, a zatem jakby sie nie krecil
    dupa zawsze bedzie z tylu i umieszczanie danych na takiej stronie jest
    bezprawne

  • 19. Data: 2007-05-23 07:54:22
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@...interia.pl> napisał

    > Prosze o informacje. Czy firma windykacyjna
    > ma prawo umiescic dane (tj. Imie, Nazwisko,
    > ulice i miasto zamieszkania) na stronie
    > www.handeldlugami.pl bez wyroku sadowego,
    > bez zadnego nakazu itd.?

    Pisz do: Rzecznika Praw Obywatelskich
    (mozesz nawet teraz do niego zadzwonic - pani
    prawnik jest pod telefonem), Generalnego
    Inspektora Ochrony Danych Osobowych, i przede
    wszystkim do prokuratury. Zrob odpowiednie skany.

    Neko

  • 20. Data: 2007-05-23 07:55:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jest wyrok SLD-owskiego NSA.
    > Popatrz: http://www.ppr.pl/artykul.php?id=125325

    a widzisz roznice pomiedzy sprzedaniem danych firmie windykacyjnej a
    upubicznieniem jej dla calego spoleczenstwa?
    jak dla mnie w tym wyroku nie mam mowy o upublicznianiu danych