  • 61. Data: 2005-11-23 20:39:34
    Temat: Re: Urpawnienia BSA
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > zabezpieczenia czego ?

    Nosnika, jako dowodu na posiadanie nielegalnego oprogramowania. Tak to
    sie chyba nazywa.

    Pytanie - czy jak nie znajda bo... nie dostana dostepu do tego (haslo,
    szyfrowanie) to czy moga wziac, czy nie. Czy maja jakies mozliwosci
    prawne na uzyskanie takiiego hasla.

    > i jest to czesto bezprawne

    Ano, to wiemy.

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 62. Data: 2005-11-23 21:02:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nosnika, jako dowodu na posiadanie nielegalnego oprogramowania. Tak to
    > sie chyba nazywa.

    jezeli znajda to tak ale jezlei nie znajda to nie

    > Pytanie - czy jak nie znajda bo... nie dostana dostepu do tego (haslo,
    > szyfrowanie) to czy moga wziac, czy nie. Czy maja jakies mozliwosci
    > prawne na uzyskanie takiiego hasla.

    moim zdaniem przy takim wykrecie maja uzasadnione podejrzenie
    ze cos jest ni etak na dysku i moga zabrac.

    P.

  • 63. Data: 2005-11-23 21:04:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Karczmarczyk" <j...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:dm2jtr$okd$4@node3.news.atman.pl...

    > A skąd to wiemy? Gdyby przypadkiem komuś chciano zabrać całego kompa to
    > jak może uzasadnić, że to jest bezprawne?

    Jezeli przedmiotem jest posiadanie nielegalnego oprogramowania bez jego
    zwielokrotniania to
    narzedziem jest dysk, a nie caly komputer. Zabranei calego komputera to
    naduzycie.

    art 227 Kpk

    P.

  • 64. Data: 2005-11-23 22:35:44
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jezeli znajda to tak ale jezlei nie znajda to nie

    Zapytam inaczej. Zalozmy ze znajda. Ale atego, ze czesc jest szyfrowana
    a czesc nie. I teraz, jak juz znalezli to chca dostac haslo do dostepu
    do tej "niedostepnej" czesci.

  • 65. Data: 2005-11-23 23:30:49
    Od: solo <c...@n...net>

    castrol wrote:

    > U?ytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisa? w wiadomo?ci

    > Zaraz?? Jaki pokrzywdzony?? Jakas wina zostala udowodniona juz przed
    > przeszukaniem??
    > Nie, wiec nie moze tu byc mowy o jakis pokrzywdzonych osobach.

    uff... nareszczie jakis rozsadny grupowicz. Kazdy przyjmuje za dobra
    monete okrzyk "piraci!". Tymczasem uwaga castrola jest fundamentalna.
    Zeby zglaszac roszczenia do bycia poszkodowanym musi byc szkoda. A tej
    nie ma, skoro przeszukanie ma dopiero na celu ustalenie czy nastapilo
    przestepstwo.

  • 66. Data: 2005-11-23 23:32:33
    Od: solo <c...@n...net>

    mariposa doux wrote:

    > A propos szyfrowania. No to powiedzmy, ze przychodzi controll i mowi
    > "prosze udostepnic dyski, zahaslowane tez" - i co wtedy?

    Nic. Prosic moga ile chca. Nie musisz udzielac. Jezeli uwazaja ze
    maszobowiazek udzielenie, to niech podadza podstawe prawna. Odmowic
    mozesz chocby z powodu ze MOZE to spowodowac Twoja odpowiedzialnosc
    karna (KPK).

  • 67. Data: 2005-11-23 23:37:24
    Od: solo <c...@n...net>

    mariposa doux wrote:

    > Ja np. mam zaszyfrowane wszystkie dane klientow. Na wypadek kradziezy
    > sprzetu. Dane niektore sa poufne, wiec nei mam ochoty, aby komus wpadly
    > w lapska.
    >
    > Natomiast co w momencie przeszukanai przez policje? Policjant pyta - a
    > to co to jest? A ja - zaszyfrowane poufne dane moich klientow. A
    > policjant: a moze nielegalne oprogramowanie tam jest, prosze o haslo. A
    > ja: niestety, nie moge podac.

    I on caluje klamke. I po ptakach,.

  • 68. Data: 2005-11-24 08:17:18
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 23 Nov 2005 16:41:51 +0100,
    mariposa doux <m...@g...pl> screamed:
> [...]
    > "prosze udostepnic dyski, zahaslowane tez" - i co wtedy? Bo generalnie
    > jak ladnie prosza, to sie powinno hasla udostepnic... Tylko, czy aby w

    Wpisujemy hasło (jakieś) trzy-pięć razy po czym bezradnie rozkładamy
    ręce zasłaniając się niepamięcią.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 09:16:47 user up 10805 days, 21:11, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Error 13: Illegal brain function. Process terminated.

  • 69. Data: 2005-11-24 08:17:58
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 23 Nov 2005 17:31:39 +0100,
    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> screamed:

    > mysle ze wtedy na jakis czas sie pozbedziesz dysku.

    Ważne żeby backup danych na płytach ocalał. (backup szyfrowany oczywiście)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 09:17:35 user up 10805 days, 21:12, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I plan on living forever. So far, so good.

  • 70. Data: 2005-11-24 08:39:47
    Od: Jacek Karczmarczyk <j...@b...pl>

    Benedykt napisał(a):
    > to tak dziala, ze jak jest inne haslo to masz dysk pusty, ktory wyglada na
    > nowo zamontowany, przed chwila zamontowany i jeszcze nic na niego nie
    > wgrales :-)

    czyli jeśli zacznę coś wgrywać na ten "pusty" dysk to stracę zakodowane
    dane?

    --
    Jacek Karczmarczyk
    "Podoba mi sie to, co panowie mowia, ze sie podoba..." / Rejs

    [ tymczasowo http://karczmarczyk.akacje.pl ]