  • 11. Data: 2003-03-29 11:53:56
    Temat: Re: Wezwanie - jaką czcionką
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "spacerunner" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Witam!
    > Mam pytanie, może trochę naiwne, ale:
    > Jaka czcionką pisać wezwania do zapłaty?
    > Mam pismo sprzed kilku lat, napisane przez adwokata i wygląda to super
    > profesjonalnie, natomiast wszystko co piszę w Wordzie jest jakieś takie
    > zwykłe i nie "budzi respektu" - jeśli rozumiecie o co chodzi :).
    > Proszę o info - co to za rodzaj czcionki? i czy są gdzieś może w sieci
    > szablony takich pism i wezwań tego typu?
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Pytanie pozornie pozbawione sensu - vide forma w jakiej BSA rozsyła
    ereklamówki nt. konsekwencji nielegalnego oprogramowania - przypominają
    wezwania sądowe, bo:

    - pismo jest nierówne, ala pisane na maszynie do pisania starego typu (w
    sądach to norma),
    - musi być "sygn.akt. A-129/09/123" lub równie tajemnicze oznaczenie
    - koniecznie czerwony wyboldowany tekst - że to niby pieczątka urzędowa -
    pierwszy wiersz duże litery, drugi mniejsze. Ważne, żeby litery nie były
    równe i przypominały pieczątkę.
    - koniecznie powoływać się na paragrafy.
    - nie bierz pod uwage rad, które sugerują pisanie bezbłędnie ładną
    czcionką - to jest dobre dla broszur reklamowych, których nikt sie nie boi
    ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 12. Data: 2003-03-29 12:04:23