  • 41. Data: 2014-12-27 11:27:43
    Temat: Re: Re: Użytek własny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Dec 2014, Moonsky wrote:

    > "Moonsky" <j...@j...serwer> wrote

    > No, ciekawe, za ile kupili licencję od Niemców?

    Nie kupili, po prostu zaczęli używać :>

    > Ukradli więc! Nie?

    Starożytni Rzymianie za fakt wywodzenia, że prawo autorskie i osoby
    prawne oparte są o "prawo rzymskie" pewnie zaczęliby mordować i palić ;>
    (przypomnę również - własność gruntu rozciągała się w pionie
    "w nieskończoność", ograniczona tylko technologicznie)

    Z faktu nieukradzenia (lub ukradzenia) nie wynika nijak fakt
    wynalezienia :>

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2014-12-27 13:26:41
    Temat: Re: Użytek własny
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-27 o 11:27, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > (przypomnę również - własność gruntu rozciągała się w pionie
    > "w nieskończoność", ograniczona tylko technologicznie)

    opieranie prawa własnosci na prawie rzymskim w ogole jest ryzykowne.
    Przeciez tam cesarze madawali swoim weteranom ziemie które już były
    własnością kogoś innego.

    --
    @foe_pl

  • 43. Data: 2014-12-27 17:07:42
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    > Nie kupili, po prostu zaczęli używać :>

    No, to jak z filmami. Ludzie po prostu zaczynają je oglądać.
    M.

  • 44. Data: 2014-12-29 17:14:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Dec 2014, Moonsky wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > No, to jak z filmami. Ludzie po prostu zaczynają je oglądać.

    Przecież nikt temu nie zaprzecza.
    Za to z tekstu wyżej wyszło, że od tego oglądania stają się reżyserami.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2014-12-30 09:22:31
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 25 grudnia 2014 11:01:20 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
    > W dniu 2014-12-25 o 02:07, Marek pisze:

    > Słusznym interesem twórcy jest to, ze ma zarabiać na tym, ze przeczytasz
    > książke, ...

    Chyba jednak praktyka jest inna.
    Zarobek jest ze sprzedaży i na tej sprzedaży zarabia wydawca.
    Autor dostaje wynagrodzenie za wydrukowany nakład (ale mogę się mylić)
    i zasadzie zależy mu na następnym nakładzie, który często jest
    przez wydawcę ukrywany przed autorem żeby mu nie płacić.

    Tu ogólnie. W kwestii internetu to przeglądarki są tak skonstruowane,
    że wchodząc na dowolną stronę to aby ją obejrzeć ściągane są pliki.
    A więc nie można ukarać za ściąganie treści bo to jest niezależne
    od korzystającego z internetu, który klika DOWNLOAD ze zwykłej ciekawości.

    Czy można/należy karać za ciekawość?

    Andrzej.

  • 46. Data: 2014-12-30 09:26:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-30 09:22, n...@t...net.pl pisze:

    > Chyba jednak praktyka jest inna.
    > Zarobek jest ze sprzedaży i na tej sprzedaży zarabia wydawca.
    > Autor dostaje wynagrodzenie za wydrukowany nakład (ale mogę się mylić)

    Pewnie jest rożnie, ja się spotkałem jednak z wynagrodzeniami od
    sprzedaży...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 47. Data: 2014-12-30 15:42:23
    Od: r...@k...net

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 09:26:00 UTC+1 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

    > Pewnie jest rożnie, ja się spotkałem jednak z wynagrodzeniami od
    > sprzedaży...

    Czyli jednak nie od przeczytania - pomijając czytania publiczne. :)
    Zawsze może się zdarzyć, że zakupię książkę ale jej nie przeczytam lub przeczytam
    sobie kilkukrotnie. Autor otrzymuje tylko jedno wynagrodzenie - za sprzedany
    egzemplarz.

  • 48. Data: 2014-12-31 22:26:43
    Od: A.L. <a...@a...com>

    >W Polsce, 600 lat temu wynaleziono drukarnie, potem drukowano książki i robią to do
    tej pory. Nikomu nie przyszło do głowy, żeby karać za pożyczenie książki, ale jakimś
    żydowskim cudem pożyczenie, czy "pobranie" filmu to już zbrodnia.
    >Niech się nauczą jak ciąć koszty, skurwysyny, a nie jak jebać ludzi z kasy.
    >M.

    Bo przy "pobraniu" ksiazka sie cudownie rozmnaza. Byla jedna, sa dwie.
    Jak sie komus pozycza, to jest ciagle ta sama ksiazka. Sztuk jeden

    A jak idzie o jebanie ludzi z kasy. Kiedys napisalem ksiazke,
    Profesjonalma. Miala powodzenie. Wydawnictwo odmowilo wznowiania
    motywujac to tym ze ksiazka jest udostepniona na internecie.

    Czuje sie wyjebany z kasy. Poczekamy az ciebie wyjebia. Wtedy zmienisz
    poglady

    A.L.

  • 49. Data: 2015-01-01 00:25:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-31 o 22:26, A.L. pisze:

> [...]
    >
    > Bo przy "pobraniu" ksiazka sie cudownie rozmnaza. Byla jedna, sa dwie.
    > Jak sie komus pozycza, to jest ciagle ta sama ksiazka. Sztuk jeden

    Kaseta wideo w wypożyczalni też się cudownie nie rozmnażała a jednak
    lobby producentów filmów załatwiło sobie inne prawa niż te dotyczące
    książek.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2015-01-01 18:24:50
    Temat: Re: U?ytek w?asny
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 01 Jan 2015 00:25:25 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

> [...]
    >>
    >Kaseta wideo w wypożyczalni też się cudownie nie rozmnażała a jednak
    >lobby producentów filmów załatwiło sobie inne prawa niż te dotyczące

    Wypozyczalnie placi za to cudowne rozmnozenie. Placi tez producentom
    dole od kazdego wypozyczenia

    A.L.