  • 71. Data: 2009-06-02 13:42:19
    Temat: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 13:37
    (autor Jan Srzednicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@o...pl>):

    > Przepis nie mówi o blokowaniu drogi.

    Kodeks wykroczeń
    Art. 90. Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania,podlega karze grzywny albo karze nagany.

    > Przepis mówi o ułatwianiu
    > wyprzedzania.

    Owszem, a on nie ułatwił.

    > Jeżeli wyprzedzanie nie jest możliwe z przyczyn
    > bezpieczeństwa (stosowny odstęp, brak miejsca, cokolwiek) to przepis się
    > nie stosuje.

    To kiedy się go stosuje? Bo jeśli są warunki do wyprzedzania, to nie ma
    potrzeby stosowania zjeżdżania czy zatrzymywania się. Potrzeba taka jest
    właśnie jak nie ma warunków do wyprzedzania i zachodzi zjawisko tamowania
    ruchu.

    > Dodatkowo, gdyby Twoja interpretacja była poprawna, to w praktyce
    > niemożliwym byłoby poruszanie się po jakichkolwiek drogach bez poboczy
    > rowerem - czyli w szczególności po całym mieście.

    To ciekawe, bo w Zabrzu takich miejsc jest bardzo niewiele, biorąc pod uwagę
    natężenie ruchu, to nawet wcale.

    > Rower zgodnie z przepisami nie może wjeżdżać na chodnik - z wyjątkiem
    > wyjątków, ale tam tenże wyjątek nie zachodzi.

    a) Samochód może, a rower nie może? Sądzisz, ze jest tak szeroki, iż braknie
    1,5 metra?

    b) nawet jak braknie, to rowerzysta staje się pieszym po zatrzymaniu, więc
    jak najbardziej może na chodnik, nawet jak nie ma 1,5 metra.

    > Przepis nie mówi, że rower ma zniknąć z drogi w krzakach. Nie mówi
    > również nic o obowiązkowym spieszaniu rowerzysty.

    Ale mówi o ZATRZYMYWANIU SIĘ nawet (wtedy wyprzedzanie zamienia się w
    omijanie i nie zachodzi potrzeba zachowania 1m). Poza tym, ten przepis z
    PoRD jest uzupełnieniem do art. 90 KW.

    > Przepis nic nie mówi o wchodzeniu na chodnik.

    Ależ mówi. Rowerzysta po zatrzymaniu się staje się pieszym. A pieszy:

    Art. 11.
    1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w
    razie
    ich braku ? z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z
    niego
    korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania
    miejsca
    jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu
    pojazdowi.

    > Za to zatrzymywanie się na
    > takiej drodze jedynie pogorszyłoby sprawę,

    A) nie, bo staje się pieszym i ma spadać na chodnik

    B) nie, bo odległość bezpieczna się zmniejsza i można go ominąć prawie na
    styk, zachowując oczywiście prędkość bezpieczną.

    > dodatkowo jest zakazane przed
    > skrzyżowaniem.

    Zatrzymywanie wynikające z warunków ruchu drogowego nie podlega zakazom.

    --
    Tristan

  • 72. Data: 2009-06-02 13:43:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 15:09
    (autor Icek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h02uu8$6id$1@node1.news.atman.pl>):

    > no to poucz mnie, zacytuj atrykul PoRD ktory mowi o tym, ile przy
    > predkosci bliskiej 0km/h trzeba zachowac odleglosci od rowerzysty aby
    > bezpiecznie go wyprzedzic ??

    żeby go wyprzedzić 1m. Natomiast jak się zatrzyma, to będzie omijanie i
    wtedy już nie jest określone ile, byleby bezpiecznie.

    --
    Tristan

  • 73. Data: 2009-06-02 13:44:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 13:48
    (autor live_evil
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h033hu$5lv$1@inews.gazeta.pl>):
> [...]

    zamieszkania,podlega karze grzywny albo karze nagany.

    > I tak 80 razy dziennie, żeby kerowcy mogli bezstresowo wyprzedzać?

    Jeżeli jeździ takimi drogami, to owszem. takie drogi to rzadkość i
    najwyraźniej ruch rowerowy tam jest dość sporym utrudnieniem.

    Wtedy jednak nie ma innego wyjścia.

    --
    Tristan

  • 74. Data: 2009-06-02 13:49:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 14:55
    (autor zly
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <153b6ho9tu9gy$.dlg@piki.fixed>):

    > a wiesz, ze rowerzyscie nie wolno jezdzic rowerem po chodniku? absurdalnie
    > interpretujesz absurdalne przepisy

    Wiesz, że po zatrzymaniu się rowerzysta staje się pieszym i nie dość, że
    może, to wręcz musi wejść na chodnik?

    --
    Tristan

  • 75. Data: 2009-06-02 13:49:54
    Od: live_evil <p...@o...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >

    > Art. 90. Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej lub w strefie
    > zamieszkania,podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Jak udowodnisz, że prawidłowo jadący rowerzysta utrudniał ruch?

    --

    My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
    --> http://piotrowiak.info/poziom

  • 76. Data: 2009-06-02 13:50:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 13:42
    (autor Sebcio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h02q05$5kc$2@node1.news.atman.pl>):

    > Przy czym należy zauważyć, że owo "wyprzedzanie" odbywało się na
    > skrzyżowaniu, które było zamknięte dla ruchu (paliło się czerwone
    > światło). Należy sobie więc odpowiedzieć na pytanie - czy można
    > wyprzedzać na czerwonym świetle ? :)

    W dalszej fazie, gdy bandytę za kierownicą już poniosło. Ja omawiam fazę
    pierwotną, gdy Pan Rowerzysta przyblokował Dresiarza i się zaczęęęęęęło.
    --
    Tristan

  • 77. Data: 2009-06-02 13:54:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 15:49
    (autor live_evil
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h03am2$8ad$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jak udowodnisz, że prawidłowo jadący rowerzysta utrudniał ruch?

    A osiągał 50km/h? Było lato, ciepło. Jadąc prędkością roweru na 100% tamował
    ruch. Myślisz po co jest Art. 24 PoRD, który cytowałem? Dla jaj?

    Rowerzyści są niestety zmorą polskich dróg. Sam sporo jeżdżę na rowerze,
    lubię i cenię te pojazdy. Wkurza mnie, że po upadku PRL upadły rowery.
    Uważam, że powinno być ich jak najwięcej, powinno się inwestować i promować
    te środki transportu. ALE! nie na takim poziomie kultury, jak obecnie, gdy
    rowerzysta na drodze odznacza się negatywnie. Ja jeżdżę tak, że autom nie
    przeszkadzam. Więc da się.

    --
    Tristan

  • 78. Data: 2009-06-02 13:56:31
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...invalid>

    On 2009-06-02, Tristan wrote:
> [...]
    > wasz znak: <153b6ho9tu9gy$.dlg@piki.fixed>):

    > Wiesz, że po zatrzymaniu się rowerzysta staje się pieszym i nie dość, że

    Gdyż i bo tak Ci się wydaje? Podaj paragraf.

    Chyba, że uważasz, że rowerzysta po zatrzymaniu automatycznie staje się
    "prowadzącym rower pieszym", w myśl definicji PoRD. Ale znów pomyśl nad
    pisaniem takich rzeczy na alt.pl.fantastyka.

  • 79. Data: 2009-06-02 14:04:33
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 15:30:57 +0200, Tristan napisał(a):

    cytowal pord?
    --
    marcin

  • 80. Data: 2009-06-02 14:04:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 02 czerwiec 2009 15:56
    (autor Jan Srzednicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@o...pl>):

    > Gdyż i bo tak Ci się wydaje? Podaj paragraf.

    ==========
    18) pieszy ? osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na
    niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami;

    Znajduje się poza pojazdem, jak z niego zsiadł? Znajduje. A jakby tego było
    mało, masz dalej:

    za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower

    --
    Tristan