  • 31. Data: 2021-09-17 19:58:25
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiedziałem że nic nie pojmiesz...

    Wiedziałem, ze nie wyjaśnisz:P

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2021-09-17 21:04:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 19:58:25 +0200, Shrek napisał(a):

    > Wiedziałem, ze nie wyjaśnisz:P

    Shreku, nawalanka z tobą (z innymi też) mnie mało interesuje. Czekam na
    jakiś rozumny komentarz obliczony nie na wykazanie głupoty adwersarzowi
    tylko na znalezienie sensownego rozwiązania problemu społeczno-prawnego.
    Jak się postarasz, może ci odpowiem. Na razie nie mam do czego się
    odnieść.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 33. Data: 2021-09-17 21:16:24
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-09-17 o 16:17, Shrek pisze:

    > Właściwa droga to... wypowiedzieć konwencję.

    > Jak przyjeliśmy to nie możemy wydalić przed rozpatrzeniem. I musimy im
    > zapewnić odpowiednie warunki.

    Niektóre kraje odsyłają od razu i to tłumy ludzi, bez rozpatrywania
    wniosków.

    --
    animka

  • 34. Data: 2021-09-17 21:43:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 17:04, J.F pisze:

    > 2. podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (należy
    > zgłosić się do dowolnego oddziału lub placówki Straży Granicznej),

    Kluczowym jest, byś był na terytorium, a ci ludzie są zawracani na
    granicy, czyli nie są na terytorium RP w rozumieniu prawa. Przy czym po
    prostu przytaczam argumentację. Nie chce mi się przepychać na ile ta
    procedura "zawracania" jest legalna, bo dostępne są informacje o
    wątpliwościach.
    > Oczywiscie, tylko ... w jakim trybie/na jakiej podstawie ich
    > wywieziono?

    https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-mswia-granice
    -azyl-ochrona-cudzoziemcy

    > A ma prawo nie dopuscic?

    Pewnie tak. Przepisy prawa określają, kogo możesz dopuścić do
    zatrzymanego. Pełnomocnika w postępowaniu administracyjnym nie ma tam.

    > Byc moze ... ale czy sam nie piszesz bzdur ?
    > A w jakim celu piszesz bzdury?
    > a tu m.in. o pomocy prawnej.

    Rzuć okiem na art. 33§2 kpa. Nie wystarczy bardzo chcieć być
    pełnomocnikiem. Trzeba jeszcze zostać ustanowionym. Dlatego właśnie owi
    "kandydaci na pełnomocnika" tak strasznie chcą się spotkać z "kandydatem
    na uchodźcę", bo bez tego nie są pełnomocnikami. Przy czym to jest taki
    celowo przemilczany przez nich drobny aspekt.

    Po za tym nawet jakby byli, to są pełnomocnikami w postępowaniu
    administracyjnym. Tu masz uprawnienia zatrzymanego:
    http://www.policja.pl/download/1/167317/POUCZENIEOUP
    RAWNIENIACHZATRZYMANEGOWPOSTEPOWANIUKARNYM.pdf
    Zakładam, że zatrzymani przez Straż Graniczną mają podobne. Nie masz tam
    nigdzie prawa do kontaktu z pełnomocnikiem w postępowaniu administracyjnym.

    I tak na koniec. Ja nie zajmuję żadnego stanowiska, na ile to wszystko
    jest zgodne z wszelkimi normami prawa, a jedynie staram się wyjaśnić, z
    czego się to bierze. Tam już nad tym Rzecznik Praw Obywatelskich i inne
    poważne persony pracują. Nawet nie staram się wchodzić w ich kompetencje.

    Osobiście w ramach mojego "zboczenia zawodowego" cały ten kram w
    postaci nielegalnych imigrantów, tych pseudo-pełnomocników oraz
    biegających z reklamówkami po granicy działaczy osądził pod kątem
    zorganizowanej grupy przestępczej trudniącej się organizowaniem
    nielegalne przekraczanie granicy (art. 264§3). Dorzuciłbym jeszcze f-szy
    białoruskich. A aktywistom polskim, to ewentualnie aty. 130 kk. Ale to
    oczywiście żart.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2021-09-17 23:24:43
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > bo jeślibyśmy wdrożyli przeciwko
    > nim postępowanie karne za nielegalne przekroczenie granicy, to w ogóle
    > nawet konwencja ich spod azylu wyłącza

    Widzę, że bez końca będziesz pierdzielił te swoje kłamstwa.

  • 36. Data: 2021-09-17 23:28:13
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > A jak Łukaszenka dowiezie ze dwa miliony?

    Oczywiście -- pewnie zmagazynuje ich u siebie w pałacu.

    >A jak 3? A twoje osiedle
    > zostanie slumsem arabskim? Pytałem ile wpuścimy ale wolałeś przezornie
    > nie odpowiadać :) No, weź i powiedz nam gdzie leży twoja granica,śmiało.

    Wróć jak zagrożenie milionami będzie realne. I uprzedzam -- to co ci się
    urodziło w głowie nijak ma się do realiów.

  • 37. Data: 2021-09-17 23:37:09
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Tak, nawołuję do łamania konwencji ponieważ konwencja została przyjęta w
    > pewnych określonych warunkach a one uległy znaczniej zmianie. Kiedy ją
    > przyjmowano, większości ludzkości dobrze było w swoich grajdołach a tej
    > części której nie było dobrze nawet do głowy nie przychodziła emigracja.

    Ale pierdoły, wręcz debilizmy, totalne zero wiedzy. Konwencję przyjęto po 2WŚ,
    właśnie po to aby zagwarantować uchodźcom z różnych krajów odpowiednie
    traktowanie.

    > Ukraińcy w liczbie miliona czy dwóch
    > wtopili się bezkolizyjnie. Milion czy dwa mahometan to szariat,
    > kontestacja prawa cywilnego, zabójstwa ateistów czy krytyków islamu,
    > gwałty na kobietach, żądania przebudowy społecznej. A mnie wygodnie ze
    > starą, wam chyba też?

    Zmień płytę, bo robisz z siebie kretyna. Ci emigrujący Afgańczycy uciekają
    właśnie przez takimi talibami. Jak nie masz pojęcia co tam się dzieje, to po co
    zabierasz głos w temacie, który ciebie przerasta?

    A teraz możesz iść sprawdzić sobie wiarę Czeczenów, a jak już coś będziesz
    wiedział, to wróć i opowiadaj jak te ich 100 tys. kontestowało prawo cywilne,
    zabijało ateistów i gwałciło kobiety itd. (reszty twoich głupot nie chce mi się
    przepisywać, bo dawno nie czytałeś takiego prymitywizmu).

  • 38. Data: 2021-09-17 23:38:14
    Od: n...@o...pl

> [...]

    > jakiś rozumny komentarz obliczony nie na wykazanie głupoty adwersarzowi
    > tylko na znalezienie sensownego rozwiązania problemu społeczno-prawnego.

    Do tego potrzebny jest mądry adrwersarz.

  • 39. Data: 2021-09-17 23:39:47
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Już tu gdzieś podlinkowałem zestawieniem miejsc, w których można się
    > starać o azyl. Nie jest to w sensie ogólnym Straż Graniczna.

    W sensie ogólnym jest to akurat Straż Graniczna.

    > Jeśli w Polsce osoby te maja pełnomocników, to spokojnie owi
    > pełnomocnicy mogą w imieniu mandatów działać przecież. Co za różnica,
    > gdzie przebywa sam zainteresowany?

    Jak widać nie mają, bo ich nie uznano. Czyli muszą osobiście.

    > I czemu Straż Graniczna miałaby dopuszczać do zatrzymanych za nielegalne
    > przekroczenie granicy pełnomocników ustanowionych do procedury azylowej?

    Bo mają takie prawo.

    > W skrócie - bzdury piszą, bo chcą zaistnieć.

    Myślisz, że jak swoje idiotyzmy o nielegalnym przekroczeniu granicy będzie
    trajkował w kółko, to staną się prawdą?

  • 40. Data: 2021-09-17 23:41:25
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Lub zgłosić wniosek komendantowi placówki do której ich odstawiono.
    > Spodziwam się zaraz że padnie argument, że nie jest napisane że
    > komendant musi wniosek przyjąć, albo nie okrślono że nie może go na
    > przykład zgubić albo przekazać na przykład hydraulikowi co przyjechał
    > kibel przepchać,

    Zaraz kulson napisze, że zgłaszali krawężnikowi SG, a nie komendantowi -- więc
    się nie liczy :D

    A żołnierze SG nie są na etacie, tylko robią na umowe-zlecenie, więc nie mogą
    :P