  • 1. Data: 2004-07-22 08:57:44
    Temat: Moc prawna umowy
    Od: "Poison64" <poison64@_SASASA_op.pl>

    ale teraz jeszcze taki problem, ze
    jezeli sie komus cos odplatnie
    udostepnia to to juz chyba jest
    usluga, wiec i podatki trzeba
    (chyba) odprowadzac, czy nie?

    bo jezeli tak, to umowa jest podpisana
    na temat czegos bezprawnego, wiec chyba
    sama w sobie nie ma mocy prawnej?

    wiem, ze to dosyc chaotycznie napisane, ale
    jak juz pisalem, jestem laikiem :)

    z gory dziekuje,

    --
    Poison64
    http://www.poison64.prv.pl/

  • 2. Data: 2004-07-22 09:55:53
    Temat: Re: Moc prawna umowy
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 10:57:44 +0200, Poison64 naskrobał(a):

    > ale teraz jeszcze taki problem, ze
> [...]

    Wnioskuje, że umowa ci się nie spodobała po pewnym okresie i chcesz ją bez
    konsekwencji zerwać :). Obawiam się, że to niemożliwe - umowa cywilnoprawna
    jest ważna - natomiast sprawy podatkowe to już inna sprawa regulowana
    odrębna ustawą m.in. o działalności gospodarczej, podatku dochodowym i VAT.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-22 09:59:48
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Przepraszam, że podepnę się pod temat, ale interesuje mnie podobna sprawa.

    Chodzi mi o moc prawną umowy ustnej.
    Czy w przypadku niewywiązania się zleceniodawcy z tytułu zawarcia umowy
    ustnej można dochodzić wypłacenia wynagrodzenia oraz zwrotu kosztów na
    drodze prawnej ? Zleceniobiorca jako podwykonawca wywiązał się w pełni i
    zgodnie z ustaleniami z tej umowy, angażując zarówno swoją pracę jak i
    inwestując w zakup potrzebnych materiałów do wykonania tejże umowy.
    W chwili zakończenia usługi miał być wystawiony rachunek i wypłacenie
    ustalonej kwoty. Zleceniodawca od prawie 2 lat unika kontaktów, a ponaglany
    o finalizację wykręca się tłumacząc, że jeszcze sam nie odzyskał pieniędzy
    za tą usługę.
    Jakie należałoby podjąć kroki prawne ?
    Jak udowodnić przed sądem, że było się wykonawcą tej usługi ?
    Czy z powodu braku umowy-zlecenia "na papierze" zleceniobiorca może mieć
    samemu kłopoty prawne ? tzn. czy jest dopuszczalna umowa ustna pomiędzy
    firmami prowadzącymi działalność gospodarczą ?

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl

  • 4. Data: 2004-07-22 10:28:44
    Od: "HardwireD" <m...@s...pl>

    >Zleceniodawca od prawie 2 lat unika kontaktów, a ponaglany
    > o finalizację wykręca się tłumacząc, że jeszcze sam nie odzyskał pieniędzy
    > za tą usługę.

    to sa wlasnie efekty "umowy ustnej".
    nie ma czegos takiego jak umowa ustna i wbijcie sobie to ludzie raz na
    zawsze do glow zeby potem nie wypisywac takich postow.
    i prosze mnie nie uswiadamiac ze jednak cos takiego jest.

  • 5. Data: 2004-07-22 11:20:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "HardwireD" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawsze do glow zeby potem nie wypisywac takich postow.
    > i prosze mnie nie uswiadamiac ze jednak cos takiego jest.

    Nie zgodzę się z Tobą. Gdyby przyjąć Twoją interpretację, to kupując lizaka
    musiał byś zawierać na piśmie umowę kupna-sprzedaży. Pomijam, że to co
    napisałeś nijak do kodeksu cywilnego nie przystaje.

    Konieczność potwierdzenia umowy na piśmie istnieje tylko w odniesieniu do
    niektórych wypadków (np. nieruchomość i konieczność zawarcia umowy przed
    notariuszem). Umowa ustna jest jak najbardziej wiążąca, z tym, iż w razie
    jej niedochowania może być poważny kłopot z ustaleniem jej faktycznej
    treści.

  • 6. Data: 2004-07-22 14:52:38
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Umowa ustna jest jak najbardziej wiążąca, z tym, iż w razie
    > jej niedochowania może być poważny kłopot z ustaleniem jej faktycznej
    > treści.

    A także ustalenia czy w ogóle była...

    KG

  • 7. Data: 2004-07-22 19:28:15
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 12:28:44 +0200, HardwireD naskrobał(a):

> [...]
    > zawsze do glow zeby potem nie wypisywac takich postow.
    > i prosze mnie nie uswiadamiac ze jednak cos takiego jest.

    a to ci troll :)

    Kolejny 'ekspierd' nie znający art 75 KC

    uprzejmie prosi się osoby nie mające zielonego pojęcia o niezabieranie
    głosu i niedezinformowanie biernych użytkowników.

  • 8. Data: 2004-07-22 20:05:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004, Poison64 wrote:
    [...]
    >+ bo jezeli tak, to umowa jest podpisana
    >+ na temat czegos bezprawnego, wiec chyba
    >+ sama w sobie nie ma mocy prawnej?

    Chcialbyś :)
    Rzeczywiście, niektóre podatki wykluczają możliwość opodatkowania
    czynu przestępczego.
    Ale w stanie który opisujesz "udostępnianie internetu" przestępstwem
    NIE JEST, więc rozliczanie podatków się należy :)
    Wykroczeniem lub przestępstwem mogą być na przykład (każde z osobna !)
    - niezgłoszenie świadczenia "udostępniania" do URTiP (czy jak mu tam)
    - prowadzenie niezarejestrowanej DG
    - niezarejestrowanie się do podatków
    Ale owe przypadki łamania prawa się powoduja "nieważności" usługi :)
    która sama w sobie JEST legalna...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-07-22 20:17:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A także ustalenia czy w ogóle była...

    Bardzo słusznie zauważyłeś.

  • 10. Data: 2004-07-23 07:11:53
    Od: "Poison64" <poison64@_SASASA_op.pl>

    [ciach]
    > Ale owe przypadki łamania prawa się powoduja "nieważności" usługi :)
    > która sama w sobie JEST legalna...
    [/ciach]

    to jest akurat oczywiste :|

    [ciach]
    > - niezarejestrowanie się do podatków
    [/ciach]

    no skoro powinien placic podatki, bo mimochodem
    jakis tam zarobek ma, to chyba powinien zarejestrowac
    dzialanosc, czyz nie? a takiej dzialalnosci nie ma...

    p.s.: nie pytam bo mi cos nie pasuje, czy cos. pytam bo
    jestem ciekaw :)

    --
    Poison64
    http://www.poison64.prv.pl/