  • 11. Data: 2010-04-22 17:47:18
    Temat: Re: Utrata wyksztalcenia
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT witek scripsit:

    > Na świeżo na pewno dyrektor może zwołać radę i zmienić decyzję,
    > szczególnie w takim właśnie przypadku.

    Nie może. Jeśli spełnione są wymogi formalne, to ocena wystawiona przez
    nauczyciela jest ostateczna. Rada pedagogiczna jedynie zatwierdza wyniki
    klasyfikacji, ale ich nie zmienia.

    --
    Jacek Skowroński http://milcz.pl

  • 12. Data: 2010-04-26 08:17:30
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik witek napisał:

    > Ocena końcowa z przedmiotu przedstawia wiedze wg widzenia nauczyciela i
    > nie jest średnią ocen cząstkowych, wiec tak czy siak skoro nauczyciel
    > ocenę pozytywną wystawił to uznał, że uczeń na nią zasługuje niezależnie
    > od ocen w dzienniku.

    Spotkałem się z tłumaczeniem nauczyciela, że uczeń ma za niskie oceny
    cząsteczkowe, aby dostać wyższą ocenę końcową. I to była raczej normalna
    praktyka w czasach, gdy ja siedziałem w ławce. Teraz może jest inaczej.

    Słyszałem też o nauczycielce, która za KAŻDĄ nieobecność obniżała ocenę
    w dół i żadne tłumaczenia nie pomagały.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 13. Data: 2010-04-26 15:17:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tapatik wrote:

    > Spotkałem się z tłumaczeniem nauczyciela, że uczeń ma za niskie oceny
    > cząsteczkowe, aby dostać wyższą ocenę końcową. I to była raczej normalna
    > praktyka w czasach, gdy ja siedziałem w ławce. Teraz może jest inaczej.

    To zależy od nauczyciela i od tego jak ustawił sobie rok pracy.
    pojedyncze oceny czastkowe w jakis tam sposob swiadcza o wiedzy ucznia i
    jak najbardziej moga byc wyznacznikime oceny koncowej, a nawet powinny.
    Natomiast to nie znaczy, ze musza byc. Moga i nauczyciel moze powiedziec
    , ze sprawdzal wiedze ucznia wielokrotnie przez caly rok i uwaza, ze
    uczen umie na tyle i tyle. Nie musza, bo nauczyciel moze uznac, ze uczen
    pod koniec roku znacznie poprawil swoja wiedze z calego materialu i
    wystawic ocene wyzsza niezaleznie od tego co jest w dzienniku.
    Drugi koniec kija wyglada tak, ze niezaleznie od wystawionej przez
    nauczyciela oceny uczen ma prawo do egzaminu sprawdzajacego.

    > Słyszałem też o nauczycielce, która za KAŻDĄ nieobecność obniżała ocenę
    > w dół i żadne tłumaczenia nie pomagały.

    Indywidualne wybryki nauczycieli załatwia się indywidualnie.

  • 14. Data: 2010-04-26 18:31:00
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT witek scripsit:

    > Drugi koniec kija wyglada tak, ze niezaleznie od wystawionej przez
    > nauczyciela oceny uczen ma prawo do egzaminu sprawdzajacego.

    Nieprawda. Ma prawo tylko wtedy, kiedy ocena została wystawiona niezgodnie z
    przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.

    Poczytaj sobie ,,Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i
    sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz
    przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych", bo już drugi
    raz w tym wątku powtarzasz jakieś niesprawdzone mity.

    --
    Jacek Skowroński http://jacek.alauda.pl

  • 15. Data: 2010-04-26 19:58:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Skowroński wrote:
    > PT witek scripsit:

    > Nieprawda. Ma prawo tylko wtedy, kiedy ocena została wystawiona niezgodnie z
    > przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.

    A w czym problem. To jest tak rozmyty temat, ze w zasadzie kazdego
    nauczyciela można na tym posadzić.
    Choćby z par 4.1.
    Praktycznie zaden nauczyciel nie informuje rodziców o stawianych przez
    niego wymaganiach. A rozporządzenie jest jasne i czytelne. Nauczyciel
    informule uczniów oraz ich rodziców i tak dalej ...

    Znajdź mi nauczyciela, który to robi.
    każdą końcową ocenę jestem ci w stanie podważyć i doprowadzić do
    egzaminu sprawdzającego. Tylko musi sie komus chciec i bedzie z tego
    straszna awantura.

    Ale na przyszłość bede pisał bardziej wyraźnie dla ciebie

  • 16. Data: 2010-04-27 15:16:58
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT witek scripsit:

    > A w czym problem. To jest tak rozmyty temat, ze w zasadzie kazdego
    > nauczyciela można na tym posadzić.

    Tryb ustalania oceny jest bardzo konkretny. Ocenę musi wystawić ten nauczyciel
    co trzeba i w tym terminie, co trzeba.

    > Choćby z par 4.1.

    To nie należy do trybu ustalania oceny końcowej.

> [...]
    > niego wymaganiach. A rozporządzenie jest jasne i czytelne. Nauczyciel
    > informule uczniów oraz ich rodziców i tak dalej ...

    O ile mi wiadomo, wszyscy w mojej szkole.

    --
    Jacek Skowroński http://jacek.alauda.pl