  • 11. Data: 2006-07-03 18:09:58
    Temat: Re: Uporczywy administrator
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    > Z tego co wiem to firma 'Joker' jest na jego żone, ale nie jestem tego
    > pewnien.

    Ale to raczej mało ważne i chyba nic nie wnosi do sprawy.

  • 12. Data: 2006-07-04 03:49:53
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 lip o godzinie 20:07, na pl.soc.prawo, Grandalf napisał(a):

    > Umowa: http://www.ukssiewierz.oz.pl/umowa.gif
    >
    > Regulamin, który dostałem w momencie podpisania umowy:
    > http://www.ukssiewierz.oz.pl/regulamin.txt

    Dziwne zapisy. Generalnie w umowie stoi że cena brutto wynosi 35zł, oraz że
    integralną częścią jest regulamin oraz cennik. W nich może być zawarta
    zupełnie inna cena.
    Ale nie ma wzmianki o tym że przy zmianie ceny, abonent ma możliwość nie
    zaakceptowania tej zmiany i rozwiązanie umowy bez żadnych wyimaginowanych
    kar.
    Nie wiem czy cena podana w umowie na charakter "nadrzędny" nad ceną z
    cennika. Bo i czemu miałaby mieć - regulamin, cennik ma charakter
    pomocniczy i regulujący drobne kwestie - a umowa jest jednak "dokumentem
    wyższej wagi" i skoro ona reguluje jakieś kwestie to IMO ma większe to
    znaczenie niż zapis z cenniku czy regulaminie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 13. Data: 2006-07-04 13:42:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Grandalf napisał(a):

    > Umowa: http://www.ukssiewierz.oz.pl/umowa.gif
    >
    > Regulamin, który dostałem w momencie podpisania umowy:
    > http://www.ukssiewierz.oz.pl/regulamin.txt

    Śmieszne kwity, ale - obowiązujące. Do kompletu operator powinien Cię
    powiadomić PISEMNIE o podwyżce w wyprzedzeniem co najmniej jednego
    miesiąca (art. 61 ust. 5 PT). Żadna nowa umowa nie jest obowiązkowa,
    ale.. jeżeli by zawarto nową - z danymi nowego operatora, należałoby
    rozwiązać starą ;-), lub powiadomić o przejęciu sieci.

    M.

  • 14. Data: 2006-07-04 13:51:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Grandalf napisał(a):

    > Nawet jeśli w umowie cena jest wymieniona wyraźnie i nie ma żadnych
    > wzmianek o możliwych zmianach w przyszłości?

    Nawet. W przypadku usług telekomunikacyjnych (i nie tylko) zawsze jest
    możliwość zmiany ceny, ważne, aby obie strony się na to zgodziły ;-) W
    przypadku obniżki z reguły problemu nie ma, w przypadku podwyżki
    operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody
    klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora.

    > Oczywiście za pewnym potwierdzeniem, chociażby odbioru?

    Dokładnie.

    M.

  • 15. Data: 2006-07-05 08:13:36
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Śmieszne kwity, ale - obowiązujące. Do kompletu operator powinien Cię
    > powiadomić PISEMNIE o podwyżce w wyprzedzeniem co najmniej jednego
    > miesiąca (art. 61 ust. 5 PT).

    No właśnie, powinien powiadomić pisemnie. Jedynie powiadomienie było
    przez opis gg, którego wcale nie musiałem widzieć ;) A czy ma jakąś moc
    prawną gdy w przeglądarce wyskakuje z BOK informacja o podwyżce? Póki
    nie potwierdze przeczytania nie będe mógł korzystać z Internetu. A
    przecież nie musiał to potwierdzać ten z kim jest pospisana umowa tylko
    np. ktoś z domowników korzystajacych wtedy z komputera.

    > Żadna nowa umowa nie jest obowiązkowa,
    > ale.. jeżeli by zawarto nową - z danymi nowego operatora, należałoby
    > rozwiązać starą ;-), lub powiadomić o przejęciu sieci.

    Oczywiście, zmiana umowy nie jest konieczna. Wystarczy jakiś aneksik
    dodać. Tylko nowa umowa adminowa pasuje bardziej pod względem
    merytorycznym bo napisana jeszcze bardziej na jego korzyść.

    --
    Zapraszam do odwiedzin:
    http://grandalf.blog.onet.pl/

  • 16. Data: 2006-07-05 08:17:44
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > operator ma obowiązek o niej powiadomić, a w przypadku braku zgody
    > klienta, umowa może ulec rozwiązaniu "z winy" operatora.

    Ok, operator mnie powiadamia listem poleconym po czym ma mój podpis
    potwierdzający odbiór. Czy to ma już "moc" zmiany ceny podanej w umowie?
    Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam
    się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku.

  • 17. Data: 2006-07-05 08:25:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Grandalf napisał(a):

> [...]
    > Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam
    > się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku.

    Przecież odbierasz ten list, to wiesz co jest w środku....

    p. m.

  • 18. Data: 2006-07-05 08:35:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Grandalf napisał(a):

> [...]
    > Bo z drugiej strony taki list może zawierać cokolwiek, że nawet zgadzam
    > się do 300zł/miesiąc bo i tak nie widze co jest w środku.

    Masz dwie opcje:

    - nie robić nic - czyli zaakceptować zmianę ceny
    - nie zaakceptować i, z reguły, rozwiązać umowę.

    W drugim przypadku istotne jest, że w takim przypadku operatorowi nie
    należy się odszkodowanie, kara czy cokolwiek, za wyjątkiem przypadku
    opisanego w art. 56 ust.6

    W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w
    tym o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną
    abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez
    abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu
    ustalonego w umowie nie może przekroczyć określonej w umowie
    równowartości ulgi przyznanej abonentowi.

    Istotne jest tu słowo "ulga". Nie żadna kara, odszkodowanie czy
    rekompensata tylko ulga, wyraźnie określona w umowie, co do rodzaju i
    wielkości.

    M.

  • 19. Data: 2006-07-05 20:13:24
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Przecież odbierasz ten list, to wiesz co jest w środku....

    Wybacz, ale nie mam takich zdolności przeczytania zawartości listy przed
    jego otwarciem. A moge go otwarzyć przed podpisaniem odbioru? Bo chyba
    nie bardzo... a może

  • 20. Data: 2006-07-05 20:24:01
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Masz dwie opcje:
    >
    > - nie robić nic - czyli zaakceptować zmianę ceny
    > - nie zaakceptować i, z reguły, rozwiązać umowę.
    >
    > (...)w art. 56 ust.6

    Czego? Jakiegoś Kodeksu czy, nie wiem...

> [...]
    >
    > Istotne jest tu słowo "ulga". Nie żadna kara, odszkodowanie czy
    > rekompensata tylko ulga, wyraźnie określona w umowie, co do rodzaju i

    Naj bardziej mi teraz chodzi o informacjach od admina o podwyżcze
    abonamentu. Czy mój podpis przy odbiorze listy jest równoznaczny z
    zaakceptowaniem podwyżki?