  • 1. Data: 2010-04-20 19:05:38
    Temat: Utrata wyksztalcenia
    Od: "Mem" <m...@n...neostrada.pl>

    Witam,

    Czy mozna utracic srednie wyksztalcenie? Chodzi mi o sytuacje w ktorej
    to delikwent zglasza sie do jakiejs instytucji i przyznaje sie, ze x-lat
    temu wpisal sobie oceny do dzienika dzieki czemu udalo mu sie zdac do
    nastepnej klasy (powoluje na to swiadków).
    Pytanie z gatunku dziwnych (takie w moim stylu).

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2010-04-20 19:15:22
    Temat: Re: Utrata wyksztalcenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mem wrote:
> [...]
    > nastepnej klasy (powoluje na to swiadków).
    > Pytanie z gatunku dziwnych (takie w moim stylu).

    dopisanie ocen i zdanie do nastepnej klasy to nie jest uzyskanie
    wyksztalcenia.

  • 3. Data: 2010-04-20 19:27:07
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly witek nabazgrału:

    > dopisanie ocen i zdanie do nastepnej klasy to nie jest uzyskanie
    > wyksztalcenia.

    A kto mówi, że jest?

    --
    tbr

  • 4. Data: 2010-04-20 19:36:21
    Od: "Mem" <m...@n...neostrada.pl>

    "Tiber" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > A kto mówi, że jest?

    Chodzi mi raczej o udowodnienie przerwania pewnej ciągłości w edukacji, co w
    konsekwencji ma doprowadzić do anulowania calego wyksztalcenia.

  • 5. Data: 2010-04-20 20:19:13
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Mem nabazgrału:

    > Chodzi mi raczej o udowodnienie przerwania pewnej ciągłości w
    > edukacji, co w konsekwencji ma doprowadzić do anulowania calego
    > wyksztalcenia.

    Tak cię zrozumiałem od razu. W samym temacie nic nie powiem, bo nie
    czuję się kompetentny, ale podejrzewam, że nikomu nie chciałoby się tego
    ruszać: znajdzie się plus w postaci przyznania do winy, stosunkowo mała
    szkodliwość czynu, może jakieś przedawnienie, etc. Nie wiem.

    --
    tbr

  • 6. Data: 2010-04-20 21:07:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mem wrote:
    > "Tiber" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Chodzi mi raczej o udowodnienie przerwania pewnej ciągłości w edukacji, co w
    > konsekwencji ma doprowadzić do anulowania calego wyksztalcenia.

    Decyzje o promowaniu do nastepnej klasy podejmuje rada pedagogiczna uchwałą.
    I żeby coś odkręcić należałoby tą uchwałę zmienić.
    Uchwała była podejmowana na podstawie ocen końcowych z poszczególnych
    przedmiotów i skoro nauczyciel tego przedmiotu wystawił ocene pozytywną
    to znaczy, że tak ocenił wiedzę ucznia.
    Ocena końcowa z przedmiotu przedstawia wiedze wg widzenia nauczyciela i
    nie jest średnią ocen cząstkowych, wiec tak czy siak skoro nauczyciel
    ocenę pozytywną wystawił to uznał, że uczeń na nią zasługuje niezależnie
    od ocen w dzienniku.
    Różne rzeczy widziałem, łącznie z tym, że rada zmieniała oceny końcowe
    wystawione przez nauczyciela. np. z dostateczny na bardzo dobry.

    Jeśli do tego dołożyć, że było to X lat temu i dotyczyło szkoły sredniej
    czy podstawowej to sprawa jest zapewnie "nie do odkręcenia" choćby ze
    względów proceduralnych.

  • 7. Data: 2010-04-20 22:52:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli do tego dołożyć, że było to X lat temu i dotyczyło szkoły sredniej
    > czy podstawowej to sprawa jest zapewnie "nie do odkręcenia" choćby ze

    a co w przyapdku gdy jakiś delikwent kupił sobie świadectwo maturalne na
    bazarze a potem zgodnie z wszystkimi procedurami zdał na studia i w
    prawidłowy sposób uzyskał zaliczenia, absolutorium i obronił pracę, uzyskał
    tytuł magistra, potem zrobił doktorat, tylko "po drodze" maturę sobie
    spreparował.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-04-21 00:13:47
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    średnią ocen cząstkowych, wiec tak czy siak skoro
    > nauczyciel ocenę pozytywną wystawił to uznał, że uczeń na nią zasługuje niezależnie

    Wszystko fajnie, ale nauczyciel mógł się zmienić w trakcie roku szkolnego.
    A na czym nowy nauczyciel miałby oprzeć swoją wiedzę na temat ucznia
    jak nie na ocenach w dzienniku?

    Piotr

  • 9. Data: 2010-04-21 02:03:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jackare wrote:

> [...]
    > prawidłowy sposób uzyskał zaliczenia, absolutorium i obronił pracę,
    > uzyskał tytuł magistra, potem zrobił doktorat, tylko "po drodze" maturę

    tu jest akurat prościej. :)
    Rektor wydaje decyzję o stwierdzeniu nieważności decyzji o nadaniu
    tytułu zawodowego i wydaniu dyplomu.
    Robi to w trybie kpa wiec tam trzeba szukac szczgółów kiedy i jak może
    to zrobić. Tego ci już niestety nie podpowiem. Musiałbyś popytac fachowców.

    z doktoratem chyba jest podobnie, ale tego mi sie już nie chce szukac.
    gdzies jest zapisane w ustawie o stopnaich naukowych zapewne.

  • 10. Data: 2010-04-21 02:09:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotRek wrote:

    > Wszystko fajnie, ale nauczyciel mógł się zmienić w trakcie roku szkolnego.
    > A na czym nowy nauczyciel miałby oprzeć swoją wiedzę na temat ucznia
    > jak nie na ocenach w dzienniku?

    no coz, bywa i tak.
    Z tym, że ocena koncowa jest indywidualna oceną ucznia przez
    nauczyciela. oceny cząstkowe sa tylko wsparciem, a nie wyznacznikiem.
    No ale zdarza się.

    Na świeżo na pewno dyrektor może zwołać radę i zmienić decyzję,
    szczególnie w takim właśnie przypadku.
    Uczniowi przysługuje prawo do egzaminu poprawkowego itp itd.
    Z tym, że są to tak indywidualne sprawy, że ciężko mi coś powiedzieć co
    z takim fantem robią w praktyce.
    Mi sie aż taki drastyczny przypadek nie trafił. Musiałbyś popytać w
    kuratorium, może ktoś to przerabiał w praktyce i ma przetarte procedury.