  • 1. Data: 2003-03-28 10:30:39
    Temat: Wezwanie - jaką czcionką
    Od: "spacerunner" <s...@i...pl>

    Witam!
    Mam pytanie, może trochę naiwne, ale:
    Jaka czcionką pisać wezwania do zapłaty?
    Mam pismo sprzed kilku lat, napisane przez adwokata i wygląda to super
    profesjonalnie, natomiast wszystko co piszę w Wordzie jest jakieś takie
    zwykłe i nie "budzi respektu" - jeśli rozumiecie o co chodzi :).
    Proszę o info - co to za rodzaj czcionki? i czy są gdzieś może w sieci
    szablony takich pism i wezwań tego typu?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Spacy
    Łódź

  • 2. Data: 2003-03-28 11:33:43
    Temat: Re: Wezwanie - jakączcionką
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > profesjonalnie, natomiast wszystko co piszę w Wordzie jest jakieś takie
    > zwykłe i nie "budzi respektu" - jeśli rozumiecie o co chodzi :).
    Może literami wyciętymi z gazety ? Może troche cyrylicą - żeby był jeszcze większy
    respekt może dorzucić jakieś krwawe fotki ?

  • 3. Data: 2003-03-28 11:51:20
    Temat: Odp: Wezwanie - jaką czcionką
    Od: "spacerunner" <s...@i...pl>

    "Może literami wyciętymi z gazety ? Może troche cyrylicą - żeby był jeszcze
    większy respekt może dorzucić jakieś krwawe fotki ?"

    To już coś :)

  • 4. Data: 2003-03-28 12:23:49
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "spacerunner"
    > "Może literami wyciętymi z gazety ? Może troche cyrylicą - żeby był
    jeszcze
    > większy respekt może dorzucić jakieś krwawe fotki ?"
    >
    > To już coś :)

    moze jest cos na http://www.wzorypism.coo.pl/
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-03-28 12:52:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Użytkownik "spacerunner"
    > jeszcze

    > moze jest cos na http://www.wzorypism.coo.pl/

    eeetamm.
    wyciete z gazety litery na pewno zrobia piorunujace wrazenie na dluzniku..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-03-28 14:39:54
    Od: p...@p...onet.pl

    Zasady nie ma ale ....

    1. dobrze wyglada ARIAL 13
    2. odstępy 1,5 (ewentuanie mniejsze) między wierszami
    3. pogrubiony txt nazwa dluznika /B/
    4. wuszczegolnienie /B/ i np. wyjustowane do srodka wzywam ostatecznie do
    zapąłty
    5. pogrubienie i podkreslenie terminu /B/ /I/ w jakim ma nastapic wlata
    6. wyszczegolnienienie nazwy banku i nr rachunku na ktory dluznik ma dokonac
    wplate
    7. oczywiscie pogrubiona takze kwota, dobrze dodać (słownie: ...... 58/100)

    Tochyba tyle, pomijam problem błędów i niewybaczalne sąliterówki i brak
    znaków , .

    Wydrukuj wezwanie i zobacz co rzuca sięw oczy patrzac na nie ?

    Powinno to być.

    Przedsadowe wezwanie do zaplaty
    Monit ostateczny

    okreslenie dluznika

    kwota dlugu

    termin

    bank

    Wiarygodnosci nadaje pieczatka firmowa.

  • 7. Data: 2003-03-28 14:45:45
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-03-28 15:39, p...@p...onet.pl wrote :
    > Zasady nie ma ale ....
    >
    > 1. dobrze wyglada ARIAL 13

    Moim zdaniem, leiej na pismie wyglada Times New Roman 12

    --
    Szwejk
    "Like a madman laughing in the rain"

  • 8. Data: 2003-03-28 16:07:32
    Od: "gonia" <g...@i...pl>

    Ty się poważnie pytasz???????
    Matko...
    Mój typ: czcionka DIABLO, albo jakas taka ociekająca krwią (dościągnięcia).

  • 9. Data: 2003-03-28 19:09:33
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > profesjonalnie, natomiast wszystko co piszę w Wordzie jest jakieś takie
    > zwykłe i nie "budzi respektu" - jeśli rozumiecie o co chodzi :).

    Dziwne pytanie na grupie prawnej. Ale dobra:
    - nagłówek - czcionka koniecznie bezszeryfowa, najlepiej jednoelementowa (z
    rodziny Helvetica lub Switzerland; do takich należy Arial), styl bold lub
    extra bold, mogą być poszerzone odstępy między znakami. Z mety stawia na
    baczność.
    - treść - czcionka szeryfowa, absolutnie nie typu monospace, styl oblique,
    z rodziny Times (Times New Roman nie jest za piękny i, co gorsza, niezbyt
    groźny, ale jest np. Nebrasca).

    <jajca>
    - groźby w stylu: "w razie niezastosowania się w terminie...", "sprawa
    zostanie skierowana na drogę...", "wczęte zostanie postępowanie
    egzekucyjne..." itp. pisz czcionkami "morderczymi": wingdings, webdings,
    common bullets, a szczególnie - dixieland, który jest wyjątkowo deprymujący
    dla odbiorcy, możliwe, że lekturę pisma dokończy na klęczkach
    - odniesienia do aktów prawnych - fonty "hieroglificzne" będą odpowiednie:
    MT Extra, Marlett, Symbols. Ten ostatni pozbawi adresata wszelkich złudzeń,
    wtrąci w rozpacz i gość przyczołga się z forsą w zębach.
    </jajca>
    NUMSP

    Pozdrawiam
    Jarek

    --
    NUMSP - Nie Udało Mi Się Powstrzymać ;))

  • 10. Data: 2003-03-28 19:37:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Może literami wyciętymi z gazety ? Może troche cyrylicą - żeby był
    jeszcze większy respekt może dorzucić jakieś krwawe fotki ?

    :-))
    Większe wrażenie zrobi papier firmowy
    kancelarii windykacyjnej.

    Tylko wypadałoby, żeby kancelaria wiedziała...