  • 1. Data: 2004-07-22 09:59:41
    Temat: Wada umowy najmu?
    Od: "zmijka" <z...@g...pl>

    Umowa najmu mieszkania, które zajmuję zaczyna się następująco:
    "Umowa najmu zawarta 16.01.2002 roku na okres 3 lat do 31.12.2004r."

    No i właśnie - jak ją traktować - czy jako umowę na 3 lata czy jak umowę na 2
    lata, 11 miesięcy i 2 tygodnie?
    Chcę wymówić tę umowę do końca wrzesnia br. a wydaje mi się to niemożliwe w
    świetle KC. Mam ogromną nadzieję, że jednak jest to do zrobienia...
    dziękuję

  • 2. Data: 2004-07-22 11:11:00
    Temat: Re: Wada umowy najmu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zmijka" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    No to i tak ustalenie zakresu daty umowy niewiele zmienia. Moim zdaniem Ty
    możesz umowę rozwiązać 31.12.2004 r. Za dwa tygodnie nikt się w sądzie nie
    będzie pieniaczył, bo proces bardzo długi, a wygrana niepewna.

  • 3. Data: 2004-07-22 13:37:03
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Chcę wymówić tę umowę do końca wrzesnia br. a wydaje mi się to niemożliwe
    > świetle KC. Mam ogromną nadzieję, że jednak jest to do zrobienia...

    W roku 2002 obowiązywała jeszcze stara ustawa o najmie lokali, która
    pozwalała wynająć mieszkania na czas oznaczony, nie krótszy niż 3 lata.
    Jeśli umowa była podpisana na czas oznaczony, krótszy niż 3 lata, traktowało
    się ją jako umowę zawartą na czas nieoznaczony.

    W umowię, którą opisujesz został popełniony błąd, ponieważ datą, jakby
    ważniejszą jest data określona - czyli od 16.01.2002 roku do 31.12.2004r -
    nie jest to okres 3 letni, czyli mniemam zamierzenie wynajmującego, więc ta
    umowa będzie potraktowana jako umowa na czas nieoznaczony.
    Nie musisz więc czekać na 31.12.2004, a możesz ja wypowiedzieć w terminie
    zawartym na umowie.

    Piciuf

  • 4. Data: 2004-07-22 14:07:43
    Od: "Apsik" <o...@w...pl>

    KC omawia rozumienie terminów.

  • 5. Data: 2004-07-22 14:11:51
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    > Nie musisz więc czekać na 31.12.2004, a możesz ja wypowiedzieć w terminie
    > zawartym na umowie.

    Przepraszam za przejęzyczenie - oczywiście chodzi o termin wypowiedzenia
    zawarty w umowie.

  • 6. Data: 2004-07-22 14:54:50
    Od: "zmijka" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piciuf <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Przepraszam za przejęzyczenie - oczywiście chodzi o termin wypowiedzenia
    > zawarty w umowie.

    Bosssko - o to mi wlasnie chodzilo. Podpisujac umowe wydawalo mi sie, ze nie
    przejelam sie tym, bo tak to zinterpretowalam przepisy. Teraz mialam klopoty
    z odnalezieniem wtedy obowiazujacych przepisow. Poniewaz na umowie nie ma
    terminu wypowiedzenia a czynsz place miesiecznie, to wg KC obowiazuje mnie
    wypowiedzenie miesieczne. Jezeli sie myle, to prosze mnie sprostowac.
    Dziekuje!