eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat › Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat
  • Data: 2008-05-14 06:21:58
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:g0csni$gca$3@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Chrzest nie jest wymysłem kościoła chrześcijańskiego.

    ano nie jest, ale chrzenie niemowlat juz jak najbardziej tak, a w kazdym razie
    niektorych jego odlamow

    > Marny ze mnie historyk, ale obmywanie jako akt przystąpienia do kościoła, to
    > już wiele tysięcy lat wcześniej praktykowano.

    a i owszem, ale zawsze czynili to swiadomi tego co robia wyznawcy, nigdy
    zupelnie nic nie kumajace dzieci, a tym bardziej niemowlaki

    > Ale mnie nie o to chodziło. Chodziło mi o to, ze od wielu tysięcy lat przyjęło
    > się, ze domyślnie dzieci przyjmują wiarę ojców.

    wiesz ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele ;)
    nie przyjmuja a sa wychowywane, przyjecie/wstapienie, czyli chrzest, zawsze
    odbywalo sie w wieku dojrzalym, niektorzy nawet przyjmowali go na koniec zycia,
    bo wierzyli ze po nim juz nie ma odpuszczenia grzechow :)

    > Potem, gdy dorosną mogą to zmienić.

    potem wszystko mozesz zmienic, ale powtorze po raz kolejny,
    chrzczenie/inicjacja, czyli przyjecie wiary, od tysiecy lat odbywalo sie na
    osobnikach dojrzalych, wychowanych w danej wierze, swiadomych tego co czynia i
    rozumiejacych wiare i czym jest chrzest