  • Data: 2007-06-09 19:19:05
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson napisał(a):

    > Art. 140 kc, który pozwala właścicielowi rzeczy określić w jaki sposób z
    > niej mogą korzystać inni.
    > Na podstawie tego właściciel nieruchomości może zakazać na SWOJEJ
    > nieruchomości określonych zachowań innych osób, chyba żeby zakaz był
    > sprzeczny z zasadami współżycia społecznego lub ze
    > społeczno-gospodarczym przeznaczeniem prawa własności.

    Moim zdaniem nadinterpretujesz. Art.140 mówi o sposobie korzystania
    właściciela z rzeczy (nieruchomości), nie mówi nic (bo i nie może) o
    zachowaniu innych osób. Fotografując we wnętrzu obiektu w żaden sposób
    nie naruszam praw właściciela do korzystania z nieruchomości czy
    rozporzadzania nią. Taka sama zależność zachodzi, jeżeli mowa o
    pożytkach i dochodach - fotografowanie nie ma na nie wpływu.

    A powołując się na zasady współżycia społecznego w obiekcie typu centrum
    handlowe powinien być traktowany jak każde inne miejsce publiczne (i tak
    jest).

    Mam natomiast wątpliwości co do wspominanego na początku (czy ktoś
    jeszcze o tym pamięta;) terenu egzaminowania WORD, tu w grę mogą
    wchodzić przepisy dot, bezpieczeństwa i obecność osób postronnych może
    być ograniczana. Ale nie ma to nic wspólnego z zakazem fotografowania.

    M.