  • 1. Data: 2005-12-13 19:57:58
    Temat: Urlop i odejście z pracy...
    Od: "Michał" <y...@p...onet.pl>

    Pracuje w pewniej firmie juz 3 lata, od zeszlego roku przysluguje mi 26
    dniowy urlop. Chcialbym odejsc z firmy. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy jesli 2
    stycznia zloze wymowienie (mam miesieczne) to czy przyslugiwac mi bedzie caly
    urlop (26 dni) za rok 2006. Chcialbym po zlozeniu wymowienia zlozyc podanie o
    urlop na pozostale do przepracowania dni, za nadwyzke moga mi wyplacic ekwiwalent.

    dzieki za pomoc
    Michal

  • 2. Data: 2005-12-13 20:45:39
    Temat: Re: Urlop i odejście z pracy...
    Od: "Tomasz" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Michał" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podanie o
    > urlop na pozostale do przepracowania dni, za nadwyzke moga mi wyplacic

    nie tylko 1/12 z 26 dni zaokrąglona do pełnego dnia w górę.

  • 3. Data: 2005-12-13 20:47:09
    Od: "Tomasz" <t...@n...pl>

    czyli 3 dni

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2005-12-13 21:00:13
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    podanie o
    > urlop na pozostale do przepracowania dni, za nadwyzke moga mi wyplacic

    Urlop u danego pracodawcy przysługuje proporcjonalnie do przepracowanego
    czasu. Za przepracowany miesiąc należy się 1/12 urlopu.

  • 5. Data: 2005-12-13 21:04:51
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    jeżeli pracujesz już 3 lata w tej samej firmie, to przy umowie o pracę
    na czas nieokreślony wypowiedzenie będzie 3-miesięczne. Złożone do
    końca grudnia zakończy się 31.03.2006 r., a złożone w styczniu 2006 r.
    zakończy się 30.04.2006 r.
    Pracodawca może udzielić w okresie wypowiedzenia pełny urlop (tylko w
    naturze) za 2006 r. (26 dni), jeżeli będzie taka jego dobra wola.
    Zgodnie z prawem przysługuje urlop proporcjonalny za 2006 r. (w
    naturze lub ekwiwalent pieniężny).

    wa

  • 6. Data: 2005-12-13 21:06:41
    Od: "Aga i Darek" <g...@i...pl>

> [...]
    jesli 2
    > stycznia zloze wymowienie (mam miesieczne)

    Jeżeli byłeś zatrudniony przez co najmniej 3 lata to obowiązuje Cię
    3-miesięczny okres wypowiedzenia umowy o pracę (art. 36 $ 1 pkt 3 Kp).

    to czy przyslugiwac mi bedzie caly
    > urlop (26 dni) za rok 2006.

    Pracodawca, w sytuacji gdy rozwiązujecie w jakikolwiek sposób wiążący Was
    stosunek pracy, ma obowiązek rozliczyć Cię z urlopu proporcjonalnego. Zależy
    on od ilości miesięcy jakie przepracujesz w 2006 roku. W Twoim przypadku,
    jeżeli planujesz rozwiązanie umowy na koniec stycznia to przysługuje Ci 3
    dni urlopu wypoczynkowego za 2006 rok, jeżeli na koniec marca to 7 dni
    urlopu wypoczynkowego. Resztę urlopu dostajesz u kolejnego pracodawcy
    (ogólnie mówiąc) - art. 155 (1) $ 1 pkt 1 i 2 Kp.
    Oczywiście nikt nie przyczepi się do tego jeśli pracodawca wyrazi zgodę na
    wykorzystanie przez Ciebie całego urlopu, ale to tylko i wyłącznie dobra
    wola pracodawcy.

    Poza tym jeszcze jedna sprawa:
    Jeżeli wypowiadasz umowę o pracę z miesięcznym lub 3-miesięcznym okresem
    wypowiedzenia to składasz je w miesiącu poprzedzającym dany okres
    wypowiedzenia. Czyli w Twoim przypadku na koniec grudnia tak by jego bieg
    zaczął sie w styczniu.

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 7. Data: 2005-12-14 04:15:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

> [...]
    > podanie o
    > urlop na pozostale do przepracowania dni, za nadwyzke moga mi wyplacic

    Złóż podanie o 26 dni urlopu (powiedz, że wyjeżdżasz za granicę do
    rodziny, czy inny tego typu kit. A gdy urlop zostanie zatwierdzony, walnij
    wtedy wypowiedzenie. Inaczej dostaniesz tylko 1/12 urlopu.

  • 8. Data: 2005-12-14 07:39:50
    Od: ps <p...@g...pl>

    Aga i Darek wrote:

    > jesli 2
    >
    > Jeżeli byłeś zatrudniony przez co najmniej 3 lata to obowiązuje Cię
    > 3-miesięczny okres wypowiedzenia umowy o pracę (art. 36 $ 1 pkt 3 Kp).

    chyba, że miał małe przerwy i/lub pracuje na czas określony.

    (..)

  • 9. Data: 2005-12-14 09:37:43
    Od: "Michał" <y...@p...onet.pl>

> [...]
    > naturze) za 2006 r. (26 dni), jeżeli będzie taka jego dobra wola.
    > Zgodnie z prawem przysługuje urlop proporcjonalny za 2006 r. (w

    Dokladnie na umowe o prace pracuje od czerwca 2003 wiec dopiero 2,5 roku,
    zatem nadal przysluguje mi miesieczny okres wypowiedzenie. Nie chcialbym
    doczekac 3 miesiecznego okresu w firmie. Dlatego zmieniam prace, jednak wymagane
    jest ode mnie, abym nowa podjal jak najszybciej stad moje pytania. Numer z
    zlozeniem podania o urlop przed zlozeniem wypowiedzenia jest dobry ;), ale nie
    wiem czy chcialbym zostawiac taki syf po sobie, co najwyzej taki maly syfik na
    10 dni. Moze najpierw chorobowe 2 tygodnie, potem urlop w czasie ktorego zaczne
    nowa prace i sie ulozy?

    pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2005-12-14 09:42:38
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    > chyba, że miał małe przerwy

    Staż pracy, od którego uzależniony jest okres wypowiedzenia jest tzw. stażem
    zakładowym. W przypadku wielokrotnego zatrudnienia u danego pracodawcy,
    nawet wówczas, gdy nie ma charakteru ciągłego, należy uwzględnić wszystkie
    okresy zatrudnienia u danego pracodawcy, a nie tylko okresy nieprzerwane
    (uchwała SN z dn. 26.08.2987 r., OSPiKA 1988, z.4, poz. 82).

    > i/lub pracuje na czas określony.

    Przy umowach na czas określony dopuszczalny jest dwutygodniowy okres
    wypowiedzenie (przy umowach powyżej 6 miesięcy i z klauzulą o wypowiedzeniu
    w treści umowy o pracę).
    Michał mówił o miesięcznym okresie wypowiedzenia więc nie może dotyczyć to
    umowy zawartej na czas określony.

    Aga