  • 1. Data: 2006-02-27 21:04:54
    Temat: Upomnienia od firmy windykacyjnej
    Od: Mount <m...@g...pl>

    Witam
    Dostalem upomnienie od firmy windykacyjnej za jazde bez waznego biletu
    komunikacja miejska...Pismo dostarczono poczta na moj adres, jednak nie
    zgadza sie imie i nazwisko andresata - osoba o podanych personaliach nie
    mieszka pod tym adresem. Chcialbym sie dowiedziec czy w/w wezwanie do
    zaplaty ma podstawy prawne i czy nalezy je honorowac.

    Pozdrawiam
    Mount

  • 2. Data: 2006-02-27 21:24:35
    Temat: Re: Upomnienia od firmy windykacyjnej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mount [###m...@g...pl.###] napisał:

    A jechałeś bez biletu? Skąd wiesz, że tam jest niewłaściwe imię i
    nazwisko, a nie pomyłka w adresie?

  • 3. Data: 2006-02-27 21:38:52
    Od: Mount <m...@g...pl>

    > A jechałeś bez biletu? Skąd wiesz, że tam jest niewłaściwe imię i
    > nazwisko, a nie pomyłka w adresie?

    Tak, bylem "czynnym uczestnikiem" tej kontroli :)
    I teraz powstaje pytanie:
    Czy isc na poczte i zaplaciec za kogos kim nie jestem (bo faktyczne dane
    sie roznia), czy nie placic.

    Pozdrawiam
    Mount

  • 4. Data: 2006-02-27 21:39:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mount napisał(a):

    > Tak, bylem "czynnym uczestnikiem" tej kontroli :)
    > I teraz powstaje pytanie:
    > Czy isc na poczte i zaplaciec za kogos kim nie jestem (bo faktyczne dane
    > sie roznia), czy nie placic.

    Nie płać, bo może się zdarzyć że potem zapłacisz jeszcze raz na
    prawidłowe nazwisko.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 5. Data: 2006-02-27 21:45:08
    Od: Mount <m...@g...pl>

    > Nie płać, bo może się zdarzyć że potem zapłacisz jeszcze raz na
    > prawidłowe nazwisko.

    No wlasnie...
    Czy w takim razie pismo, ktore dostalem z firmy windykacyjnej ma
    jakakolwiek podstawe prawna?

    Pozdrawiam
    Mount

  • 6. Data: 2006-02-27 21:55:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mount [###m...@g...pl.###] napisał:

> [...]
    > I teraz powstaje pytanie:
    > Czy isc na poczte i zaplaciec za kogos kim nie jestem (bo faktyczne

    A nie możesz zapłacić po prostu za siebie? Przecież dostałeś przy
    kontroli wezwanie do zapłaty na swoje nazwisko. Więc zapłać. Firma
    windykacyjna nie jest w ogóle stroną w procesie, więc nie widzę
    powodu, byś sobie zaprzątał głowę ich wezwaniami. Ureguluj należność
    przewoźnikowi i tyle.

  • 7. Data: 2006-02-27 22:11:35
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Mount napisał(a):

    > Czy w takim razie pismo, ktore dostalem z firmy windykacyjnej ma
    > jakakolwiek podstawe prawna?

    A czy jak wyślę pocztówkę z wakacji mamusi - czy ona ma podstawę
    prawną ???

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o Dzisiaj dostałem pismo od PAŃSTWA. PAŃSTWO nie prosi,

  • 8. Data: 2006-02-27 22:14:14
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dtvt7q$btl$1@inews.gazeta.pl...
    > A czy jak wyślę pocztówkę z wakacji mamusi - czy ona ma podstawę prawną
    > ???

    Tak - tzw. donandi causa. Jesli przesuniecie majatkowe nastapilo bez
    podstawy prawnej - to mamy nienalezne swiadczenie czy szerzej - bezpodstawne
    wzbogacenie. To tak na marginesie rozwazan;-))

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 9. Data: 2006-02-27 22:16:37
    Od: Mount <m...@g...pl>

> [...]
    > windykacyjna nie jest w ogóle stroną w procesie, więc nie widzę
    > powodu, byś sobie zaprzątał głowę ich wezwaniami. Ureguluj należność

    Za siebie nie moge gdyz moje nazwisko nie figuruje w MPK jako jedno z
    nazwisk dluznikow.

    Pozdrawiam
    Mount

  • 10. Data: 2006-02-27 22:16:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Tak - tzw. donandi causa.

    To nie jest podstawa prawna. Causa czynności to co innego.