  • 61. Data: 2009-06-02 13:14:39
    Temat: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...invalid>

    On 2009-06-02, Icek wrote:

    > no to poucz mnie, zacytuj atrykul PoRD ktory mowi o tym, ile przy predkosci
    > bliskiej 0km/h trzeba zachowac odleglosci od rowerzysty aby bezpiecznie go
    > wyprzedzic ??

    Rusz tyłek i pogooglaj, te informacje są w sieci (i nie według PoRD, bo
    PoRD samo w sobie nie określa zasad projektowania dróg). Zresztą, i tak
    masz ewidentne problemy z czytaniem tekstu. Idź już sobie po prostu, co?

  • 62. Data: 2009-06-02 13:15:19
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 02 cze 2009 w liście [news:h02uu8$6id$1@node1.news.atman.pl]
    Icek [i...@d...pl] napisał(a):

    > no to poucz mnie, zacytuj atrykul PoRD ktory mowi o tym, ile przy
    > predkosci bliskiej 0km/h trzeba zachowac odleglosci od rowerzysty
    > aby bezpiecznie go wyprzedzic ??

    Jeden metr. Człowieku nie kompromituj się już.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 63. Data: 2009-06-02 13:15:50
    Od: live_evil <p...@o...pl>

    Icek pisze:
> [...]
    > bliskiej 0km/h trzeba zachowac odleglosci od rowerzysty aby bezpiecznie go

    No to pouczam, ale wątpie, żeby coś do twojego pustego łba dotarło.

    Art. 24.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować
    szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego
    pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania pojazdu
    jednośladowego lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż
    1 m.

    --

    My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
    --> http://piotrowiak.info/poziom

  • 64. Data: 2009-06-02 13:16:25
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 02 cze 2009 w liście [news:h02umo$6h7$1@node1.news.atman.pl]
    Icek [i...@d...pl] napisał(a):

    > ale czasami alternatywne spojrzenie na te same fakty daje
    > mozliwosc wyciagniecia innych wnioskow

    Czyli z błędnych przesłanek chcesz wyciągnąć prawidłowy wniosek? Brawo
    Jasiu...

  • 65. Data: 2009-06-02 13:27:01
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No to pouczam, ale wątpie, żeby coś do twojego pustego łba dotarło.

    do mojego pustego lba dotarlo, ze:

    - kierujacy rowerem jedzie jezdnia o nieznanej szerokosci przy prawym
    krawezniku. Jechal 30km/h ale hamuje przed czerwonym.

    - pojazd silnikowy wyprzedza go z prawej po chodniku

    - oboje znajduja sie na jezdni gdzie tramwaj ma swoje tory oddzielone od
    jezdni na lewo separatorem

    zakladam, ze:
    - gdy sa zainstalowane swiatla i tory to jezdnia nie ma mniej niz 4-5m
    szerokosci (przed chwila zbadalem w okolicy pas osiedlowej drogi, ma rowno
    5m)

    jezeli rower zajmuje 1m i jest przy prawym krawezniku + 1m odstepu to sa 2.
    Zostaja 3 metry dla samochodu. I co glupi kierowca jedzie chodnikiem bo mu
    nie starcza 3m ???? Nawet gdyby to byly 2m to i tak wystarczy zeby go
    wyprzedzic.

    Niech watkotworca poda adres to zaraz zbadamy ile jest. Wniosek moze byc
    tylko jeden: klamie na temat okolicznosci. Jechal srodkiem blokujac
    przejazd.

    Zakladam tez, ze do Twojego pustego lba dotrze, ze rowerzysta to nie swieta
    krowa i ma trzymac sie prawego pasa a nie jezdzic srodkiem czy zygzakiem bo
    tak latwiej. A jak juz cos sie wydarzy to kierowca auta winny.

    Icek

  • 66. Data: 2009-06-02 13:28:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > - pojazd silnikowy wyprzedza go z prawej po chodniku

    bym zapomnial. Widziales skrzyzowanie z sygnalizacja i torowiskiem przed
    ktorym po chodniku da sie wyprzedzic ?? Zwyczajowo na chodniku sa
    sygnalizatory

    Jak zatem ten samochod wjechal na chodnik ?

    Icek

  • 67. Data: 2009-06-02 13:28:47
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...invalid>

    On 2009-06-02, Icek wrote:

    > bym zapomnial. Widziales skrzyzowanie z sygnalizacja i torowiskiem przed
    > ktorym po chodniku da sie wyprzedzic ?? Zwyczajowo na chodniku sa
    > sygnalizatory
    >
    > Jak zatem ten samochod wjechal na chodnik ?

    Czy przestałeś już uprawiać miłość francuską ze swoim psem?

  • 68. Data: 2009-06-02 13:29:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > ale czasami alternatywne spojrzenie na te same fakty daje mozliwosc
    > wyciagniecia innych wnioskow

    no to teraz jeszcze napisz, jaka to ma wartosc dla pytajacego

  • 69. Data: 2009-06-02 13:30:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 14:52
    (autor zly
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <12hme4lir03yh$.dlg@piki.fixed>):

    --
    Tristan

  • 70. Data: 2009-06-02 13:32:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 14:26
    (autor Jan Srzednicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@o...pl>):

    > A wiesz, ile jezdnia musi mieć szerokości, żeby rowerzysta mógł zostać
    > bezpiecznie wyprzedzony?

    Uważasz, że gość wyprzedzający po chodniku od prawej zrobił to dlatego, że z
    lewej nie było miejsca na zachowanie przepisowego metra? :D

    --
    Tristan