  • 1. Data: 2014-12-21 01:13:30
    Temat: pracoholizm czy naiwność
    Od: a...@g...com

    hejka nieśpiący o tej porze :) i każdej innej :D

    temat bardzo uproszę ze względu na pore.

    1.Dostałem prace miesiąc temu za minimum minimum tj najniższa krajowa.
    2.Celem mojej pracy jest zapoznanie się ze wszystkimi stanowiskami pracy w celu bycia
    "uniwersalnym" czyli "...."
    3.Docelowo mam pracować na konkretnym urządzeniu, znając inne moge zastąpić
    innych....
    4.Dodatkowym zadaniem w trakcie przyuczania na maszynach, okazało się po 2 tygodniach
    pracy że mam zrobić statystyki pracy pracowników na maszynach w oparciu o dane
    komputerowe z tychże maszyn.

    Przed otrzymaniem tego zadania ludzie ze mną rozmawiali, śmiali się, żartowali było
    fajnie prawie jak w domu.
    Nauczyli jak pracować czyli = walić ścieme przed kamerami, robić 8 h i więcej ale
    efektowność tej pracy to 2-3h czyli 5 godzin marnuje ale udaje że coś robie i tego
    typu podobny styl pracy pracuje w firmie zatrudniającej 50 osob.

    Po otrzymaniu tego zadania stałem się "tym złym"
    W rzeczywistości próbowano zwalić na mnie 1 raz wine ale postawiłem się kierownikowi
    zmiany i wybroniłem przed dyrektorem- wyszło z tego że pracownicy nie znają programu
    a wyszło tylko z tego że ma być zorganizowane szkolenie.
    ( jak to wygłądało w rzeczywistości: ucząc się programu odytowanego elementu na
    ekranie kolor był zbliżony do tła, w związku z czym zmieniłem go na bardziej
    przyjazny-dostałem bure za to że nie powinienem tego robić bo pracownicy kolejnych
    zmian nie wiedzieli dlaczego tak jest i to wpłyneło min na to że maszyna generowała
    błędy)-ten temat wybroniłem potem dowiedziałem się pokątnie że maszyna często się
    psuje.

    Pracownicy w tej firmie są od wszystkiego tj każdy zna się niby na wszystkim,
    pracownik kotłowni potrafi tyle co nie jeden z pracowników... różnice są tylko w
    pensjach...

    Wielu z pracowników pracujących na konkretnych maszynach potrafią tak "mielić buzią"
    że na 50 słów 45 jest niepotrzebnych przez co potrafią ogłupić człowieka, zbałamucić
    wyprowadzić na manowce etc...

    W ten sposób właśnie podchodzi grupa zarządzająca kierowników do dyrektora który jako
    właściciel firmy ma kase ale zna się ogólnie na maszynach przez co jest łatwym
    kąskiem dla tych ludzi i tu właśnie pojawia się mój problem.

    Odpowiadam przed kierownikiem zmiany ale od momętu kiedy zajołem się tym tematem
    "wydajności pracy maszyn z uwzględnieniem czasu pracy ludzi" okazuje się że zaczęto
    mnie kontrolować. Nie wolno mi nic poza jedną funkcją robić temat wydajności robie w
    domu nie wiem już czy dla siebie czy firmy. Bo jak przedstawić temat dyrektorowi
    którym manipulują kierownicy a moje słowa jak nowego pomimo danych liczbowych mogą
    zostać podważone przez zagadanie np kierownika który będzie opowiadał w temacie ale o
    całkiem innej rzeczy= skąd wiem- bo ten temat przetestowałem na jednym z nich i tak
    właśnie zaczoł mieszać opowiadać o wszystkim i niczym że potem nic z tego nie
    wiedziałbbym sam gdybym nie wiedział czego chce.
    tzn gdyby był między nami dyrektor firmy byłby zmęczony samym słuchaniem nas w tym
    temacie bo niewiedziałby do końca o czym rozmawiamy i tak właśnie działa na niego
    kadra kierownicza.

    Po dokładnej analizie liczb i uwzględnieniu wszystkich możliwych sytuacji przerw etc
    wynika że maszyna z 24h-1h(przerwy) jest włączona przez 23 ale w rzeczywistości
    przepracowuje tylko ok 8 godzin z czego jeszcze dwie to jest sam czas pracy jałowej
    maszyny(albo i więcej)

    Prace robią na 3 zmianach mogliby te maszyny na 1,5 zmiany dobrze wyłączyć i byłaby
    oszczędność....

    Dochód firmy jest wiadomy ponieważ na podsstawie dochodu miesięcznego tylko w ten
    sposób dyrektor wie czy jest miesiąc opłacalny czy nie.
    Więc wszyscy wiedzą że skoro kiedyś można było robić za 40% większy obrót firmy to z
    czasem go znieśli do minimum żeby się nie urobić ale jemu nie dać zarobić.

    Problem mam taki że nie wiem jak mu to przedstawić, żeby go nie zmęczyć, nie
    wystraszyć, jak powiedzieć o tym wszystkim na raz ale tak aby to do niego dotarło,
    jaką postawe przybrać tzn potrafie rozmawiać ale czuje pewien "respekt" wchodząc do
    jego gabinetu choć ciągle powtarzam sobie że to tylko człowiek, na takiej pracy za
    min z min mi nie zależy ale....
    tu pojawia się drugi temat naiwność a może chęć pomocy komuś lub innym gdyż:

    skoro ja dostaje minimum z minimum to jest tego jakiś powód ludzi nie chce zwalniać
    bo każdy potrzebuje na opłaty są to różni ludzie(jego interes mnie nie interesuje
    napewno wychodzi na swoje) a skoro potrzebuje statystyki to mają jakiś cel i właśnie
    skoro opowiem mu to wszystko ludzie mogą być źli na mnie inni mogą moje dane podważać
    pomomi że to liczby, szukać winy gdzie indziej-jest też wina w innym dziale firmy.

    Poprostu zamiast dyrektor rządzić kierownikami - kierownicy zaczeli rządzic firmą a
    dyrektor stał się marionetką w ich rękach.

    Powiedzizeć mu trzeba bo może zamiast 3 zmian zrobi 2 i da podwyżki tym co tego
    naprawde potrzebują bo z powodu tych którzy nim manipulują nie urobią się pracownicy
    ale też nie zarobią.
    W sumie w pracy jest tak że do środy jest luz środa po południu do soboty jest co
    robić ale się też człowiek nie przerobi.
    Wydaje mi się że na podstawie zebranych danych można podnieść wydajność firmy o 40%

    Końcowy dylemat to właśnie taki = zapyta ktoś czemu ja- no właśnie już byli inni i ci
    którzy mieli to za zadanie wylecieli bo podpadli kierownikom lub podłożyli im świnie
    musieli płacić za jakieś straty powstałe etc...

    Podejrzewam że już jestem na wylocie ale ambicjonalnie trzeba zadanie zamknąć nawet
    kosztem utraty pracy jednak jak zrobić żeby dyrektorowi przekazać to wszystko co wiem
    nie męcząc go.

  • 2. Data: 2014-12-21 02:59:26
    Temat: Re: pracoholizm czy naiwność
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a...@g...com ...

    > Podejrzewam że już jestem na wylocie ale ambicjonalnie trzeba zadanie
    > zamknąć nawet kosztem utraty pracy jednak jak zrobić żeby dyrektorowi
    > przekazać to wszystko co wiem nie męcząc go.

    Zaczac od tego, ze o innych piszesz "50 słów z czego 45 niepotrzebnych" a
    sam...

    Może napisac to samo na pl.soc.psychologia?

    A ogólnie to zalezy czego oczekujesz... Jak zarabiasz minimum minimum to
    własciwie nic nie ryzykujesz...

  • 3. Data: 2014-12-21 11:34:03
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-21 o 01:13, a...@g...com pisze:

    > Podejrzewam że już jestem na wylocie ale ambicjonalnie trzeba zadanie zamknąć nawet
    kosztem utraty pracy jednak jak zrobić żeby dyrektorowi przekazać to wszystko co wiem
    nie męcząc go.

    Trudno powiedzieć co zrobić bo jakkolwiek byś nie postąpił to będzie
    źle. Mogę tylko podpowiedzieć co ja bym zrobił.
    1. Nic na gębę, wszystko na piśmie - musisz sporządzić raport, (na
    papierze), najważniejsze rzeczy takie jak podsumowanie _musi się
    zmieścić na jednej - dwóch pierwszych stronach_. Cała metodologia i opis
    jak do tego doszedłeś może być na kolejnych 100 stronach, w tym bardziej
    szczegółowe podsumowanie na końcu.
    2. Pamiętaj, szefowie lubią liczby, zwłaszcza jeśli za liczbą stoi PLN
    lub USD.
    3. Raport wydrukuj w dwóch kopiach, przekaż sekretarce dyrektora, za
    potwierdzeniem. Potwierdzoną kopię sobie zatrzymaj.
    4. Czekaj na wezwanie dyrektora lub umów się na następny dzień.
    5. Możesz zostać wypierdolony z roboty ale będziesz miał satysfakcję z
    dobrze wykonanego zadania a w ręku twardy dowód.
    6. Możesz awansować ale osobiście typuję j.w.
    7. Możesz się potem szlajać po sądach pracy jak lubisz.

    Istnieje zawsze możliwość że nie znasz się na ich pracy i twój raport
    jest bezwartościowy.
    Pamiętaj w starciu papier przeciw słowu papier zwykle wygrywa.

    Inna wersja rozwiązania to siedzieć cicho i słuchać kierowników a
    dyrektora ściemniać - wtedy zachowasz robotę.

  • 4. Data: 2014-12-21 15:14:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]

    tygodniach pracy że mam zrobić statystyki pracy pracowników na maszynach w oparciu o

    Olej zadanie dodatkowe które wymyślili ci po dwu tygodniach.
    Do czegoś takiego potrzeba specjalisty a nie nowicjusza który
    dopiero się zapoznaje z tymi maszynami.
    I na pewno nie za najniższą krajową.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-12-21 16:59:26
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Wydaje mi się, że wiele razy byłam w twej sytuacji i zawsze kończyło to
    się zwolnieniem mnie. Ale ważny jest czas "utszymania się" w robocie.
    Doświadczenie dowodzi, że czym stosunek do pracy będziesz miał mniej naiwy,
    a bliższy "jestem pracownikiem najemnym", i bliższy masie tym dłużej
    będziesz pracował.

    Liczenie wydajności pracy to temat trudny prawnie, są od tego
    specjaliści (specjalne kierunki na uczelni nie jednej), a poprawianie
    wydajności dalekie jest od wygaywania na ludzi i zmuszania masy do roboty.
    Ludzie w każdej firmie jako masa są podobni, więc organizacja pracy jest
    istotna.
    Pszy liczeniu wydajności pracy zaczęła bym od inspekcji pracy by zorientować
    się czy są na ten typ pracy normy i jakie, lub inne pszepisy.
    Dopiero potem należy zestawić to z praca wykonaną według informacji pobranej
    z maszyny.

    Kiedyś szef, ktury mnie potem wylał z roboty, powiedział bym napisała
    program ktury będzie liczył czas pracy ludzi ładującyh okna na tira, bo
    wydawało mu się, że pracownicy ci obijają się - prawdopodobnie pod sugestią
    pracownika Mirosława Grocholskiego, ktury obecnie podaje się za Adama Beredę
    i jest wołomińskim radnym. Grocholski pszyszedł do działu informatycznego z
    Magazynu wyrobów Gotowych właśnie - gdzie zasłynął z szahrajstw, narobił
    jakieś długi czy inne pszekręty i pszed ludźmi showano go do maleńkiego
    pokoju tuż pszy serwerku, by ukryć go pszed ludźmi.
    Mimo wyższego wykształcenia miałam jakieś blade pojęcie o pracy
    fizycznej (pracowałam na taśmie w FSO na praktyce) i odmuwiłam napisania
    takiego programu. Bardzo szybko potem zrozumiałam, że już ten program był
    także prowakacją skierowaną pszeciwko mnie by w konsekwencji mnie zwolnić.
    Byłby idiotyczny i bez sensu.

    Każdy młody człek w tej sytuacji w pierwszym odruhu będzie prubował mieć
    wszystko na piśmie. Ale nie ma to sensu, całkowicie nie zgadzam się więc z
    opinią popszednika.
    Zdecydowanie jestem bliższa drugiej odpowiedzi - sugesti.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 6. Data: 2014-12-21 19:05:44
    Od: "powstaniec" <r...@r...pl>

    "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > opinią popszednika.
    > Zdecydowanie jestem bliższa drugiej odpowiedzi - sugesti.

    Niezly kolchoz sie tworzy w tym RP - juz ludzi z pierdniec podliczaja a wkrotce z
    oddechow tez.
    Wielki brat wymaga tych liczb bo sa dla niego swiete. Proponuje tez podliczac ile
    razy pracownik
    uzywal sracza i wliczyc w to koszta komunalne firmy.
    Widac coraz klarowniej ze Marks, Lenin i Stalin triumfuja w naszym kraju.....

  • 7. Data: 2014-12-21 20:01:39
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

    >....Proponuje tez podliczac ile razy pracownik
    >uzywal sracza i wliczyc w to koszta komunalne firmy.

    Powinni za sikanie potrącać jak za obiady.:)

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 8. Data: 2014-12-21 22:07:44
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > musisz sporządzić raport, (na papierze)

    Tos mu doradzil;-) Jak do mnie by ktos napisal taka polszczyzna, to moze
    bym nie wypieprzyl z roboty, ale ponad najnizsza pensje by nie wyszedl.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2014-12-22 00:17:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.12.2014 o 01:13, a...@g...com pisze:
    > hejka nieśpiący o tej porze :) i każdej innej :D
    /.../
    > Poprostu zamiast dyrektor rządzić kierownikami

    Jego cyrk jego małpy.
    Niech zatrudni audyt a nie najniższą krajową

  • 10. Data: 2014-12-22 09:44:03
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu niedziela, 21 grudnia 2014 01:13:31 UTC+1 użytkownik Antonio Pasquall napisał:
> [...]

    kosztem utraty pracy jednak jak zrobić żeby dyrektorowi przekazać to wszystko co wiem

    Do sporządzenia raportu zaproś tych kierowników.

    A tak między nami to ten dyrektor to kretyn.
    Ja na jego miejscu ubrałbym strój roboczy i pokazał
    jak należy pracować wydajnie na tych maszynach.

    Andrzej.