eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o nieuczciwej reklamie › Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Date: Sun, 30 Dec 2007 17:29:49 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 27
    Message-ID: <fl8h24$6t9$1@news.onet.pl>
    References: <fl8d8u$sbb$1@news.onet.pl> <fl8e7o$edu$1@inews.gazeta.pl>
    <fl8fcp$6b0$1@achot.icm.edu.pl> <fl8g5d$4n2$1@news.onet.pl>
    <fl8gfo$89h$1@achot.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: abpv165.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1199032197 7081 83.8.63.165 (30 Dec 2007 16:29:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 Dec 2007 16:29:57 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    X-Sender: z7lW/V+SkmLR0zkQEbPLmTGAcDKUr3up
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:507249
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Maciej Ananicz" <n...@g...com> napisał
    >
    > > Mam wrażenie podobne jak wątkodawca. Przecież reklama ma za zadanie
    > > właśnie spowodować by konsument zawarł umowę. Gdyby zawarcie umowy
    > > było zapewnione bez stosowania reklamy to reklamy nikt by nie
    emitował.
    > > A skoro tak, to każda skuteczna reklama będzie nielegalna.
    >
    > Nie, bo nie każda reklama wprowadza w błąd.

    Przeczytaj dokładnie ten punkt i zobacz co jest przyczyną a co skutkiem:

    "Art. 5. 1. Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające
    w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może
    powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej
    umowy, której inaczej by nie podjął."

    Szyk zdania jest odwrócony ale sens jest taki:
    Jeśli
    działanie może powodować podjęcie decyzji o zakupie
    to
    uznaje się je za działanie wprowadzające w błąd.

    W tej sytuacji nielegalne jest nie tylko reklamowanie produktów,
    ale wręcz w ogóle oferowanie ich do sprzedaży (np. wystawienie
    na półce w sklepie) gdyż z złożenia prowadzi to do zawarcia umowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1