    From: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Date: Sat, 9 Jun 2007 19:59:54 +0200
    <18ewou5xd00ie.eoy29d47th5f$.dlg@40tude.net> <f43q50$q0n$1@news.onet.pl>
    <f43qj9$r9p$1@nemesis.news.tpi.pl> <f442f3$j36$1@news.onet.pl>
    <f49m28$6gv$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttkg2plfrgp2nr@sempron>
    <f49njc$agm$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttkkf9i4rgp2nr@sempron>
    <f49to0$sq9$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttkqppa6rgp2nr@sempron>
    <f4bduq$jnr$2@inews.gazeta.pl>
    <1mtztur53mzpl.1g6y90p3iu2r5$.dlg@40tude.net>
    <f4bgvu$4sa$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1rafv5cn6ky1e$.mu3br3ar0zfn$.dlg@40tude.net>
    <f4bmka$902$5@atlantis.news.tpi.pl>
    <ttaxqnnrw5a1$.1p9iowo55v2ak$.dlg@40tude.net>
    <f4e4jr$q75$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Dnia Sat, 09 Jun 2007 13:57:02 +0200, Johnson napisał(a):

    > A nie słyszałeś o wyrażeniu woli "nogami"? Wchodzisz i zawierasz umowę,
    > jak w tramwaju.

    To reguluje ustawa prawo przewozowe (art 16)
    Zresztą to rozwinięcie art 70 KC - wariantu drugiego gdy oświadczenie nie
    jest wymagane "...w chwili przystąpienia przez drugą stronę do wykonania
    umowy".
    Na takiej to zasadzie musisz kupić bilet wsiadając pociągu i chcąc gdzieś
    jechać, ale za to nie musi go kupować osoba która pomaga Ci wnieść bagaże
    do przedziału - bo jej "nogi" nie wyrażają woli zawarcia umowy przewozu.

    > Ale wchodząc ją przyjmujesz i już mamy umowę.

    Gdyby tak było było by to spore pole do nadużyć - dlatego nie ma poparcia
    w prawie.

    > A czemu twoja wolność jest lepsza od wolności i własności właściciela
    > centrum handlowego?

    Nie lepsza ani nie gorsza. Ale ja swoją wolnością sprawiam tylko, że
    właściciel gorzej się czuje (względnie ochroniarze zaczynają się bać
    o swoją pracę widząc jak fotografuję mimo zwróconej uwagi). Za to
    uznanie jego wolności za wyższą spowoduje, że ja muszę zaniechać
    konkretnego działania.

    Pozdrawiam,
    Henry