  • 1. Data: 2014-12-21 21:52:09
    Temat: spadek w przyszłości :)
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    Witam,

    Sytuacja wygląda tak: Pewna kobieta podpisała umowę notarialną, na mocy
    której ma otrzymywać przez kilka lat miesięcznie pewną sumę (ok. 5tys.),
    a po okresie obowiązywania umowy (na jej zakończenie) ma dodatkowo
    otrzymać ok. 400tys. W umowie jest zapisane, że w razie śmierci
    pieniądze będą wypłacane spadkobiercom. Może nadmienię jeszcze, że te
    pieniądze stanowią zaliczki na poczet sprzedaży rzeczy opisanej w tej
    umowie.

    Niestety kobieta umiera, a spadek przyjmuje jej córka. Oprócz dochodów z
    opisanej wyżej umowy nie ma nic w tzw. masie spadkowej (niemal puste konto).

    Moje pytanie: co i jak ma zgłosić córka do US? Co w takiej sytuacji jest
    tą masą spadkową? Cała kwota, która de facto rozłożona jest na kilka lat
    i dodatkowo może nie zostać wypłacona, jeśli kontrahent z dowolnego
    powodu się nie wywiąże?
    I czy w takim razie będzie trzeba zapłacić podatek od tych
    nieotrzymanych jeszcze pieniędzy?

    Z góry dziękuję za informacje

    Mrqs

    --
    "Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów
    nie ma większego znaczenia". Orwell

  • 2. Data: 2014-12-22 00:01:38
    Temat: Re: spadek w przyszłości :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mrqs" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > powodu się nie wywiąże?
    > I czy w takim razie będzie trzeba zapłacić podatek od tych nieotrzymanych

    Masę sp[adkową moim zdaniem stanowi owa rzecz, któa w przyszłości ma zostać
    sprzedana,której wartość należy pomniejszyć o kwotę już wypłaconą
    spadkodawcy.

  • 3. Data: 2014-12-22 00:15:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Masę sp[adkową moim zdaniem stanowi owa rzecz, któa w przyszłości ma
    > zostać sprzedana,której wartość należy pomniejszyć o kwotę już wypłaconą

    Jaka rzecz? (pytanie do Roberta)

    Z jakiego tytułu jest wypłata (pytanie do wątkotwórcy).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-12-22 01:35:00
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-22 o 00:15, Liwiusz pisze:

    > Jaka rzecz? (pytanie do Roberta)
    >
    > Z jakiego tytułu jest wypłata (pytanie do wątkotwórcy).

    Problem w tym, że owej rzeczy nie ma - tzn. jest, ale nie była we
    władaniu zmarłej.
    W tej chwili od kilku lat toczy się sprawa przed różnymi sądami
    (administracyjnymi) oraz organami administracji państwowej o
    unieważnienie pewnej decyzji administracyjnej. Są na to wszelkie szanse,
    bo owa decyzja została podjęta przy rażącym naruszeniu prawa, ale jak to
    u nas, urzędnicy robią wszystko, aby sprawę jak najbardziej przeciągnąć.
    W momencie korzystnej, prawomocnej decyzji - owa rzecz byłaby własnością
    zmarłej, lub teraz spadkobierczyni.

    Zmarła znalazła kupca/inwestora, który zaryzykował "kupno" tej rzeczy i
    na poczet przyszłej ewentualnej transakcji, wypłaca te zaliczki.
    Tak to z grubsza wygląda.

    Reasumując: spadkobierczyni dziedziczy umowę sprzedaży rzeczy, co do
    której musi zapaść prawomocna i korzystna decyzja organu państwowego. W
    chwili obecnej pobierać będzie zaliczki na poczet transakcji.
    Jeśli decyzja byłaby negatywna, kupujący traci wypłacone zaliczki (tak
    jest to napisane w umowie), a więc to on ponosi pełne ryzyko czy interes
    mu wypali czy też nie.

    Mrqs

  • 5. Data: 2014-12-22 11:02:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-22 o 01:35, Mrqs pisze:

    > Zmarła znalazła kupca/inwestora, który zaryzykował "kupno" tej rzeczy i
    > na poczet przyszłej ewentualnej transakcji, wypłaca te zaliczki.
    > Tak to z grubsza wygląda.

    A czytałeś umowę ?
    Bo na ile znam zasady na jakich działają firmy oferujące renty
    to "ta rzecz" nie jest już własnością zmarłej czy jej spadkobierców.
    Została sprzedana za rentę i być może dodatkową dopłatę.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-12-22 11:59:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > to "ta rzecz" nie jest już własnością zmarłej czy jej spadkobierców.
    > Została sprzedana za rentę i być może dodatkową dopłatę.

    Innymi słowy mówiąc - babcia sprzedała dom za bezcen...

  • 7. Data: 2014-12-22 12:12:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-22 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > Innymi słowy mówiąc - babcia sprzedała dom za bezcen...

    Powiedział Budzik nie znając warunków umowy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-12-22 12:13:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-22 o 11:02, RadoslawF pisze:

    > A czytałeś umowę ?
    > Bo na ile znam zasady na jakich działają firmy oferujące renty
    > to "ta rzecz" nie jest już własnością zmarłej czy jej spadkobierców.

    Ale własnością jest ta przysługująca wierzytelność.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-12-22 12:59:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Powiedział Budzik nie znając warunków umowy.

    :)
    Oczywiście takie założenie może być błędne.
    Ale chyba dośc prawdopodobne...

  • 10. Data: 2014-12-22 14:09:24
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-22 o 11:59, Budzik pisze:

    > Innymi słowy mówiąc - babcia sprzedała dom za bezcen...

    No właśnie nie. Sumy podałem przykładowo, na tyle duże, aby przekraczały
    te 9tys. z kawałkiem, od których nie ma podobno podatku.

    Nie chodzi o dom ale o inną nieruchomość. To nie ma znaczenia. Ważne
    jest jak sprawa wygląda na dziś i co z zeznaniem do US.

    Mrqs