  • 1. Data: 2014-12-29 21:36:54
    Temat: Czy to zakup w sklepie internetowym?
    Od: arek <a...@b...pl>

    Kilka dni temu zmieniło się prawo dotyczące zakupów przez internet.
    Zastanawiam się czy taka czynność jaką jest wstawienie do "koszyka"
    jakiegoś produktu (dostępnego na stronie saturn.pl) przy równoczesnym
    jego odbiorze w określonym markecie i zapłacie wniesionej w kasie sklepu
    jest zakupem dokonanym na odległość czy tylko czymś w rodzaju rezerwacji
    określonego produktu?

    --
    arek

  • 2. Data: 2014-12-30 05:53:38
    Temat: Re: Czy to zakup w sklepie internetowym?
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-12-29 o 21:36, arek pisze:
> [...]
    > jego odbiorze w określonym markecie i zapłacie wniesionej w kasie sklepu
    > jest zakupem dokonanym na odległość czy tylko czymś w rodzaju rezerwacji

    A co na to regulamin tego sklepu?

  • 3. Data: 2014-12-30 08:26:05
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 30 Dec 2014 05:53:38 +0100
    Jingiel <x...@x...xx> wrote:

    > A co na to regulamin tego sklepu?

    Zapisy regulaminowe nie zawsze są zgodne z prawem, stąd zapewne pytanie
    o stan prawny, a nie regulaminowy.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 4. Data: 2014-12-30 09:33:27
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 29 grudnia 2014 21:37:19 UTC+1 użytkownik arek napisał:
> [...]
    > jego odbiorze w określonym markecie i zapłacie wniesionej w kasie sklepu
    > jest zakupem dokonanym na odległość czy tylko czymś w rodzaju rezerwacji

    To mi wygląda na indywidualne zamówienie dostawy do sklepu,
    które można też dokonać w samym sklepie.

    Gdyby do domu lub paczkomatu przez posłańca to zakup internetowy.

    Trochę to głupie ale tu chodzi o ten - zakup na odległość.

    Andrzej.

  • 5. Data: 2014-12-30 09:36:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-30 o 09:33, n...@t...net.pl pisze:

> [...]
    >
    > Gdyby do domu lub paczkomatu przez posłańca to zakup internetowy.
    >
    > Trochę to głupie ale tu chodzi o ten - zakup na odległość.

    Raczej chodzi o podjęcie decyzji o zakupie - czy jest na odległość.
    Trzeba spojrzeć w przepisy (regulaminy sklepu) czy umowa sprzedaży jest
    zawierana w momencie sprzedaży towaru, czy w momencie odbioru. Jeśli
    klient może przyjść i powiedzieć - nie, jednak nie chcę - to nie jest to
    sprzedaż na odległość.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-12-30 09:56:47
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > jego odbiorze w określonym markecie i zapłacie wniesionej w kasie sklepu
    > jest zakupem dokonanym na odległość czy tylko czymś w rodzaju rezerwacji
    Nie wiem ja w saturn.pl ale w euro rtv jeśli zamówisz w ich sklepie internetowym a
    odbierasz i płacisz w placówce stacjonarnej to nie uznają tego jako zakup na
    odległość i twierdza ze kupujący nie ma prawa do zwrotu zakupionego towaru.
    Taka jest ich ich interpretacja i twierdzą że zgodna z prawem. Jaki jest stan
    faktyczny nie wiem.

  • 7. Data: 2014-12-30 10:02:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-30 o 09:56, Kris pisze:
> [...]
    > Taka jest ich ich interpretacja i twierdzą że zgodna z prawem. Jaki jest stan

    Jeśli przez internet rzeczywiście dochodzi tylko do niezobowiązującego
    zamówienia, a nie zakupu, to mają rację.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-12-30 12:57:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik arek a...@b...pl ...

> [...]
    > jego odbiorze w określonym markecie i zapłacie wniesionej w kasie sklepu
    > jest zakupem dokonanym na odległość czy tylko czymś w rodzaju rezerwacji

    Jeżeli włożenie do koszyka i klikniecie kup jest sprzedaza (to pewnie
    zalezy od regulaminu sklepu, np. na allegro jest jak najbardziej) to sam
    zakup i odebranie moze odbyc sie na miejscu i nie zmienia to faktu, ze
    zakup jest zdalny.

  • 9. Data: 2014-12-30 13:13:47
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> schrieb im Newsbeitrag
    ..
> [...]
    > zalezy od regulaminu sklepu, np. na allegro jest jak najbardziej) to sam
    > zakup i odebranie moze odbyc sie na miejscu i nie zmienia to faktu, ze

    Tylko jeśli przy odebraniu nie masz prawa (przed zapłaceniem) obejrzec
    towaru i odstąpić od zakupu.

  • 10. Data: 2014-12-30 14:59:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Hans Kloß d...@i...pl ...

    > Tylko jeśli przy odebraniu nie masz prawa (przed zapłaceniem) obejrzec
    > towaru i odstąpić od zakupu.

    Jeżeli nie masz prawa odstapic to znaczy ze kupiłes poza lokalem i masz
    prawo odstąpić.

    Nie wiem co ma do tego możliwość obejrzenia towaru.