  • 41. Data: 2023-01-14 19:48:01
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2023 o 15:57, Wiesiaczek pisze:

    > Cóż, informacje otrzymałem, można powiedzieć, z pierwszej ręki.

    Oczywiście - od oficera prowadzącego;)

    > No i policja chyba wie, jakiej narodowości są złodzieje?

    Oczywiście - w umorzenie z powodu niewykrycia sprawców standardowo
    wpisuje się narodowość niewykrytego sprawcy:P Bujać to my a nie nas trolu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-01-14 20:10:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.01.2023 o 15:57, Wiesiaczek pisze:
    > No i policja chyba wie, jakiej narodowości są złodzieje?

    Wie, jeśli sprawa jest wykryta.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2023-01-15 12:38:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Jan 2023 14:50:32 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli chodzi o katalizatory, to jak mają problem, to należy
    > zainteresować się punktem ich skupu. Z tymi katalizatorami coś trzeba
    > zrobić. Przeważnie kradzieże generuje nieuczciwy skupujący, który
    > wpisuje fałszywe dane w dokumentację - bo żaden złodziej przecież nie
    > będzie pod własnym nazwiskiem tego sprzedawał. Jak nie będą mieli
    > miejsca zbytu, to przestaną kraść.

    Punkt skupu przeciez tego tez skupuje dla siebie, tylko pcha dalej.
    Nie beda mogli sprzedac lokalnie, to zalozą sobie wlasny punkt skupu
    :-)
    Moze nawet na Ukrainie ...

    > Nie będę się tu jakoś szczególnie upierał, ale powiązanie z
    > uciekinierami z Ukrainy włamań, czy kradzieży katalizatorów z
    > niespecjalnie wydaje mi się celne.

    Ale wzrost jest? Masz chyba jakis wglad w statystyki?

    No coz, Polska oferuje Ukraincom od razu pracę, ale praca moze byc
    kiepska, mieszkania drogie, a cos jeszcze od zycia sie chce,
    to moze i kradną.

    Bywaja jeszcze i takie przypadki
    https://www.youtube.com/watch?v=OZ7bFTiJm7Q

    > W tym wypadku o wiele większy problem stanowi udostępnianie przez
    > Ukraińców swoich tożsamości celem zakładania rachunków bankowych, czy
    > rejestracji kart SIM. Później służą one do fraudów internetowych.

    A nie lepiej jakis przekret podatkowy na miliony?
    Czy przed tym sie juz PiS zabezpieczyl ?

    Naszych meneli juz zabrakło, "kolekcjonerskie" dowody osobiste
    wcale nie sa takie dobre?

    A swoja droga - panstwo sie juz dorobilo jakiegos systemu sprawdzania
    DO, czy ciagle tylko "utraconych" ?

    J.

  • 44. Data: 2023-01-15 12:49:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Jan 2023 11:18:41 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > UwaĹźam, Ĺźe w tym wypadku raczej chodzi o stosunek zysku i potencjalnych
    > strat. Kiedyś na samochód pracowało się kilka lat. Więc ukradziony można
    > było w miarę drogo sprzedać i na tym zarobić. Teraz jeżdżący w miarę
    > sprawny samochód kupisz za kilka pensji, a jak ktoś lepiej zarabia, to
    > pewnie i za jedną. Nikt nie bedzie ryzykował i kupował trochę taniej
    > niepewnego. A jak cnie ma komu sprzedać, to i kraść się nie opłaca.

    Bogatsi kupuja nowe, drogie, a po paru latach sprzedaja.
    Ciagle dosc drogie. Czyli rynek jest.

    Wiec to raczej kwestia mozliwosci legalizacyjnych.

    W Polsce jest raczej trudno, ale mozna wywiezc np na Ukraine - moze
    tam mniej sprawdzaja :-)

    w Polsce mozna probowac rejestrowac jako auto sprowadzone z zagranicy
    - urzedy maja jakies bazy skradzionych w EU ?

    > Podobna sytuacja jest przykładowo z telefonami komórkowymi. Kilkanaście
    > lat temu było takich zdarzeń po kilka na dzień. Pewnie połowa
    > fikcyjnych, bo operatorzy pozwalali na zerwanie umowy przed upływem
    > karencji, jak się zaświadczenie z Policji przynosiło o kradzieży. Teraz
    > takich zdarzeń jest kilka w miesiącu, a i to przeważnie w takiej
    > konfiguracji, ze ktoś sobie przywłaszczył zagubione, bo ludzie liczą na
    > to, Ĺźe Policja im zgubione znajdzie.

    Mowisz, ze ludzi stac na telefony?
    Czy rzadziej gubią.

    Bo patrz dalej - EU wprowadzila prawo o blokowaniu IMEI i telefon sie
    staje bezuzyteczny, ktos mu IMEI zmienia, lub wywozi dalej.
    A moglibyscie latwo namierzac te skradzione/przywlaszczone.

    > Nie ma włamań do domów, bo ludzie nic wartościowego tam ne mają. Kiedyś
    > byle telewizor czy komputer, to był "dorobek życia". Teraz nikt tego
    > używanego kupić nie chce, więc po co sobie "brudzić" ręce.

    Dokladnie.

    J.

  • 45. Data: 2023-01-15 13:03:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Jan 2023 10:03:23 +0100, Shrek wrote:

    > Do roboty.

    No to chyba nie takie patole?

    > Po prostu "banalna" przestępczość spadła bo stała się mało opłacalna w
    > porównaniu do legalnej (lub 'szarej') działalności - nie ma w tym żadnej
    > zasługi policji.

    Tak jest.

    > No właśnie.

    > Poszło o demonstracje i już wtedy podejrzane się zaczęło wydawać, że
    > pałują niby robiących rozróby, a zagazowali posłankę otoczoną przez
    > kilkunastu kulsonów bo kulsony "poczuły się zagrożone" mając 20 krotną
    > przewagę nad kobietą.

    No ale:
    a) czemu wladza sie poczula taka zagrozona?
    b) demonstracje bywaly i za poprzedniej władzy.

    > A potem doszedł kowid i nader ochocze
    > przypierdalanie się do wszystkiego "bo możemy".

    To chyba szersze jest.
    Patole sie dorwaly do policji, czy zostaly zaproszone ?

    Tych kowidowych spraw bylo IMO wzglednie mało - tzn naruszen
    kwarantanny moze i duzo, ale ostrego lockdownu u nas nie bylo.

    > Na końcu buta i
    > oczywiste pierdolenie że "stachowiak wzioł i umar",

    Owszem, ale ... wczesniej sie nie zdarzalo?
    Policja byla lepsza, czy "bandyci"?

    > że kulson stoi i
    > pilnuje skrzynki naczelnika bo takie ma hobby,

    Jeden naczelnik to chyba ilosciowo nie powoduje wielkich efektow.

    > aż doszli do granatników.

    > Do tego dodajmy całkowitą bezkarność - kulsony co zabiły człowieka w
    > kiblu bo był do kogoś podobny nie poniosły za to żadnej
    > odpowiedzialności (poniosły za przekroczenie uprawnień, i teoretycznie
    > to czy stachowiaka zabili czy nie nie miało na wyrok żadnego wpływu).

    Ale tych przypadkow bylo ostatnio sporo ... i co - wczesniej nie bylo?

    > Kulson (wtedy jeszcze "pies"), co zasadził kopa w twarz klocowi jednak
    > został skazany i z policji chyba wyleciał.

    Jeden, bo go sfilmowali i zidentyfikowali jakos.

    A w policyjnym kiblu kamer nie ma.

    > To nie jest wysoka poprzeczka 89 % ludzi w polsce ma maturę - ile
    > procent ludzi w wieku 20 lat ma obecnie maturę - pewnie gdzieś 95%?

    No - dawniej byly zawodowki, a teraz brak miejsc w liceach.

    Tym niemniej cos tam na te maturę trzeba umiec, a jak juz sa takie
    doniesienia, to widac rzuca sie w oczy.
    I wrocą kawaly z PRL o milicjantach? :-)

    > BTW
    > - czasami zdarza się od osób z maturą albo nawet magistrem usłyszeć tak
    > absurdalne pytania, że głowa mała "jak okna są od wschodu to będzie
    > słońce rano czy wieczorem" - nie żartuję;)

    Co moze pokazuje skutecznosc naszych szkół. W sumie - jak nie uwazales
    na geografii, to mozesz nie wiedziec co to wschod.
    Albo jak uwazales - to taki kierunek na mapie, kompasie itp.

    Mnie sie podobal test na kobiete:
    -czy tramwaj ma silnik?
    -... nie.
    -dlaczego tak uwazasz?
    -bo jest na prąd.

    Niestety - chłopy tez nie wszystkie zdają.

    Co ciekawe - po angielsku nie zadziała.

    J.

  • 46. Data: 2023-01-15 13:05:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Jan 2023 09:00:43 +0100, cef wrote:

    > W co wątpisz? W fakty?

    W uzasadnienie. Ze musza podjac jakies dzialania itp.
    Dopisza sobie "rozpytanie w środowisku" i tyle bedzie.
    Albo uruchomią ekipe lub dzielnicowego ... i to przeciez nie ich wina,
    ze technik byl wolny po 3 dniach, i poszkodowany zatarl slady..

    J.

  • 47. Data: 2023-01-15 14:18:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Jan 2023 20:10:12 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Wie, jeśli sprawa jest wykryta.

    No chyba, ze na monitoringu widac jakis Murzynow.

    Ukraincow nie odróznisz po filmie :-(

    J.

  • 48. Data: 2023-01-15 14:18:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-15 o 13:05, J.F pisze:

> [...]
    > Albo uruchomią ekipe lub dzielnicowego ... i to przeciez nie ich wina,
    > ze technik byl wolny po 3 dniach, i poszkodowany zatarl slady..

    Coś muszą jednak wtedy zrobić a jak odeprą zgłoszenie,
    to oprócz tego chwilowego wysiłku nic nie muszą.

  • 49. Data: 2023-01-15 15:39:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak zwykle ostatnio pie.....sz.
    Mnie zajebali rower w środku Warszawy przy Marszałkowskiej, gdzie średnia pensja
    starcza na kilka sztuk.
    I cztery dni stawałem na rzęsach, żeby te luje w mundurach w ogóle przyjęły
    zgłoszenie.
    W końcu pocztą wysłałem, to z konieczności (a co może być w zaadresowanej do lujów
    kopercie? Może donosik na Pułtuska) numer nadali
    i za dwa miesiące umorzyli "bo monitoring niewyraźny".

    -----

  • 50. Data: 2023-01-15 15:41:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.01.2023 o 12:38, J.F pisze:
    +
    > Punkt skupu przeciez tego tez skupuje dla siebie, tylko pcha dalej.

    Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o to, by nie skupyać, tylko by uczciwie
    legitymować sprzedającego.

    > Nie beda mogli sprzedac lokalnie, to zalozą sobie wlasny punkt skupu
    > :-)

    I ci dalej? Własną hutę, by to przetopić?

    > Moze nawet na Ukrainie ...

    No to faktycznie zarobią miliony wożąc złom do kraju objętego wojną.

    > Ale wzrost jest? Masz chyba jakis wglad w statystyki?

    Każdy ma :-) Tu są dka KSP:
    http://bip.ksp.policja.gov.pl/ksp/statystyki/27827,K
    radziez-cudzej-rzeczy.html

    Aż mnie to zaciekawiło. Jeśli chodzi o przestępstwa stwierdzone, to
    jedynie w marcu i czerwcu 2022 roku mamy powyżej trendu liniowego
    liczonego z czasu pokoju. Jeśli chodzi o podejrzanych, to faktycznie
    generalnie jest ich więcej.

    Ale to nie koniecznie musi oznaczać zagrożenie ze strony Ukraińców, bo
    przecież jeszcze mamy więcej ludzi, więc więcej potencjalnych
    pokrzywdzonych.

    --
    Robert Tomasik