  • Data: 2007-06-09 20:04:54
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam napisał(a):

    > W zakres wyłącznego prawa do korzystania z nieruchomości i
    > rozporządzania nią wchodzi również decydowanie o tym w jakim zakresie i
    > na jakich warunkach z nieruchomości tej mogą korzystać inni. Jeśli nie
    > masz takiej zgody właściciela, to nie możesz korzystać z jego
    > nieruchomości, mam nadzieję że tu się zgadzamy? Mogę więc udostępnić
    > nieruchomość pod warunkiem że nie będziesz fotografować i w konsekwencji
    > będziesz mógł w niej przebywać tylko stosując się do tych zasad. W
    > przypadku ich naruszenia przebywasz na terenie nieruchomości wbrew woli
> [...]

    To powiedz, jakie znaczenie ma fakt, że jest to:

    1. mieszkanie prywatne
    2. dworzec kolejowy
    3. centrum handlowe
    4. tory kolejowe w Bieszczadach
    5. chodnik na terenie neleżącym do gminy Pcim

    Czy w każdej z tych sytuacji wymagana jest zgoda właściciela na
    każdorazowe korzystanie z nieruchomosci? Czy fakt, że jest to miejsce
    publiczne ma jakiekolwiek znaczenie?

    Kontynuując takie rozważania dochodzimy do absurdu. Każda nieruchomość
    ma swojego właściciela, może być to osoba prywatna, spółka prawa
    handlowego, Polskie Koleje Państwowe Nieruchomości, POlskie Koleje
    Państwowe Polskie Linie Kolejowe, gmina Pcim (odpowiednio odnosząc się
    do punktów podanych powyżej). Czy to oznacza, że każdy
    właściciel/zarządca (bo rozumiem, że prawo to może dotycczyć również
    zarządu nieruchomością) może zakazac mi fotografowania, filmowania czy
    oglądania nieruchomości?

    M.

    PS. I co z najemcą? :)