  • 1. Data: 2005-05-13 09:22:42
    Temat: Ustawowe odsetki od zasadzonej kwoty(troche dlugie)
    Od: "lumhen" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Otrzymano powiadomienie o wyroku sadowym:
    "Sąd Rejonowy w ............informuje iz wyrokiem z dnia 20.02.2004 zasadzono
    na Pana rzecz kwote 286 zł(slownie) z ustawowymi odsetkami od dnia 07 lipca
    2003.Wyrok uprawomocnil się w dniu 27.02.2004. W przypadku nieuiszczenia
    ww.kwoty nalezy zwrocic sie do Sadu o odpis wyroku wraz z klauzula
    natychmiastowej wykonalnosci."

    Kwota 286 zloty zostala wplacona w dniu 14.04.2005.
    Pytanie:
    - czy odsetki należy liczyć od dnia 07.07.2003 do dnia wpłaty kwoty 286 zł
    czyli 14.04.2005 czy jednak nadal biegna?
    - czy jest metoda na to aby samemu wyliczyć te odsetki? Jezeli nie, to kto
    to moze mi zrobic?
    - czy jezeli odsetki nadal "biegna", to jak wyliczyć je, po wplaceniu
    kwoty zasadzonej

    Jezeli ktos z grupowiczow umialby poradzi ww. kwesti bylabym bardzo wdzieczna.
    Pozdrawiam serdecznie
    Henia

  • 2. Data: 2005-05-13 12:09:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lumhen napisał(a):
    > - czy odsetki należy liczyć od dnia 07.07.2003 do dnia wpłaty kwoty 286 zł
    > czyli 14.04.2005 czy jednak nadal biegna?

    A tak z ciekawości do kiedy od według ciebie biegną? Do końca życia? Pomyśl.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-05-13 12:28:47
    Od: l...@p...onet.pl

    > A tak z ciekawości do kiedy od według ciebie biegną? Do końca życia? Pomyśl.
    >

    > --
    > @ Johnson

    Jeżeli w dniu spłaty zasądzonej kwoty nie wpłaciłam jej w całosci (kwota
    podstawowa+odsetki) to od pozostałej nie spłaconej kwoty(odsetek) mogą
    nadal "biegnąć"odsetki. Właśnie tego chciałam się dowiedzić.
    Pozdrawiam
    Henia

  • 4. Data: 2005-05-13 20:41:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lumhen" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wygląda to tak. Obliczasz należne odsetki na dzień spłaty. Opierając się
    na kalkulatorze ze strony http://www.tf.pl/kalk.php wynoszą: 63.49 zł.
    Wpłacone 286,00 zł w pierwszej kolejności zaliczasz na odsetki, tak więc
    dłużnik wpłacił:

    odsetki: 63,49 zł
    dług: 222,51 zł
    ------------------
    razem: 286,00 zł

    A zatem obecnie do zapłaty pozostaje mu:

    286,00 (dług) - 222,51 (wpłacone) = 63,49 zł

    wraz z odsetkami od dnia ostatniej wpłaty 14.04.2005 (bo na ten dzień
    zapłacił odsetki) do dnia zapłaty. W chwili obecnej odsetki te wynoszą
    0,68 zł, a gość do uregulowania ma 63,68 zł

  • 5. Data: 2005-05-14 09:37:03
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

> [...]
    > zapłacił odsetki) do dnia zapłaty. W chwili obecnej odsetki te wynoszą
    > 0,68 zł, a gość do uregulowania ma 63,68 zł

    A czy nie byłoby o wiele korzystniuej poinformowac gościa o skorzystaniu z
    art 451 par 1 k.c.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 6. Data: 2005-05-14 10:03:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d64h27$klh$1@inews.gazeta.pl...
    > Robert Tomasik <r...@g...pl> dosć niespodziewanie
    > napisał(a):

    > A czy nie byłoby o wiele korzystniuej poinformowac gościa o
    skorzystaniu z
    > art 451 par 1 k.c.

    Dla kogo? To pierwsze, pytanie, które mi się nasuwa. Taż mój wywód jest
    oparty właśnie na podanym przez Ciebie artykule. Możesz oczywiście
    gościowi napisać, ze korzystasz z tego przepisu, tylko po co? To znaczy,
    jak wyślesz mu pokwitowanie takie, jak opisałem wyżej i dodasz, że to na
    podstawie art. 451§1 kc dokonałeś, to nic nie zmieni. Błędem nie będzie.
    Ale w przeciwnym razie, to dłużnik będzie w kropce, bo z kolei jemu nie
    zostaje nic innego, jak przeliczyć po swojemu i wysłać dopłatę. A jak
    przeliczy trochę inaczej, to będziecie nadal wymieniać korespondencję.

  • 7. Data: 2005-05-15 17:53:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    napisał(a):

    > Dla kogo? To pierwsze, pytanie, które mi się nasuwa. Taż mój wywód
    > jest oparty właśnie na podanym przez Ciebie artykule.

    OMR
    Sory - byłem zmeczony i oczywiście nie doczytałem tego co napisałeś

  • 8. Data: 2005-05-16 10:17:41
    Od: "lumhen" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapłacił odsetki) do dnia zapłaty. W chwili obecnej odsetki te wynoszą
    > 0,68 zł, a gość do uregulowania ma 63,68 zł

    Wielkie dzieki
    Właśnie o taka odpowiedź mi chodziło.
    Potwierdziło to właściwie to co sama wyliczyłam.
    Jeszcze raz dziekuje
    Henia