  • 1. Data: 2003-09-25 19:38:40
    Temat: Urlop wychowawczy
    Od: "jurciecho" <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przebywam na dwuletnim urlopie wychowawczym, za który pobieram zasiłek.
    Urlop niedługo się kończy. Wiem , że kiedyś po takim 24-ro miesięcznym
    urlopie można było wystąpić o jeszcze roczny urlop wychowawczy bez prawa do
    zasiłku. Czy, ktoś orientuje się, czy nadal istnieje takie prawo? Jeśli
    tak, to czy pracodawca ma obowiązek udzielić mi tego urlopu na mój wniosek i
    czy obowiązują mnie jakieś terminy w których muszę wystąpić z prośbą do
    pracodawcy? Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

  • 2. Data: 2003-09-26 06:33:52
    Temat: Re: Urlop wychowawczy
    Od: "muszi" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jurciecho" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy obowiązują mnie jakieś terminy w których muszę wystąpić z prośbą do
    > pracodawcy? Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

    § 1. [Prawo do korzystania z urlopu] 1. Pracownica zatrudniona co najmniej 6
    miesięcy może skorzystać z urlopu wychowawczego w wymiarze do 3 lat w celu
    sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem, nie dłużej jednak niż do
    ukończenia przez dziecko 4 lat życia.

    3. Urlop wychowawczy może być wykorzystany najwyżej w czterech częściach.

    § 3. [Wniosek o udzielenie urlopu] 1. Pracodawca udziela urlopu
    wychowawczego na pisemny wniosek pracownicy. We wniosku pracownica wskazuje
    termin rozpoczęcia i czas trwania urlopu wychowawczego oraz okres dotychczas
    wykorzystanego urlopu wychowawczego na dane dziecko.

    2. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownicy urlopu wychowawczego:

    1) w terminie wskazanym przez pracownicę, jeżeli wniosek o udzielenie tego
    urlopu został przez nią złożony co najmniej na dwa tygodnie przed tym
    terminem,

    2) nie później niż z dniem upływu dwóch tygodni od dnia złożenia przez
    pracownicę wniosku o udzielenie tego urlopu, jeżeli wniosek ten został
    zgłoszony przez nią bez zachowania terminu przewidzianego w pkt 1.

    3. Pracownicy zatrudnionej na podstawie umowy o pracę na okres próbny, umowy
    o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas wykonania określonej
    pracy pracodawca udziela urlopu wychowawczego na czas nie dłuższy niż do
    końca okresu, na jaki została zawarta umowa.

    4. Pracownicy, która złożyła wniosek o udzielenie urlopu wychowawczego po
    wypowiedzeniu umowy o pracę, pracodawca udziela tego urlopu na czas nie
    dłuższy niż do dnia rozwiązania tej umowy wskutek upływu okresu
    wypowiedzenia.