  • 1. Data: 2008-07-07 19:13:35
    Temat: Vat z UE jak to jest ?
    Od: "zxc" <z...@z...pl>

    Chce kupić wózek dziecięcy na Fa Vat.
    Sprzedawca daje cene (przyklad) 100eur + 19% Vat (niemcy).

    Według tego co mi się wydaje powinienem móc kupić wózek w cenie netto (bez
    vat)
    a przy dalszej sprzedaży w kraju doliczyć nasze 22%.

    Sprzedawca z kolei mówi, że cena ma być brutto a zwrot niemieckiego Vat
    dostane w Polsce.

    Czy to prawda ? Jak to właściwie działa ?

    Pierwsza taka transakcja i nie za bardzo wiem.
    Z góry dziękuje za podpowiedz.

    Lukasz

  • 2. Data: 2008-07-07 19:42:21
    Temat: Re: Vat z UE jak to jest ?
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    zxc wrote:
    > Chce kupiae wózek dzieciecy na Fa Vat.
    > Sprzedawca daje cene (przyklad) 100eur + 19% Vat (niemcy).
    >
    > Wed?ug tego co mi sie wydaje powinienem móc kupiae wózek w cenie netto (bez
    > vat)
    > a przy dalszej sprzeda?y w kraju doliczyae nasze 22%.
    >
    > Sprzedawca z kolei mówi, ?e cena ma byae brutto a zwrot niemieckiego Vat
    > dostane w Polsce.
    >
    > Czy to prawda ? Jak to w?a?ciwie dzia?a ?
    >
    > Pierwsza taka transakcja i nie za bardzo wiem.
    > Z góry dziekuje za podpowiedz.

    1. NTG

    2. Ustawa o VAT zniknęła z sieci? Poza tym, masz VAT ID?

    --

    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2008-07-08 05:55:40
    Od: "zxc" <z...@z...pl>

    Bardzo Ci dziekuje za wyczerpującą odpowiedz, zachowaną w wyjątkowo dobrym
    tonie.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 4. Data: 2008-07-08 07:42:20
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    zxc wrote:
    > Bardzo Ci dziekuje za wyczerpuj?c? odpowiedz, zachowan? w wyj?tkowo dobrym
    > tonie.

    W wajątkowo złym tonie jest odpowiadanie nad postem.

    Nie odpowiedziałeś na moje pytanie, nie podajesz podstawowych informacji
    i chcesz żeby ktoś udzielił Ci wyczerpującej odpowiedzi i to w dodatku
    na nieodpowiedniej grupie? To jest naprawdę w świetnym tonie.

    --

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2008-07-08 16:47:59
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "zxc" <z...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostane w Polsce.
    >
    > Czy to prawda ? Jak to właściwie działa ?

    Zawsze płaci się cenę brutto. Dopiero potem rozlicza VAT z US.

  • 6. Data: 2008-07-08 18:34:55
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze płaci się cenę brutto. Dopiero potem rozlicza VAT z US.

    zawsze sie pisze jak ma sie pojęcie o temacie..... w przypadku firm zawsze w
    ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia płaci sie netto

  • 7. Data: 2008-07-09 16:31:46
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dostane w Polsce.
    >
    > Czy to prawda ? Jak to właściwie działa ?

    Placisz cene netto wylacznie, gdy jestes posiadaczem unijnego numeru NIP, np
    PL525xxxxxxx. Otrzymujesz go w US, gdy chcesz sprowadzac towary z krajów
    Unii.
    Mniemam, ze piszesz jako osoba prywatna i takiego NIP nie masz. Kupujesz
    wiec brutto.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'