  • 1. Data: 2006-05-19 10:47:24
    Temat: Urlop macierzyński dla faceta?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Dostałem zadanie do odpytania :-)
    Facet mieszka z kobietą i mają mieć dziecko. Nie są małżeństwem.
    Czy facet może dostać urlop macierzyński? Koleżanka słyszała, że
    może.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają.

  • 2. Data: 2006-05-19 11:01:15
    Temat: Re: Urlop macierzyński dla faceta?
    Od: stern <s...@0...pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Witam
    >
    > Dostałem zadanie do odpytania :-)
    > Facet mieszka z kobietą i mają mieć dziecko. Nie są małżeństwem. Czy
    > facet może dostać urlop macierzyński? Koleżanka słyszała, że może.

    dobrze słyszała

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-05-19 13:52:13
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości
    > dobrze słyszała

    Macierzyński? Chyba wychowawczy???

    Piotr

  • 4. Data: 2006-05-19 16:14:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    PiotRek napisał(a):
    > Macierzyński? Chyba wychowawczy???

    macierzyński
    wychowawczy swoją drogą

    KG

  • 5. Data: 2006-05-21 18:05:35
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    po wykorzystaniu przez matkę 14 tygodni urlopu macierzyńskiego resztę
    urlopu macierzyńskiego (przy pierwszym dziecku 2 tygodnie) może
    wykorzystać ojciec dziecka.

    Z Kodeksu pracy:

    Art. 180.
    § 1. Pracownicy przysługuje urlop macierzyński w wymiarze:

    1) 16 tygodni przy pierwszym porodzie,

    2) 18 tygodni przy każdym następnym porodzie,

    3) 26 tygodni w przypadku urodzenia więcej niż jednego dziecka przy
    jednym porodzie.

    § 2. Pracownicy, która wychowuje dziecko przysposobione lub która
    przyjęła dziecko na wychowanie jako rodzina zastępcza, z wyjątkiem
    rodziny zastępczej pełniącej zadania pogotowia rodzinnego, przysługuje
    urlop macierzyński w wymiarze 18 tygodni również przy pierwszym
    porodzie.

    § 3. Co najmniej 2 tygodnie urlopu macierzyńskiego mogą przypadać
    przed przewidywaną datą porodu.

    § 4. Po porodzie przysługuje urlop macierzyński nie wykorzystany przed
    porodem aż do wyczerpania okresu ustalonego w § 1 i 2.

    § 5. Pracownica, po wykorzystaniu po porodzie co najmniej 14 tygodni
    urlopu macierzyńskiego, ma prawo zrezygnować z pozostałej części tego
    urlopu; w takim przypadku niewykorzystanej części urlopu
    macierzyńskiego udziela się pracownikowi-ojcu wychowującemu dziecko,
    na jego pisemny wniosek.

    § 6. Pracownica zgłasza pracodawcy pisemny wniosek w sprawie
    rezygnacji z części urlopu macierzyńskiego, najpóźniej na 7 dni przed
    przystąpieniem do pracy; do wniosku dołącza się zaświadczenie
    pracodawcy zatrudniającego pracownika-ojca wychowującego dziecko,
    potwierdzające termin rozpoczęcia urlopu macierzyńskiego przez
    pracownika, wskazany w jego wniosku o udzielenie urlopu, przypadający
    bezpośrednio po terminie rezygnacji z części urlopu macierzyńskiego
    przez pracownicę.

    wa