  • 1. Data: 2014-12-24 10:41:29
    Temat: Użytek własny
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Widzę na chomiku masę książek o różnej tematyce. Wśród opisów widzę tekst,
    że w Polsce można pobierać książki, filmy itd pobierać na własny użytek.
    Tzn. przeczytać i później skasować. Nie wolno mi rozpowszechniać. Czy to
    prawda ? Jeśli tak to jaka jest podstawa prawna ? Mogę pobrać sobie książkę
    lub film przeczytać lub obejrzeć a później go skasować ?

  • 2. Data: 2014-12-24 10:45:30
    Temat: Re: Użytek własny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-24 o 10:41, mz pisze:
> [...]
    > rozpowszechniać. Czy to prawda ? Jeśli tak to jaka jest podstawa prawna
    > ? Mogę pobrać sobie książkę lub film przeczytać lub obejrzeć a później

    Istnieje coś takiego jak użytek własny (use google), ale nie ma nic
    wspólnego z piraceniem na chomiku.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-12-24 10:50:53
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Istnieje coś takiego jak użytek własny (use google), ale nie ma nic
    wspólnego z piraceniem na chomiku.

    ------------------
    Czyli jak pobiorę książkę na chomiku i ją przeczytam to złamie prawo ?

  • 4. Data: 2014-12-24 10:52:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-24 o 10:50, mz pisze:

    > Istnieje coś takiego jak użytek własny (use google), ale nie ma nic
    > wspólnego z piraceniem na chomiku.
    >
    > ------------------
    > Czyli jak pobiorę książkę na chomiku i ją przeczytam to złamie prawo ?

    Pobieranie (książek, muzyki, filmów) nie jest karalne, karalne jest
    udostępniane.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-12-24 10:54:26
    Od: "mz" <l...@w...pl>

> [...]

    > Czyli jak pobiorę książkę na chomiku i ją przeczytam to złamie prawo ?

    Pobieranie (książek, muzyki, filmów) nie jest karalne, karalne jest
    -----------------------

    Czyli mogę pobrać. Nie udostępniając jej jednocześnie.

  • 6. Data: 2014-12-24 13:36:18
    Od: Maciek <j...@j...serwer>

    begin o nicku mz napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > Pobieranie (książek, muzyki, filmów) nie jest karalne, karalne jest
    > udostępniane.
    > -----------------------
    >

    > Czyli mogę pobrać. Nie udostępniając jej jednocześnie.
    Możesz.
    Za pobranie większych plików musisz zapłacić. Płacisz złodziejowi. ;)
    M.

  • 7. Data: 2014-12-24 22:37:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Dec 2014 10:52:20 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Pobieranie (książek, muzyki, filmów) nie jest karalne, karalne jest
    > udostępniane.

    Ale, zadaje się, są w Polsce prawicy, którzy interpretują to zupełnie
    inaczej? W mediach jakoś nie mówi się głośno, że na własny użytek
    można a nawet trzeba.

    Kilka miesięcy temu policja się wypowiedziała, że można na własny
    użytek pod warunkiem, że nieudpostępniając. Ale coś szybko się z tego
    oświadczenia wycofała. Dlaczego?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-12-24 23:13:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .

> [...]
    >
    > Kilka miesięcy temu policja się wypowiedziała, że można na własny użytek
    > pod warunkiem, że nieudpostępniając. Ale coś szybko się z tego

    A w jaki sposób sie wycofała? Zakaz oglądania tego, co udostępnione w sieci
    prowadziłby do absurdu.

  • 9. Data: 2014-12-25 00:02:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Dec 2014 23:13:47 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:
    > A w jaki sposób sie wycofała?

    O ile pamiętam komunikat był na stronie lokalnej policji (nie
    pamiętam już jakiego regionu). Media się na to rzuciły z
    zmanipulowanym komentarzem "policja pozwala ściągać filmy". Po
    zamieszaniu jakie zrobiły media komunikat ze strony policji zdjęto.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-12-25 00:09:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-25 o 00:02, Marek pisze:

> [...]
    > komentarzem "policja pozwala ściągać filmy". Po zamieszaniu jakie
    > zrobiły media komunikat ze strony policji zdjęto.

    Ale komunikat nadal jest poprawny.

    --
    Liwiusz