eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat › Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat
    From: "Sky" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.religia
    Subject: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i
    konkordat
    Date: Tue, 13 May 2008 15:39:13 +0200

    Użytkownik "pitpull" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:g0bc0m$kk4$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedz tak serio - po co chcesz skasować te swoje dane? Dla czystej
    > satysfakcji? Żeby komus zrobić na złość? Co chcesz udowodnić?

    Że żyję w kraju w którym jest zagwarantowana faktyczna a nie iluzoryczna
    wolność wyznaniowa -również w aspekcie zakazu przetwarzania przez grupy
    wyznaniowe informacji o osobie która nie życzy sobie figurować w jej spisach
    w jakiejkolwiek formie możliwej do odczytania teraz lub w przyszłości...
    Czy to aż takie trudne do zrozumienia? Myślę że nie.
    Swoją drogą takie działania obywatelskie -jak domaganie się prawa do
    faktycznej wolności wyznaniowej uważam za dobry środek dyscyplinujący
    rozpanoszoną i dufną w swoje możliwości wpływów wspólnotę wyznaniową,
    której deklaracje celów absolutnie rozmijają się ze środkami jakie
    stosuje. Czy ty też jak oni uważasz że celuświęca wszelkie środki? ;P

    > Nie zapominaj, że nasza kultura się rozwineła w oparciu o wiarę
    > chrzescijańska (żale skieruj do niejakiego Mieszka). Kiedyś księgi
    > parafialne spełniały zadania dzisiejszych USC.

    Kiedyś to nie dziś. Zaszłości trzeba likwidować a nie podtrzymywać.

    > Może byś sobie zazyczył żeby Cię wykreslono z ewidencji w USC? Albo z
    > systemu PESEL? Byli tacy co o próbowali :D Idąc Twoim tokiem rozumowania
    > ciut dalej - jakie prawo ma państwo do przetwarzania twoich danych
    > osobowych?

    I owszem. Świadoma jednostka powinna móc wybrać również państwo w którym chce żyć.
    Np. instytucja bezpaństwowca była dobrym środkiem wyrażenia swojej postawy wobec
    wszelkich organów państwowych, które zbytnio chciały czasem ingerować w wolność
    niezależnych -i dlatego często niewygodnych tym strukturom- jednostek.
    Uważam że każdy człowiek powinien mieć prawo -a niechby i od momentu
    uzyskania tzw pełnoltności- wyboru kraju i miejsca [a więc państwa, prawa i ustroju]
    w jakim pragnie spędzić resztę życia...a nie być przywiązanym do państwa urodzenia
    jak dzieci niewolników albo feudalni pracownicy rolni do swoich panów... ;)
    [Oczywiście by to nie było typową negatywną antyutopią, każdy kraj [państwo] co
    oczywista
    powinno móc formułowac warunki na jakich dana osoba może do niego przystąpić.]

    A już na pewno powinno to funkcjonować w sferze poglądów religijnych czy
    światopoglądu
    oraz ich przełożenia na faktyczny stan rzeczy - czyli wolność od uzurpacji danej
    struktury religijnej do kontroli jednostki która nie życzy sobie kontaktu z daną
    grupą wyznaniową [choćby w formie zbierania i przetwarzania o niej informacji],
    jednostki którą owa grupa wyznaniowa uznaje za swoją tylko z racji samego urodzenia
    się w jej "objeciach".

    > Odnotowanie tego że jesteś ochrzczony to po prostu stwierdzenie faktu. Idź
    > do szkoły podstawowej i zażadaj wykreslenia Cię z dzienników i wszelkiej
    > dokumentacji. Widzisz jakiś powód żeby tam istnieć ?

    Zapytaj ludzi z Naszej Klasy...oraz tych którzy nie chcą w jej bazach figurować...
    dlaczego nie chcą. Tak samo jak jednym wisi ich wpis w księgach chrztu tak samo
    niektórym ma prawo nie wisieć chęć niefigurowania w nich. Jesteś zwolennikiem
    decydowania innych za ciebie? Bo własciwie o to tu chodzi. Ktoś za mnie
    decyduje, ktoś daje komuś odczuć że ma nad nim władzę...mimo iż głosi
    że ma inne niż władza [rząd dusz w wypadku krk] cele [zbawianie].

    > Powiedz Lepperowi, żeby zażądał usunięcia jego danych z wszystkich
    > egzemplarzy wszystwkich gazet, a przynajmiej stron www :D

    Dlaczego ja mu to mam mówić?! Jak będzie chciał to sam zażąda. ;P

    > pozdrawiam i spokoju życzę

    Nie dziękuję bo nie o spokój i zdrowie mi idzie ale o prawdę która wyzwala. ;)